wat kan ik nog meer doen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Robijntje74, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Afgelopen Zaterdag hebben wij een west highland opgehaald bij iemand en nu blijkt ze heel erg ziek te zijn.Ze is Zaterdag nog bij de dierenarts van hun geweest en die kon niks vinden allen dat ze te mager was maar dat kon met goed eten weer worden verholpen.Ze heeft 2 entingen gekregen en pilletjes voor een eventuele parasiet maar ze dacht dat ze die niet had maar uit voorzorg heeft ze die meegegeven.Op de terugweg naar hui heeft ze een paar keer gebraakt,wij dachten dat het kwam door het autorijden maar thuis deed ze het ook.Ze kreeg ook waterdunne diarree erbij.Ze wil niks eten alleen soms kleine beetjes drinken.We hadden een afspraak staan voor woensdag bij onze eigen dierenarts maar heb vanavond toch weer gebeld en we konden meteen komen.Ze had 41 graden koorts en kreeg daar nog koortsstuipen bij.Morgenochtend moeten we terugkomen,we hebben een antibiotica meegekregen en iets voor de diarree.
    Ze ligt nu lekker te slapen en is nu wel rustig.Ik hoop dat ze het gaat redden.

Wat mij zorgen baat,is dat er bij die mensen nog een stuk of 10 als het niet meer is honden lopen en ze zagen er onverzorgd en verwaarloost uit.Onze westy ook,ze stonk en was echt smerig van de modder en ze had een teek wat we later pas zagen.

Nu heb ik vanmiddag al de dierenbescherming/inspectiedienst gebeld en ze hebben alles opgeschreven en ze gaan ermee aan de slag.
    Nu vraag ik mij af of ik nog wat kan doen behalve dan onze hond de goede zorg geven die ze nodig heeft.

2. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Jeetje wat heftig!
    Ik denk dat je al genoeg doet en het enige wat je nog kan doen is lekker knuffelen en zo goed mogelijk voor haar zorgen.
    Hopelijk kunnen ze haar helpen en worden die lui grondig doorgespit waar je haar vandaan hebt.
    Sterkte.

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Veel meer kan je niet doen, behalve lekker veel positieve aandacht geven.

Altijd als mijn honden erg aan de diaree zijn geef ik ze gekookte kip en rijst.

4. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wat goed dat je de dierenbescherming hebt gebeld! Gaat het ondertussen wat beter met de hond? Veel rust en liefde en hopelijk werken de medicijnen goed.

5. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat super goed van je dat je de dierenbescherming hebt gebeld!
    En dat je die lieve Westy zo goed verzorgd (heb er 14 jaar 1 gehad en blijf een zwak houden voor die beestjes :))Meer kan je niet doen, hopelijk komt het met die andere honden ook goed.
    Ik hoop dat je beessie wat is opgeknapt!

6. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    was het een fokker die aangesloten was bij een vereniging ?
    zoja dan zou je die kunnen aanschrijven .
    helaas zijn er veel broodfokkers en dit klinkt er ook als eentje .. hoe kwam je aan het adres ? is dit via internet mp bv dan kan je bv mp ook een mailtje sturen zodat ze de advertenie wissen enz.
    je zou ook radar nog even kunnen aanschrijven om te kijken of er meer mensen bij deze mensen een hondje hebt gehaald

7. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Volgen mij was het wel een broodfokker,hij had en onze hond op mp staan en er stan er nu ook nog advertenties op van hem.
    Net nog met de inspectiesienst gebeld en hij was al uitgezet om een bezoekje te krijgen.Ik hoop echt dat al die andere hondjes meegenomen gaan worden.
    Ik heb hem ook nog een mail gedaan en hij wou graag op de hoogte gehouden worden,dacht het niet als hij zo een ziek hondje durft te verkopen dan lijkt mij dat zij interresse niet echt is.

Ik mocht ook het hondje terugbrengen en dan kreeg ik het aankoopbedrag terug.Dit gaan we niet doe want dan gat ze zeker weten dood en nu gaan wij er alles aan doe om haar beter te krijgen.

Ze knapte gisteravond laat wel wat op,ze heeft zelfs wat brokjes gegeten maar nu ligt ze net zo sloom erbij als gisteren.Ik mag om half 2 bellen en dan wil ik vandaag weer langs gaan met haar.

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Marktplaats mailen?

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ja zou ook mp even mailen. Wie weet zijn er al meerder klachten en dan word zijn account opgezegd. Heel goed dat je de hond houd. Bij jullie heeft hij zo te lezen wel kans om beter te worden. Is de hond ook bang?
    Een vriendin van me had een aantal jaar geleden een hond gehaald. die was erg bang. Ze heeft veel geduld moeten hebben, maar daarna was het een heel andere lieve hond geworden.
    Ik hoop dat deze fokker gestopt gaat worden. Echt sneu voor die dieren

10. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    - Rechstbijstand verzekering bellen als je die hebt?

- Schrijven naar de verkoper dat je van hem verwacht dat hij de dierenarts kosten betaald (desnoods voor de helft).
    - Dierenarts van hem melden bij de vereniging. Laat hen maar het rapport zien van jouw dierenarts.
    - De tip over melden bij Radar negeren, tenminste als je dat via het forum doet. Dan krijg je een hoop gezever over je heen dat je maar beter had moeten opletten (persoonlijk meegemaakt)
    - Op tros opgelicht forum melden dat je bent opgelicht door hem en dat je meer mensen zoekt die door hem zijn opgelicht.

En voor de toekomst heel erg goed opletten waar je je dier vandaan haalt. Heeft hij er meer zitten, zijn er meerdere soorten aanwezig, waar zijn de ouders van de pup, heeft jouw toekomstige hond vlooien, reageert ie bang op je. Dit zijn allemaal voortekenen van broodfokkers.

Voor nu hoop ik dat jullie hond er goed uitkomt en als dat zo is, weet ik zeker dat hij een heel gelukkig leven heeft bij jullie!

11. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    De inspectiedienst is hem al an het natrekken op zijn advertenties.
    Ik hem hem al gezegd in een mail dat ik de kosten die wij nu moeten maken vergoed willen hebben maar hij wil alleen de hond terugnemen en het aankoopbedrag terugbetalen.Daar gaan wij niet op in.

1 ding snap ik niet,wij zijn zaterdag bij zijn dierenarts langs geweest en die kon verder niks vinden dan dat ze alleen sloom was en erg mager.Nu komen wij gisteren bij onze eigen dierenarts en daar is ze doodziek verklaart.Onze dierenarts heeft ook geluisterd naar haar longen en dat klonk ook niet helemaal goed terwijl zijn dierenarts ook heeft geluisterd en ze hoorde niks raars.Hoe kan dit dan vraag ik me af.Dan heb ik het idee dat het ook niet een goede dierenarts is

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

als het zijn da was, waarschijnlijk spelen ze onder 1 hoedje, helaas gebeurd het echt heel zielig. (geld geld en geld)

hij is jullie verplicht de da kosten te betalen, en aankoopbedrag (of voor de helft) je bent niet verplicht de hond terug te brengen.
    ik zou zowiezo even je rechtsbijstand even bellen. op radar is er een heel stuk over geweest.

eerlijk ik zou de hond wel terug brengen, hoe moeilijk en zielig het ook is, juist doordat mensen het zielig vinden en de hond houden winnen dit soort mensen. (maar goed ik zou ook nooit bij een broodfokker kopen en zeker niet meteen de hond meenemen, eerst kijken, misschien ben ik er hard in vind puppies kittens schattig, maar iets in mij zegt nee eerst kijken, heb ook pas na 3 week beslist welke pup ik wilde hebben, en ben ook elke week een keer geweest)

13. Within

Within Niet meer actief

Dan zou ik die dierenarts ook zeker even melden, daar is geen meldpunt voor maar wie weet weet de dierenambulance het?

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik wilde niet achterdochtig klinken maar wat je zegt dacht ik ook gelijk.

Denk ook dat je recht hebt op de kosten als hij eerst gezond is verklaard en nu toch ziek blijkt te zijn. Zou er zeker achteraan zitten

15. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Kom net bij de dierenarts vandaan en ze is opgenomen,ik hoor later vandaag meer.
    Ik heb ook het tuchtcollege gebeld en een officieele klacht tegen de dierenarts ingediend dus daar gaan we ook wat mee doen.Nu even uitzoeken wat onze rechten zijn via rechtsbijstand of juridisch loket.

16. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Eigenlijk zijn alle goede tips al gezegd.
    Maar ik wil je hierbij heel veel sterkte en sccs wensen.
    En ik hoop dat het hondje alsnog opknapt en lang bij jullie mag zijn.

17. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Ik heb vanmiddag de dierenarts weer gesproken maar er zit geen verbetering in,eerder dat ze achteruit gaat.Ze heeft er een zware longontsteking bij en hij zegt dat het beter is om haar in te laten slapen.
    Ik ben kapot nu,we hebben een pas onze Jack Russel in moeten laten slapen en dachten toen dat het voor ons beter was om weer een hond te nemen maar dit hadden wij niet verwacht.
    Hoe moet ik dit de kinderen vertellen,ze waren net als wij zelf al erg gehecht aan haar en vragen steeds wanneer ze weer thuis komt,niet dus.Ik krijg de aankoopkosten terug van de verkoper maar daar hebben we haar niet mee terug,en de gemaakte dierenartskosten.

18. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Ik kom even de botte hork uithangen, ondanks dat het achteraf nog gezegd word:
    Je zegt nu dat het er smerig was en er nog 10 honden waren, als je indruk al zo slecht is, waarom koop je dan evengoed nog een puppy die er ook al niet gezond uit ziet?
    Broodfokkers spelen juist in op mensen die medelijden krijgen, ook omdat ze niet het hele eind voor niks willen rijden om vervolgens met lege handen naar huis te gaan. Men kan zich een hoop ellende besparen om bij de fokker al te zeggen: dit gaat niet door!

Maar wil je evengoed sterkte wensen, en respect voor jou dat je je zo inzet om deze pup te redden.

Deel Deze Pagina