Hoe aanpakken?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Meis28, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Over 1,5 maand ga ik weer aan het werk, 4 dagen per week. Waarschijnlijk over het algemeen van 9 tot 5 maar mijn baas zei dat ik ook wat later mocht komen als t bijvoorbeeld een dag lastig is in de ochtend. Mijn zoontje zal dan 3,5 maand oud zijn.
    Nu is mijn vraag: hoe kan ik hem en mijzelf voorbereiden? Hij gaat naar een oppasmoeder, wanneer moet ik hem laten wennen?
    Ik geef borstvoeding en wil dit graag blijven doen. Ik vind het alleen heel moeilijk om tijd te vinden om te kolven aangezien hij nog ongeveer elke 3 uur drinkt. Hoe kan ik dit aanpakken? Ik heb al wel eens een klein beetje gekolfd en dit in de fles gegeven en dat dronk ie wel op. Wel heel gulzig dus het was zo leeg..! Ik hoor graag tips hoe ik t allemaal aan kan pakken :)

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Niet te veel mee inzitten, zeg ik. Wennen bij de opvang zou ik pas een week, maximum twee op voorhand doen. Gewoon een dag afspreken met de opvang, en hem dan daar afzetten.

Ik denk dat het juist slim is om je kindje zo jong al naar de onthaalmoeder te brengen. Op die leeftijd zijn ze tevreden als ze iemand hebben die hen wiegt, knuffelt, troost en voedt. Ik neem aan dat je een opvang gezocht hebt die je vertrouwt om lief te zijn voor je zoontje. Dus dan zit dat al snor. Ik denk dat het veel moeilijker is om een kind pas op een jaar naar de opvang te brengen, omdat het dan in volle verlatingsangst zit en ook echt beseft dat hij 'achtergelaten' wordt. Tegen die tijd is jouw zoontje al helemaal op zijn gemak bij zijn oppas.

Qua kolven kan ik niet helpen, tegen die tijd zat ik al aan de fv.

3. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    mijn dochter gaat 1 dag per week naar de creche. Vanaf dat ze 14 weken oud was. Ze is het dus al goed gewend en dat gaat erg goed. Gun jezelf de tijd om te wennen aan je nieuwe ritme en het komt helemaal goed. En over je maand kan je zoontje nog zomaar een ander schema hebben.

Deel Deze Pagina