Hoi meiden, Na heel lang ovulatietestjes gebruiken en inmiddels ook temperaturen en een echo gehad te hebben, ben ik erachter gekomen dat de 24-48 uur dat een eisprong plaatsvindt na een LH piek echt een gemiddelde is. Bij mij verschilt het dus eigenlijk elke ronde, en ik wilde jullie daarvan op de hoogte stellen, omdat ik soms zie dat er gewacht wordt na een LH piek, of dat er niet doorgegaan wordt na een vermoedelijke eisprong. Ik heb nu bijv. meegemaakt dat mijn eisprong al was op de dag van mijn LH piek.. maar ook dat mijn eisprong 4 of 5 dagen NA de LH piek pas plaatsvond. Ik ben hierachter gekomen dmv tempen, en ook door een baarmoeder echo. Ik ben zelf dus een paar rondes al gestopt met 'klussen' omdat ik dacht dat mijn eisprong al plaatsgevonden moest hebben, maar achteraf blijkt dat dat helemaal niet zo geweest hoefde zijn.. Dus mijn tip aan jullie: Begin optijd, en ga ook door als je denkt een eisprong gehad te hebben...dat kan wellicht de kansen verhogen. Hoop dat iemand hier iets aan heeft....want niet elk vrouwenlichaam werkt hetzelfde, en daarom kunnen praktische tips bij bijv. ovulatietestjes soms afwijken van het gemiddelde. Groetjes Slunae
Denk wat veel meiden hier wel wat aan hebben hoor! Volgends mij heb ik de vorige cyclus ook echt mijn ei gehad op de dag dat mijn ovutest posi was. Ook achter gekomen d.m.v temperaturen, rekbaar slijm, hoge zacht bmm...
Wat lief dat je je info met ons wil delen!! Echt goed.. 't is dat ik 't al een keer had gehoord. Maar weet zeker dat andere meiden er wel wat aan hebben!!!! Lief van je
Hele goede info, thanks! Ik heb al vaker het idee gehad dat wij te vroeg stoppen. Deze keer de klusweek dus maar eens verlengen en hopen op een mooi resultaat
Thanx voor de tip, nu de eerste maand ovutesten aan het gebruiken, ben benieuwd wat het resultaat mag zijn.
Ik heb ook gemerkt dat de ene maand mijn eisprong plaatsvindt op de dag van de positieve ovulatietest. Dat was 2 rondes geleden zo. Afgelopen ronde had ik mijn eisprong wel 2 dagen later dan dat ik mijn positieve test had. Allemaal te weten gekomen door temperaturen. Het is even wennen maar daarna dan ook, naast ovulatietesten of alleen het temperaturen een super hulpmiddel.
Wij hebben volgens mij de eerste drie maanden ook gemist omdat ik dacht dat ik mijn ei al gehad had. Sinds vorige maand heb ik pas echt het gevoel dat we een kans hebben. Inderdaad, ieder lichaam is anders!!
Toch 'zonde' is dat he ? De eerste rondes heb ik niet eens ovulatietestjes gebruikt.. Ik dacht toen nog simpel dat als mijn cyclus 28 dagen was, dat mijn eisprong dan op dag 14 zou zijn.. hihi best naief.. heb een hoop geleerd inmiddels, had ik het maar eerder geweten Hoop dat het snel raak is voor je !
Dankje, ik hoop het ook, het duurt nu immers al best een tijdje.. we wachten rustig af. Hoop hetzelfde voor jou overigens!!
@Slunea..thnx joh..Ik had ook al een vermoeden maar zag dat er op de internet 24-48 uur stond dus ik dacht ok....Maar ook ik heb het steeds anders en overigens..denk ik dat ik na mijn lh-piek nog wel een tijdje doorga voordat die springt....En deze maand wordt nog spannender voor mij omdat ik aan clomid nu zit....Gebruik je ovutesten? Of temp je alleen nu? Ik temp niet en zit er aan te denken om te stoppen met de ovutesten... Succes trouwens bij het zwanger worden....
Zie je wel! Ik word dus niet gek. Was er echt zeker van dat ik tijdens mn vorige cuclus een eisprong had op de dag met een posi ovutest. Het kan dus wel. Nam mn temp toen een ronde niet op omdat ik op vakantie was maar nu ben ik wel goed aan het tempen, heb vandaag een knaltest en ga dus goed door tot mn temp omhoog gaat. Is het slim om te klussen op de dag dat je temp omhoog is? Of heeft dat dan echt geen zin meer?
Graag gedaan hoor 24-48 is gewoon een gemiddelde dus.. Gewoon doorgaan en naar je gevoel luisteren Aan de clomid ? Dus je bent al een tijdje aan het proberen ook,.. ? Spannend idd! Hoop dat het iets doet voor je! Ik gebruik ovulatietestjes én temperatuur. Hoe meer hulpmiddelen hoe meer duidelijkheid denk ik maar.. Ben je van plan om te gaan tempen ipv ovulatietestjes ? Jij ook veel succes natuurlijk!
Haha, je bent idd niet gek En ook klussen op de dag dat je temp omhoog gaat lijkt me een goed idee ook. Je eitje kan die nacht of avond ervoor ook gesprongen zijn en kan ook nog vruchtbaar zijn!
Oke, dan kijk ik mn vriend vlak na de tempstijging ook nog even lief aan! Ben blij dat je even jou ervaringen hebt gemeld hier.
Bedankt voor de info. Ik ben nog erg nieuw hierin. Ik had mijn positieve test op vrijdag en zaterdag en we hebben geklust op donderdag en gisteren. Vandaag heeft de test weer een lichter streepje. Maar dan ga ik vandaag toch ook maar even vriendlief verleiden, haha.