hoe lang oefenen met drinken uit echte beker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fafa, 28 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Hallo dames,

hoe lang moest jullie baby (onder 1 jaar) oefenen voordat hij/zij uit een echt bekertje kon drinken? (dus geen tuit- of rietjesbeker)

Ik heb het idee dat mijn meisje niet de snelste leerling is ;)
    Maar misschien is het heel normaal dat er maanden overheen gaan - ik ben met 7 maanden begonnen met oefenen - voor er enige echte progressie in zit.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ehh colin is bijna 3 en die kan het soms nog niet zonder knoeien. geen haar op mijn hoofd die onze " he ik kan rotzooi maken en er doorheenkledderen en kruipen" dochter ook maar in de buurt laat komen van een beker zonder anti lek aangezien ze zelfs met een fles al een zooitje maakt..

mag ik vragen waarom je dat nu al wil leren? medische gronden? makkelijker? cb?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vanaf 7 maanden kunnen sommige kindjes dit met hulp maar pas veel later lukt het goed zelf. Vooral gewoon blijven oefenen, het komt echt vanzelf!

Dochterlief drinkt hier nu heel goed uit een beker maar zoonlief heeft daar veel langer voor nodig gehad.

4. fafa

fafa Niet meer actief

@mimi: ehhh... tsja, eigenlijk heb ik geen betere reden dan "ik vind tuitbekers stomme dingen". ;)
    DL weigert daar trouwens ook uit te drinken.

En voor de duidelijkheid (dat staat niet in mn eerste post): IK hou het bekertje wel vast natuurlijk :)
    Het gaat puur om het leren aanzuigen en doorslikken. Maar tot nu toe laat ze nog de helft uit haar mond druipen.

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier lukt het nu pas best goed (moet wel zelf de beker vasthouden), ze is 14 maanden. tja.. maak me er niet druk om :)

6. fafa

fafa Niet meer actief

:) Ik maak me er ook niet druk om hoor, komt allemaal best in orde! Vroeg me gewoon af wat "normaal" is hierin.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het helpt om eerst uit een tuitbeker te leren drinken en daarna pas uit een gewone beker... gewoon omdat dit het slikken bevordert..

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier kindjes die het in 1 maand helemaal doorhadden. Vanaf 7 maanden echt mee gaan oefenen en met 8 maanden dronken ze prima uit een gewone beker, Lisa zelfs alles (daarvoor sondevoeding). Dus ik was vooral bij Lisa érg blij dat ze het zo snel oppikten!
    En wat is normaal, ik denk ergens rond 1 jaar. Maar zo heb je dus snelle kindjes en minder snelle kindjes, zoals met alles ;). Houdt het gemiddelde op peil :)

9. Samy84

Samy84 Bekend lid

29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moi leest mee........ ben ook druk met oefenen nouja druk druk ook weer niet hihi

Vandaag sinds weken weer geprobeerd en ze kon er geen genoeg van krijgen maar het meeste liep er langs haha

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik oefen sinds een paar maanden 1 keer per dag en voor de rest drinkt ze gewoon uit haar rietjesbeker hoor, haha, heb geen zin in geknoei. Ze vindt het wel leuk maar heeft er ook wel snel genoeg van. Het gaat inmiddels wel zonder lekken zolang ze de beker niet op zijn kop houdt, maar ze is ook al anderhalf.

11. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn dronk met 8 maanden uit een gewone beker en heb weinig met hem geoefend. Hij wou namelijk echt alleen melk uit zijn fles.

Lisa drinkt sinds dat ze ruim 1,5 is uit een gewone beker. Heb vanaf een maand of 8 steeds geoefend maar het lukte haar gewoon niet en ineens een half jaartje terug had ze het door..

12. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik heb niet specifiek geoefend met drinken uit een beker, ik gaf haar op een gegeven moment yoghurt uit een beker na het warme eten omdat mevrouw niet gevoerd wilde worden en zelf de lepel nog niet goed kon hanteren.
    Dat vanaf 10 maanden
    en zo vanaf een jaar geef ik haar weleens een beker met een laagje drinken, en dat gaat nu prima.
    Nog genoeg ongelukjes hoor daarom ook maar een klein laagje, ook geef ik het haar alleen als ze aan tafel zit en bijv: niet moe is want dan gaat het ook sneller mis.

Ze kan het dus wel prima maar ik hou de tuitbeker nog voor als we weg gaan en als ze gewoon door huis loopt en wil drinken.

13. Noek86

Noek86 Actief lid

9 jun 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Ik ben iets langer als een maand geleden begonnen met een oefenbeker van de prenatal. Op het begin knoeide ze veel maar dat gaat nu al veel beter. Ze vind het ook kei leuk om te doen:) En natuurlijk houd ik ook de beker vast;)

14. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Ik ben een week geleden eens gaan proberen, wilde hem een klein beetje thee geven, en was eigenlijk benieuwd of hij dat zo zou doen. Was even vergeten dat we ook een oefenbeker hebben staan, dus gaf 'm een gewone beker. Uiteraard help ik met vasthouden, maar ook dat doet ie al "goed". Hij dronk er meteen uit. Af en toe een te grote slok, dan loopt het inderdaad wel uit z'n mondje, maar ach ;) Moet wel zeggen dat hij ook wel 3/4 keer uit een tuitbeker gedronken heeft, wellicht dat dat scheelt?
    Sowieso doet hij ons in heel veel dingen na, wil ook alles graag zelf doen.. erg schattig! (wel knoeiboel :D) Maar ook erg handig, aangezien hij over 20 weken een broertje of zusje krijgt!!

15. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    hier ging het vrij vlot maar gewoon blijven proberen, ze pikken het vanzelf op :)

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik oefen af en toe als ik er aan denk (en dat is niet vaak..) en hij krijgt een bekertje in bad om mee te spelen. Hij vindt het vooral erg leuk om met zijn vingertjes in het water te spelen of met zijn tandjes tegen het plastic te tikken.
    Ach, hij drinkt goed uit zijn rietjesbeker.

17. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wij zijn begonnen met 9 maanden en vanaf 11 maanden drinkt hij helemaal zelf uit een gewone beker.

Weet niet of je de 360 graden beker van Mykko kent? Die is heel handig om voor het eerst mee te oefenen. Ze moeten op dezelfde manier drinkenals uit een gewone beker maar de ring zorgt ervoor dat niet alles inees uit die beker komt zetten. En scheelt een hoop geknoei in het begin. Mijn zoontje begreep ook niks van die tuitbekers en ik vind ze zelf ook helemaal niks.

Deze bedoel ik:

Kiddyboo 360° beker

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.949
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @Jewe: Bij die beker meten ze nog wel zuigen toch? Of stroomt het drinken er wel gewoon uit?

Wij zijn vanaf 7 maanden ongeveer met een gewone beker bezig. Hij mag het nog niet alleen. Hoewel, soms ben ik net te laat en heeft hij al een beker te pakken. En af en toe lukt het nog ook. Maar meestal kan ik daarna dweilen. :) Als wemhet samen doen lukt het wel heel goed hoor. Ik denk dat het hier 1 maand of 1,5 maand duurde ofzo? Geen idee, het is alweer even geleden dat we ermee begonnen en inmiddels kan hij het al een tijd.

Wij laten hem trouwens minstens drie keer per dag uit een beer drinken; bij alle echte maaltijden waar we voor gaan zitten. (Ontbijt, lunch, avondeten) Tussendoor geef ik vaak een fles of tuitbeker. Bij zijn grootouders en bij de oppasmoeder drinkt hij meestal ook uit een tuitbeker. Maar hij drinkt ook vaak tussendoor even paar slokjes uit mijn glas mee. Dus het komt elke dag wel meerdere keren voor.

19. fafa

fafa Niet meer actief

Dank allen, voor jullie antwoorden.

Zoals ik al dacht duurt het hier wat langer dan gemiddeld. Maar we oefenen gewoon vrolijk door :)

en jewe: dank voor de tip!

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Lekker oefenen als je dat graag wil. Misschien een idee om ook met een klein rietje te oefenen, een lange moeten ze te lang zuigen voordat er wat uitkomt. dat is vaak dan minder knoeien en dan vooral als je ergens bent kan dat wel eens handig zijn haha. Misschien dat ze dit wel doet, sommige kindjes hebben die techniek ineens te pakken.

Deel Deze Pagina