Eventjes spoed! Is het 'handig' om nu een test te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arual, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Hoihoi!

Deze vraag gaat niet over mezelf maar over een vriendin van mij.

Ze is aan de pil, haar laatste stopweek was vier week terug. Vandaag zou haar laatste dag van deze pilreeks moeten zijn. Nu heeft zij de zevende pil van deze maand vergeten. Hierna heeft zij gelijk een bloeding gehad {ik dacht zelf aan een doorbraakbloeding} Daarna is zij gelijk weer aan de pil begonnen. Wel heeft zij haar pilstrip niet opgemaakt. Nou vroegen wij ons eigenlijk af, of het nu al handig is om te testen. Want moet je de doorbraakbloeding als een menstruatie zien, of moet je rekenen vanaf de stopweek?

Liefss

Ps: ze is ook aan een antibioticumkuur voor haar blaasontsteking!

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

een doorbraakbloeding is natuurlijk geen menstruatie dus zou ik rekenen vanaf de stopweek. Daarna bloedde ze niet meer toch?
    Heeft ze het onveilig gedaan dan?
    volgens mij kan antibiotica zorgen dat de pil niet optimaal werkt.'
    als ze het dus onveilig heeft gedaan zou ik er een testje tegenaan gooien

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Welke antibiotica slikt ze? De meest reguliere die je krijgt bij blaasontsteking heeft geen invloed op de pil. maar dan moet je dus wel even weten of die het is.

4. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ze heeft dus een aantal keren haar pil vergeten, en heeft een antibioticumkuur gehad. In haar 'vruchtbare' dagen heeft ze ook seks gehad.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hoe vaak is ze hem nu vergeten dan? Lijkt me dat ze nu wel een test zou kunnen doen.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ze zou nu wel een test kunnen doen denk ik hoor!

7. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik weet het niet welke ze heeft, maar we weten wel zeker dat de werking van de pil erdoor verminderd word.

8. Dana

Dana Niet meer actief

zou wel kunnen maar dan zou ik het wel met ochtendurine doen

9. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

In principe zou ze kunnen testen.
    Maar in de periode dat ze de pil vergeten was heeft ze het dan dus niet met condoom gedaan?
    Als ze kwaaltjes heeft of twijfelt of ze wel of niet zwanger is dan zou ik als ik haar was gewoon een testje doen.
    Dan heeft ze in ieder geval zekerheid.

10. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    We hebben net een test gedaan, nou heb ik hem de hele vijf minuten bekeken en was even bang dat ie positief was, omdat ik na ong. 4 minuten zag dat de streep oplichtte en bovenin een donkere kleur gaf. Uiteindelijk is die helemaal wit, maar wat was dat dan?

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb al heeeel veel negatieve testen gehad, en regelmatig kleurde die eerst ook donkerder ( door opname urine ? ) en werd vervolgens spierwit.

12. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Dankjewel Kaat85 voor je antwoord. Ze gaat over een aantal dagen nog een test doen, ws over een weekje {wanneer ze niet ongesteld word}

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dan doe ik deze dicht. Ook al is het spoed, graag je onderwerp in het juiste onderdeel plaatsen.
    Elmo

Deel Deze Pagina