Ik ben dus sinds vandaag begonnen met ovutesten, voor t eerst! Ik heb een cyste op mijn eierstok, en daardoor veel en onregelmatig ongi. Maar wél gewoon vruchtbaar volgens de gyn! Dus een beetje gegokt wanneer mijn ei ongeveer zou zijn, en net een test gedaan en de teststreep is al wat donkerder. Ik denk dat ie morgen wel helemaal donker zal zijn. Maar moeten we nu al gaan klussen? of is het zo dat je ei pas springt 24 uur na een posi test? Alvast dank!
hoi, ik heb zelf geen ervaring met ovulatietesten maar ik zou nu zeggen klussen. Sperma blijft tot een aantal dagen leven. Dus dan heb je alvast een legertje klaarliggen als je ei springt. En dan morgen of overmorgen weer.
Dankje Joan! Mijn gevoel zegt ook gewoon klussen, maar ik lees wel eens dat je ook weer niet teveel moet klussen... Dus vanavond gezellig aan de klus
Wat je teststreep bij de ovutest van vanmiddag net zo donker of donkerder als de controle streep? Ik durf niet te zeggen hoelang zo'n piek aanhoudt eigenlijk. En misschien wat je urine dit keer minder geconcentreerd?
Even een vraagje... betekent het dus dat je ovu testen voor ovulatie meerdere dagen positief test...? Hoe lag is dat ongeveer??
Vruchtje, goeie vraag inderdaad! heb ff gekeken maar de controlestrepen zijn allebei even donker. Maar wel was mijn urine minder geconcentreerd, ik was toevallig net naar de wc geweest toen ik wilde testen, dus mijn blaas was nog vrij leeg. Kan dat ermee te maken hebben denk je? @roosje, geen idee, ben ook wel benieuwd eigenlijk!
Ik hoop dat als iemand die dit leest het antwoord weet, nog even reageert! IK had dus woensdag wel een posi ovu test, tot nu toe nog geen posi zw test. Maar ik heb in de gebruiksaanwijzing gelezen dat als je een menstruatie zou overslaan, je wel een eisprong kan krijgen. Dus dat zou het nog kunnen zijn....
Wat je meet met de ovulatie test is de LH piek. Die LH piek duurt niet zo lang, je zou in theorie 'm helemaal kunnen missen, zelfs als je iedere dag test! Het kan zijn dat je de eerste test hebt gedaan toen je al over de piek heen was, dat zou ook de lichtere volgende test kunnen verklaren. De eisprong komt ong. 24-48 uur na de LH piek, maar aangezien sperma een aantal dagen kan blijven leven kan je ook zwanger worden van sex voordat je een positieve ovu test hebt. Hebben jullie nog sex gehad na die (vaag) positieve test? Dan heb je kans, spannend! Hou ons op de hoogte!
Ik zit met hetzelfde. Zaterdg een knaltest, gister ook maar minder dan zaterdag en vandaag lihter. Dus denk gister of vandaag mn ei gehad... Maar voel er niks van dus geen idee... Wel alle dagen geklust dus duimen!