Naar Montrèal met baby 3 maand

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sweetamber, 13 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hallo allemaal,
    wij gaan 1 januari op kraamvisite bij mijn broertje en schoonzusje in Montrèal.
    Zoonlief van 3 jaar heeft al eens zo'n flinke afstand gevlogen toen hij ruim 2 was, dus daar maak ik me niet druk om (Cars kijken en hij vermaakt zich wel).
    Maar nu gaat ons 2 mannetje ook mee, die is dan net 3 maand. En over het vliegen op zich maak ik me nog niet zo druk, met stijgen en landen een flesje geven en hopen dat dat goed gaat.
    Maar ik begin me ineens een beetje druk te maken om het tijdsverschil.

Graag hoor ik ervaringen van mensen die ook die kant zijn opgegaan met zo'n kleintje en hoe jullie dat opgelost hebben. Heb nl. geen idee hoe daar mee om te gaan.

Zoonlief van 3 had vorig jaar geen last van jetlag. Ging 's avonds om 20:00 uur plaatselijke tijd naar bed en heeft geslapen tot de volgende ochtend een uur of 7-8. Alleen thuis last gehad van midden in de nacht klaarwakker zijn.

Maar hoe gaan we dat aanpakken met de kleinste?

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Regel een bedje aan boord. Dan kan de baby slapen en is ie uitgeruster. Als je naar het Westen vliegt, heb je over het algemeen geen last van een jet lag. De jetlag komt als je weer terug vliegt naar Nederland. Naar het oosten. Wij vliegen elk jaar dezelfde afstand, maar dan naar Centraal Azie. Over het algemeen hou ik de gewone tijden aan van bedtijd en middagslaapjes. Bij mij hebben ze de eerste dagen na de vliegreis naar Azie echt wel last. Ze slapen dan heel veel.

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hoi Chebu,

dank voor je reactie.
    Wij zijn zelf al vaker naar Amerika/Canada geweest en idd op de terugweg meer last van jetlag.
    Vorig jaar was de oudste ook mee en die was thuis ook midden in de nacht klaarwakker, dat was even doorbijten;)

En een bedje hebben we idd ook voor de kleine en van een collega van mijn schoonzusje een soort boxding voor op de grond waar hij in kan liggen.

Maar jij houdt de plaatselijke tijden dan toch aan neem ik aan?
    Weet je, ik moet toch iets hebben om me druk over te maken, hahaha...

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ja plaatselijke tijden hou ik aan. Dus om 20.00 naar bed plaatselijke tijd haha. Veel plezier.

Deel Deze Pagina