Ik had al eerder gepost (stoere meisjesnaam...). Maar we kwamen er maar niet uit ondanks alle goede tips.... Nu hebben we een naam; niet eerder aan gedacht en vlgs mij ook niet genoemd; Evi. Wat vinden jullie daarvan? Graag jullie ongezouten mening... (en qua schrijfwijze: Evi is leuker dan Evy of niet?)
Ik vind Evi leuk - wel een top-naam , maar dan nog, leuk , lief en stoer.. Verder vind ik het met een i - leuker. Door de V die er voorstaat, vind ik het geschreven er wat minder mooi uitzien bij zo'n korte naam. Ik vond het voor ons zelf ook wel leuk klinken: Fae en Evi -nou gaat hem dat niet worden waarschijnlijk maar in gedachten is hij al wel voorbij gekomen
Alle namen die op een -i of -y eindigen (Fay is een uitzondering omdat je het anders uitspreekt) vind ik nogal kinderachtig. Lizzy, Evy, Lucy, Vicky, Micky, Tommy ik weet het niet, ik heb er niks mee. Evi is een top 40 naam, het valt op zich nog wel mee. Zelf zou ik voor Eve gaan die toch volwassener klinkt. Maar ja, als het voor jullie de naam is, gewoon doen natuurlijk!
Evi => in 2009 aan 386 meisjes gegeven en stond op plaats 31. Evy => in 2009 aan 201 meisjes gegeven en stond op plaats 69. Ik kende al iemand met die naam, vandaar dat ie bij ons niet meer op het lijstje kwam te staan. Maar ik vind het een leuke naam, alleen zou ik kiezen voor Evy, omdat ik y gewoon mooier vind staan
Evi, erg leuk. Ik vind zelf Evy dan leuker. Was hier ook een kanshebber, maar we kenden een Evie, dus niet gedaan. Tis nu Emy geworden..
valt nog mee dan eigenlijk dacht écht dat hij in de top 10 stond onderhand -sorry dan voor de foute info anderzijds: Wordt het misschien weer makkelijker