Ik heb de augurken en feta maar weggelaten, werd anders toch een beetje teveel Maar heb er nog wel wat kaneel aan toegevoegd. Dus hier heb ik nu de witlof salade gemaakt met honing/mosterd dressing, wat kaneel, stukjes ei, rozijntjes, appel en stukjes mandarijntjes op siroop. Ga next time de andere recepten proberen van de dames hier.
Witlof Perzik in stukjes Blokjes kaas gehalveerd Peper en zout Sla dressing of zelf een dressing maken met curry, mosterd en mayo (doe il altijd op de gok) Je kan ook met ananas of appel eventueel wat walnoten erdoor
Hmmm, hier word het vanavond witlofsalade. Even kijken hoe het precies gaat worden. Heb in ieder geval dus witlof, Granny smith appel (lekker fris), mandarijntjes (op siroop), feta, walnoten, rozijntjes. Dus denk dat dat er door heen gaat, verder nog even kijken welke dressing. Of het honing/mosterd gaat worden of gewoon yoghurt/slasaus.
witlof, spekjes, champignons, mayo/water/citroensap/stevia/munt dressing.. heel simpel, maar zo lekker...
Witlof snijden, augurkjes, zilveruitjes, appel in stukjes, slasaus, gekookt eitje er bij en gekookte aardappelen. Gister nog gehad Witlof niet eerst koken, gewoon ff de groene punten en de pit er uit (bitter) en dan in reepjes snijden.
Witlof niet koken hoor, bah... Gewoon rauw! Inderdaad even het "kontje" er af snijden, dan snijd ik ze in de lengte door de midden en haal ik de kern er uit. Even wassen. En dan gewoon in kleine fijne stukjes snijden. En dan lekker toevoegen waar je zin in hebt. Heerlijk.
Hier wordt hij vanavond ook weer gemaakt, voor bij de bbq En idd rauwe witlof, alleen even de kern verwijderen.
Nou ik heb alles in huis gehaald, heb er zin in Kan ik de salade ruim van tevoren maken of wordt het dan waterig?
Ik doe witlof, groene appel, gekookt ei, slasaus, mayonaise en dille. En over de witlof doe ik een beetje citroensap (tegen het verkleuren). Heerlijk!!!