Wie weet dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Ik ben 4 weken geleden bevallen van ons dochtertje
    Zij heeft een afwijking en ligt nu bijna 3 weken in het ziekenhuis
    Nu vroeg ik me af of iemand weet hoe dit zit als ik straks weer aan het werk moet na mijn zwangerschapsverlof

Kan ik dan gewoon vrij nemen en is dit doorbetaald?
    Heb weleens van zorgverlof gehoord maar hoe zit dit precies en is dit van toepassing op de supermarktbranche?

Alvast bedankt

2. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    wat staat hierover in je CAO of ff informeren bij HR. weet het ook niet. Je zou ook ouderschapsverlof kunnen opnemen?

3. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    volgens mij kun je idd ook ouderschapsverlof opnemen maar je kan je geloof ik ook zelf ziekmelden.

ben je toevallig lid van fnv of andere vakbond? daar kun je t ook altijd aan vragen of aan uwv?

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Volgens mij heb je recht op betaald zorgverlof (maar kan ook anders heten?) als je kind zo ernstig ziek is dat ze in het zkh moet blijven. Maar dat kun je idd even opzoeken in cao of navragen. Sterkte, ik hoop dat ze snel naar huis mag!

5. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Nee ik ben helaas niet lid van een bond oid Lijkt me in zulke gevallen wel handig maar heb wel gehoord dat je eerst een poosje lid moet zijn voordat ze je helpen

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Even contact opnemen met personeelszaken en de situatie uitleggen? Misschien dat hun een idee hebben of met je leidinggevende.

7. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik zou het eerst iig even via personeelszaken of je eigen leidinggevende voorleggen. Wie weet zijn ze wel erg coulant (als je dat zo schrijft) en regelen ze iets voor je. Anders weten ze iig wel hoe het cao technisch gezien geregeld is/kan worden.

Heel veel succes en sterkte iig!!!

Deel Deze Pagina