Ik heb heel sterk het vermoeden dat onze kleine koemelkallergie heeft. Nu wordt ik van de week opgeroepen door de kinderarts om langs te komen. Maar ik denk; waarschijnlijk is het op te lossen met voeding en ik wil daar zo snel mogelijk mee starten. Gisteren ben ik heel de dag met een huilende en krijsende baby in de weer geweest, waardoor hij afgelopen nacht knock out is gegaan en enorm lang heeft geslapen (8 uur). Maar kan ik zelf ook starten met nutramigen of moet dat echt op doktersadvies? hoe hebben jullie dat gedaan?
hier ging het op dokters advies. ik zou gewoon gaan bellen en het verhaal uitleggen. vragen of ze aub zo snel mogelijk een plekje hebben
Als je zelf wilt starten zou ik beginnen met nutrilon pepti ( ook bij drogisten te verkrijgen) of friso pep (alleen bij apotheek). Nutramigen is een sterkere variant en dat zou ik in overleg met een arts doen. Waarom denk je aan kma?
Hij heeft verborgen reflux. Hier heeft hij al medicatie voor en dat heeft goed geholpen tegen het zuur. De voeding komt echter nog wel steeds terug omhoog (bijna niet eruit), dit hoor je goed. Daarnaast doet hij erg moeilijk tijdens de fles met kreunen en proesten. Ook na de fles is het drama. 5 tot 30 minuten na zijn fles begint hij te huilen, erg hard. Met zijn benen trappen en dit kan hij gerust 2 tot 3 uur volhouden. als hij 's nachts 'slaapt' kreunt hij ook de hele nacht. en niet omdat er nog een boertje dwars zit, want heb hem tijdens zo'n nacht elk uur opgepakt om te kijken voor een boertje, maar dit zat er echt niet... Bovendien ben ik van het weekend te weten gekomen dat alle kinderen van mijn man zijn neven en nichten állemaal koemelkallergie hebben. Géén uitgezonderd. Maar morgenochtend kan ik terecht bij de kinderarts. Ben zeer benieuwd!
Fijn dat je morgen al terecht kunt. Symptomen kunnen inderdaad op kma wijzen. Mijn beiden kids hadden reflux als gevolg van kma. Succes morgen!