Ik (nldse) heb vandaag mn koperspiraaltje laten verwijderen, en er werd me geadviseerd meteen even te testen of ik immuun ben voor mazelen (rubella). Volgens mij wordt je daar tegen ingeent in NL toch? Kan me zoiets herinneren dat je als 12/13 jarig meisje nog een keer voor een inenting moest. Ik woon niet meer in Nederland, en heb dat soort info en papieren dus niet in mn kast liggen. En om nou mn moeder te bellen vanuit Afrika met de nogal ongewone vraag of ik ingeent ben tegen de mazelen.... liever niet dat iemand van onze pogingen afweet hoor. Mn moeder heeft een heel dochteronvriendelijke antenne voor dat soort dingen. Die lijd je niet zomaar om de tuin met "waarom ik dat wil weten? nou eh, de man van mn vriendin's collega heeft de mazelen en ik wil bij hem op bezoek" hahaha. Jaaaaja! Nee hoor, die begint meteen: "goh, nu ik je toch aan de telefoon heb: ik droomde afgelopen weekend dat je zwanger was!?" Maar ehm, mn vraag dus: is dit een standaard test in NL ook, of is in principe elke nldse vrouw ingeent? Nou goed,... vrijdag kan ik al bellen voor de uitslag. We kunnen dus nog een poging doen deze ronde! (ga er even vanuit dat ik immuun ben). Ach, oefenen is ook geen straf hoor. In het ergste geval een paar weken pilletjes slikken en dan mogen we alsnog Thanks!
Hey Debby Volgens mij is iedere ned hier tegen ingeent en zit in de spuit die je kreeg voor BMR (Bof Mazelen Rode hond). Liefs wolly
Dat is idd standaard in Nederland als je ouders dat ook echt hebben laten doen (sommigen zijn uit principe tegen...maar dan had je het vast wel geweten) Dusss veel klusplezier daar!
BofMazelenRodehond.... ja, klinkt bekend! Mn ouders hebben me gewoon altijd netjes in die rijen met kids gezet, bij de GGD op woensdagmiddag :-S Mooi! Maar wacht netjes de test af hoor, nu in ieder geval met een goed gevoel (hmm, blijkt nou alleen dat ik de komende 2 rondes hoogstwaarschijnlijk schitter in afwezigheid; voor werk op reis, beide keren. Misschien ff bij mn baas aankloppen voor een extra ticket ) Bedankt voor jullie reacties! X, D.