nog steeds zwangerschapskleding 7 weken

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Hansje123, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    ladies,

ik vraag me af hoelang men doorloopt met zwangerschapskleding. Ik ben ongeveer 15 kilo aangekomen en ben er 10 kwijt. Volgens mij zat er vanochtend weer 2 erbij, maar dat kan moment opname zijn!!

maar goed su nog zeker 5 a 7 kilo om terug te zijn op oude gewicht.
    Mijn zoon is nu 7 weken en ik geef borstvoeding. Ik kan nog steeds mijn andere kleding niet aan? Hebben jullie dat ook? en hoelang hebben jullie het door moeten dragen? Vaak kom je vrouwen tegen die alweer in hun strakke spijkerbroek kunnen. Denk vaak dat ik dan een uitzondering ben en de 5 kilo zo nooit weggaan. Terwijl je op het forum ook wel leest dat vrouwen er 6 maanden over doen om alles kwijt te raken. houden die de zwangerschapskleding aan???
    (een maatje meer bij mij is lastig. ik heb hele grote borsten en al maat 42/44, dan moet ik echt naar de grote matenwinkel, die wil ik liever nog vermijden)

2. manny82

manny82 Bekend lid

11 sep 2007
    531
    0
    0
    Dat verschilt denk ik per persoon. Ik ben wel stevig van mij zelf en was 13 kilo aangekomen maar dat was er binnen de kraamweek op 2 kilo weer af en alles paste toen weer wel met een buikje maar ach was ook zo weer weg.

Ik ken ook wel mensen die nog wel 3 maand met deze kleding aanlopen. Is denk ik ook erg op jezelf gericht en wat je er zelf van vind.
    Ik zou gewoon aantrekken wat lekker zit. Dan voel je je het prettigste toch??

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik heb nu nog wel eens shirtjes aan :) En vestjes ook trouwens. Zie je helemaal niet van dat het zwangerschapskleding is/was. Broeken heb ik na de bevalling ook nog wel een tijd aangehad. Vond het fijn zitten bij mijn keizersnedelitteken.

En meiden die hun strakke spijkerbroeken zo snel al weer aan kunnen... volgens mij ken ik er 1... de rest dus duidelijk niet ;) 1 vriendin heeft zelf na haar bevalling nog een paar nieuwe zwangerschapsbroeken gekocht, omdat ze dat fijner vond zitten.

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik ben ook 7 weken geleden bevallen en draag ook nog zwangerschapskleding omdat mijn eigen kleding nog niet past! maar het zal vast wel weer goed komen:)

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Het is nog maar zo kort geleden. Mocht je het voor jezelf prettig vinden kun je misschien 2 broeken kopen in een maatje groter ( nu 70% korting)

Hier pas na ruim 2,5 jaar weer opgewicht + nog eens 7 kilo extra er af..

Je bent niet de enige meid.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou ik geef borstvoeding en volg een koemelkvrij dieet, maar ik val gewoon niet af....bloedirritant....heb vandaag in de uitverkoop 4 nieuwe broeken gekocht want ik moet toch weer aan het werk! Ik baal er wel van! Maar ja, het zal er uiteindelijk toch wel weer afgaan! Hoor van veel meiden dat ze pas na 3/4 maanden na de bevalling echt weer gingen afvallen

7. cecile1

cecile1 Niet meer actief

Hoi,
    Ik ben nu 10 weken mama en ook ik pas mijn eigen kleiding nog niet.... althans broeken niet. Jurkjes wel. Maar ik heb nog wel een beetje een buikje en dat is geen porem met een strak t-shirt!
    Ach komt wel goed! Het kan een jaar duren voordat alles weer "normaal" is en bij sommige verdwijnt het nooit helemaal!
    Straks weer lekker gaan sporten!

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben ook nog steeds niet op gewicht. Mijn bovenkleding pas ik wel weer allemaal, maar broeken e.d. moet ik toch echt 1 (en soms zelfs 2) maatjes groter hebben. Ik heb redelijk snel na de bevalling 2 nieuwe spijkerbroeken gekocht, die zwangerschapskleding kwam me echt mijn neus uit. Eén van die broeken is nu echt te groot en de ander begint nu wat ruim te worden.

9. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik viel ook niet af hoor na de bevalling en gaf toch echt borstvoeding.
    Blijkbaar wilde mijn lichaam toch nog een reservevoorraadje.
    En toen ik stopte met borstvoeding werd ik weer zwanger.
    Geef je lichaam even de tijd. Het is niet voor niets 9 maanden op 9 maanden af..

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Mijn dochter is 4 maanden en ik loop nog steeds in mijn zwangerschapsbroeken...
    Heb wel wat bij gekocht, maar niet een hele nieuwe gardarobe.
    Ik ben in totaal 35 kilo aangekomen, er is nu 23 kilo af. Mijn oude kleding zal ik nooit meer passen, dat weet ik zeker....
    Heb het er in t begin best moeilijk mee gehad! Maar probeer het nu maar te accepteren zoals het is! Ik geef borstvoeding dus een streng diëet wil ik ook niet volgen..

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Meestal duurt dat echt een aantal maanden hoor. En echt je oude figuur terugkrijgen, dat is maar een enkeling gegeven volgens mij. Je kan wel op je oude gewicht zitten, maar je figuur veranderd meestal veel door de zwangerschap, maar ook door de bevalling (bekken wordt breder). Ik zou echt gewoon wat kleding een maatje groter kopen. Voor maat 44 en 46 kan je nog gewoon in de winkel terecht hoor. Bijv. bij miss Etam, Esprit heeft ook XXL.

12. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik was 26 kilo aangekomen en heb tot 6 weken na de bevalling positiekleding gedragen. Toen was ik 20 kilo afgevallen.
    Ik heb toen (in de uitverkoop) was nieuwe kleding gekocht in een maat groter. Uit eindelijk ben ik na 1 jaar totaal 25 (van de 26) kilo afgevallen, maar mijn eigen kleding pas ik nog niet. Mijn hele lichaam is veranderd. Nu ben ik weer zwanger, dus pas ik ze in ieder geval niet.
    Ik vond het een goede reden voor een nieuwe kledingkast!

13. Trees

Trees Niet meer actief

Je bent echt niet de enige. Ik loop ook nog steeds in positiekleding en zit nog 9 kilo boven mijn startgewicht. Hier ook het gevoel dat elke vrouw, behalve ik, binnen twee weken weer op gewicht is. Wat natuurlijk onzin is!

14. Cinnamon

Cinnamon Fanatiek lid

24 jun 2009
    2.478
    0
    36
    Ik ben 20 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. Na een week was ik er 10 kwijt en na drie weken nog eens 4. ik ben nu dus nog 6 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap. Daar heb ik geen problemen mee. (ik ben nu nog redelijk slank) waar ik wel enorm van baal is mijn buik. Die is nog behoorlijk groot. net of ik nog 4 maanden zwanger ben. Ik krijg ook regelmatig die vraag van mensen:x. Is niet echt goed voor mijn zelfvertrouwen. En het is inderdaad alsof iedereen drie dagen na de bevalling weer in hun skinny jeans past behalve ik...

15. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik had het geluk dat ik maar 7 kilo ben aangekomen tijdens de zwangerschap en paste na een week al mijn kleding weer. Wel merk ik dat mijn buik nog ietsjes dikker is dan voorheen maar alles gaat gewoon weer dicht en zit zoals het hoort. Ben nu sinds de bevalling 9 kilo kwijt dus dat is wel lekker maar mag nog veel meer van af. Wat betreft maat 46 die verkopen ze gewoon bij de h&m, c&a, missetam, V&D dus je hoeft echt niet naar een speciale grote maten winkel hoor.

16. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meid mijn zoontje is nu bijna 6 maanden en ik draag nogsteeds af en toe zwangerschaps kleding.

17. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Dat dacht ik ook, maar toch na 2,5 jaar is het er af!! Maar goed, wel 2,5 jaar over gedaan (en nog een x zwanger geweest!)

18. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik heb mijn zwangerschapsbroeken ook ruim 3,5 maand aangehad. Ik dacht dat ik nog wel zou afvallen maar dat heb ik nu opgegeven en heb maar een stapel nieuwe broeken gekocht.

19. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ook hier een geruststellend verhaal, het komt echt allemaal goed! :D

Ik was 28 kilo aangekomen en heb zeker de eerste 3 maanden nog mijn zwangerschapsbroeken gedragen. Ik woog van mezelf rond de 67 kg en ging dus naar 95 kg!! Nu... wel 2,5 jaar later, maar toch weeg ik 62 kg en zijn mijn broeken van voor de zwangerschap (waarvan ik dacht dat ik die noooooit meer aan zou kunnen) zelfs te groot! Dus komt echt helemaal voor elkaar hoor... je moet alleen niet te snel willen, gewoon goed eten nu, vooral met borstvoeding en dan komt het langzaam allemaal weer in orde! ;)

20. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Tijd zat joh, je bent net bevallen!
    Ik heb ook wel zeker 4 maanden met positiebroeken gelopen, daarna ben ik nieuwe kleding gaan kopen. Het duurde bij mij 6 maanden voor de extra kilo's eraf waren (eerste 13 in 10 dagen, laatste 7 in 6 maanden) en dat vond ik eigenlijk best snel.
    Mijn nieuwe garderobe bestond trouwens uit 3/4 dezelfde en 1/4 grotere maat, maar vooral wat andere modellen voor bij mijn nieuwe figuur.

Deel Deze Pagina