Kinderdagverlijf

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Annie24, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Morgenochtend hebben we een afspraak bij het kinderdagverblijf voor een rondleiding en een gesprek.

Alleen nu vraag ik me af waar ik op moet letten en wat belangrijk is om informatie over te vragen.

Iemand die me hier een beetje mee kan helpen?

2. tulip

tulip Niet meer actief

het belangrijkste om op te letten is jullie gevoel zodra je binnenstapt.

verder kun je vragen:

- wat is de pedagogische visie van het kdv, houden ze een specifieke stroming aan zoals: reggio emilia, montessori, emmy pikler??
    Werken ze met een bepaald programma, zoals pyramide o.i.d.

- hoe het beleid voor de baby's is: eigen ritme, wat moet je allemaal meenemen, wat zijn de regels m.b.t. geven van eten qua tijden?? Sommige kdv's geven voor 9.00 uur geen flessen. Mag je warm eten meenemen en tot welke leeftijd?? Geven ze fruit uit potjes of vers??
    Hoe is de overdracht, krijg je een briefje mee, of schrijven ze schriftjes.
    Gaan de baby's ook mee naar buiten??

- wat heeft het kdv qua ruimte buiten de groepsruimte en de buitenspeelruimte te bieden?? (wij hebben bv verschillende gymzalen, de ruimte van de psz als die er niet is en een bibliotheek tot onze beschikking)

- is het kdv goed beveiligd tegen mensen die er niet thuishoren, een bepaald beveiligingssysteem?

dit is even wat ik zo gauw kon bedenken.

3. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Hoe lang de wachtlijst is :).

4. tulip

tulip Niet meer actief

haha;)

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Of het schoon is...
    Ik ben ooit bij een aantal kinderdagverblijven gaan kijken.
    Bij de ene kon je met schoenen doorlopen, bij de andere kreeg je van die blauwe schoonhoesjes over je schoenen..... Vind ik wel zo hygienisch....

6. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Het allerbelangrijkste is denk ik inderdaad je gevoel. Ik ben wel eens op een KDV geweest waar ze elke keer met Dettol de potjes schoonmaakten als erop geplast was en ik zou mijn kind er nooit achterlaten!
    Ik zou vooral op de kinderen letten, is er rust op de groep, hoe gaan de leidsters met de kindjes om? (tenzij de ratten over vensterbank lopen natuurlijk;))

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    inderdaad, wat is de sfeer op de groep.
    Op de babygroep van Fleur is het altijd heel relaxed.
    En hoesjes over je schoenen vindt ik van minder belang.
    Ze kruipen thuis ook over de vloer terwijl ik er met schoenen loop en ze kruipt ook gewoon buiten.

Misschien ook handig om te vragen is of je extra dagen kan inkopen of een dag ruilen.

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Was een aanvulling op het bovengenoemde. Tuurlijk is de sfeer op de groep ook belangrijk (belangrijker eigenlijk).

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hoe voel jij je op dat kdv... ( dat vond ik zelf een belangrijke raadgever"..)
    Al pratende kom je wel op vragen en vaak later ( meestal weer thuis) komen er ook nog wel.. Ik heb ze via de mail nog gesteld..

Deel Deze Pagina