Wannneer ga je over op 3 flesjes...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 26 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

    De titel zegt het al? wanneer ga je over op 3 flesjes?

    Sophie laat telkens 80 tot 100 cc staan,en ze is voor de rest vrolijk en komt niet eerder...

    Groetjes,
     
  2. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Dat is in principe vanaf een half jaar, mits ze goed fruit en groente eten.
     
  3. toet

    toet Fanatiek lid

    7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    owh...dat eet ze nog niet...

    Ik heb wel het idee dat ze de fles niet meer interessant vind,ze gaat zo zitten klieren met die fles.

    Ik moet eigenlijk wachten tot 6 maanden met fruit en groente,maar volgens mij ga ik dat niet redden...

    Als ik nu begin met groente,wanneer kan ik dat dan geven?

    Ze krijgt de flessen nu rond

    09.00

    13.00

    17.00

    21.00

    en hoeveel mag ik dan geven?

    Groetjes,
     
  4. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Dan zou ik het ergens rond 19.00 uur geven, zodat het geen invloed heeft op de flessen. Tot ze een half jaar is is fruit en groente puur bijvoeding en moet ze groeien van de melk.

    Ook met niet teveel beginnen, 3 lepeltjes is eerst wel genoeg! Ook om te kijken of ze er tegen kan. Dat dan een aantal dagen volhouden. Daarna weer een ander smaakje en dat opbouwen.

    Ik ben overigens ook met deze leeftijd begonnen met fruit en groente. Tymen was een giga grote eter met flessen en ik had het idee dat hij er wel aan toe was. overigens heeft Tymen ook wel van fases gehad dat hij slecht dronk. Duurde altijd een weekje en dan was het weer ok.

    Succes!
     
  5. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Ik zit nog steeds op vier flessen!

    Gaat prima zo, ook al laat 'ie soms wat staan. Ben met 6 maanden begonnen met bijvoeden, dus de flesjes kan ik soms al met wat minder melk vullen omdat er steeds meer 'naast' gegeten wordt...
     
  6. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hey toet,

    We zitten op hetzelfde schema qua flessen. Grappig. Ik was vorige week begonnen met groente. (al wel 2 weken fruit gegeven) en dat heb ik ook zo'n beetje rond 18.30 / 19.00 uur gegeven.
    Heb dan wel alleen groente gegeven en geen fruit om haar te laten wennen. Als dat allemaal goed gaat, doe ik beide.
     
  7. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik zit hier ook op hetzelfde schema met flessen.

    Ik gaf tot van de week af en toe een paar hapjes fruit of groente, maar sinds deze week standaard iedere dag fruit. Dit krijgen ze om ongeveer 11.30 uur. Ze eten allebei al een heel potje (v.a. 4 mnd) leeg! Ik begin nu ook langzaam aan met groente in de avond.

    Ik pak een groentepotje v.a. 4 mnd (dus kleintje) en verdeel die over 2 bakjes. Ze krijgen dus maar een half potje. Als ik dit doe, wat dus nog niet iedere dag gebeurd, dan doe ik dit voor de fles van 17 uur. En dan de fles er direct achteraan. Ik wil op die manier proberen dat ze steeds meer groente en steeds minder melk krijgen. Zo probeer ik uiteindelijk dan op 3 flessen te komen.

    Ik hoop dat je hier wat aan hebt....

    Marian
     

Deel Deze Pagina