Vl moet iemand voor zijn werk inschrijven die net zijn vrouw heeft verloren, wat ben je dan? Ongehuwd? Of gehuwd?
Dan moet het ongehuwd zijn. Maar de meeste weduwes en weduwnaren vinden dat een vreselijk woord, dat niet op hen van toepassing is. Zeker als het kort geleden is dat hun partner is overleden. Hij zal het dus wel even moeten inkleden dat hij daar toch voor kiest. Wel een raar rijtje trouwens. Ik ben ongehuwd samenwonend, wat zou hij dan moeten kiezen? En alleenstaanden zijn meestal ook ongehuwd. Mensen met een geregistreerd partnerschap komen er ook al bekaaid van af... Beetje offtopic, maar het lijkt me wel dat er een kleine aanpassing in dat keuzelijstje gedaan moet worden.
Ongehuwd. Als hij een nieuwe vrouw treft mag hij zo opnieuw trouwen en dat mag alleen als je ongehuwd bent.
ik zou ook voor alleenstaand gaan dan .. maar als het kan zou ik wel vragen of het rijtje aangepast kan worden ..
Hoe kom je daar nou bij? Want wat zijn alke mensen dan die vrijgezel zijn en geen kinderen hebben? Ja idd die zij ook alleen staand. Want vrijgezel is geen burgerlijke stand naampje
Ik zou ook voor alleenstaand gaan. Ongehuwd houdt in, dat je niet getrouwd bent, maar nog wel kan samenwonen en dat doet die man ook niet.
Het hangt eigenlijk af van de implicaties naar verloning en belastingen toe. Ik vermoed dat het ongehuwd of alleenstaand zal moeten zijn, ngl. of hij al dan niet personen ten laste heeft. In het systeem waarvoor ik ondersteuning bied, hebben we veel meer keuzes (waaronder weduwe/weduwnaar) dus hier zou het gewoon zo kunnen ingevoerd worden (maar daar heb jij niet veel aan).