rechten aan gezag?

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by maaike82, Dec 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maaike82

maaike82 Nieuw lid

Dec 29, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ex wil heel graag het gezag. Aangezien hij de vader is wil ik dit ook geven maar ik wil toch informeren welke rechten hij dan krijgt (behalve de plichten) aangezien hij het na 1,5 jaar ineens zo belangrijk vindt.

2. MadebyCET

MadebyCET Lid

Feb 9, 2014
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gedeeld gezag of geheel gezag? zit een heel verschil in, hij heeft dan evenveel of meer te zeggen als jij, je moet met hem over belangrijke dingen beslissen (school, rekeningen, etc etc) ook behandelingen bij de dokter en alles zul je moeten overleggen, handtekeningen voor bepaalde dingen etc

Ik zou hier heeel hard over nadenken, zeker als hij in ene hier mee komt, zou dit me wel aan het denken zetten, is hij al die tijd in de kleine zijn/haar leven geweest en is jullie band onderling goed genoeg dan zou ik er over nadenken, maar laat je eerst goed informeren, bij een advocaat of juridisch loket.

owh en vergeet niet dat je ook bepaalde dingen gaat delen, kinderbijslag etc
    Wetgeving met de rechten en plichten omtrent het ouderlijk gezag | Uwwet.nl

3. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Als hij ook gezag heeft heeft hij net zoveel zeggenschap over jullie kind als jij. Jullie moeten dan samen beslissingen nemen over belangrijke zaken, zoals schoolkeuze en medische beslissingen. Verder moet hij dan ook toestemming geven voor bijv. het aanvragen van een paspoort.

Houd in gedachten dat hij ook altijd vervangende toestemming van een rechter kan vragen voor het gezamenlijk gezag. Als hij altijd gewoon in het leven van jullie kind is geweest, dan is de kans zeer waarschijnlijk dat een rechter het verzoek gewoon toe zal wijzen.

4. maaike82

maaike82 Nieuw lid

Dec 29, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    zou het niet erg vinden als hij zeggenschap heeft als hij maar niet "kwaad" kan...

5. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Tja, ik weet niet wat jij verstaat onder kwaad kunnen doen?

Share This Page