Vliegen met je kindje

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door versace cristal, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. versace cristal

versace cristal Actief lid

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Hoi hoi,

Van het zomer (juli) willen wij op vliegvakantie met onze dochter...ze is dan bijna 11 maanden...Er zijn vast wel mensen die dit al eens gedaan hebben...
    Ik word er zelf heel zenuachtig van als ik er aan denk om met haar te gaan vliegen...normailter ben ik niet zo van de schema maar wat als we heel laat vliegen of wat als ze het niet leuk vindt en ze krijst me het hele vliegtuig bij elkaar (allemaal mijn onzekerheid dus) Wil iemand zijn of haar ervaring delen? we willen na Griekenland zakynthos dus das ongeveer een goeie 3 uur vliegen...heb dus even een soort van geruststelling nodig dat ik me er niet zo druk om moet maken...

alvast bedankt..:)

2. Klessebes32

Klessebes32 Actief lid

6 dec 2011
    191
    0
    16
    Luilekkerland!
    Hoi Hoi,

Wij zijn afgelopen juni naar turkije gevlogen ( ook een vlucht van +/- 3,5 uur) met ons zoontje, hij was toen ruim 13 maanden, iets ouder als jou kindje dus.
    Ik hou zelf al helemaal niet van vliegen dus zag er echt als een berg tegenop maar het is me echt alles mee gevallen.
    We vlogen sochtends om 5.30 uur, ik heb bij het opstijgen mijn zoontje een papfles gegeven ( warm gemaakt door de stewardess) en hij is daarna in slaap gevallen, bijna 3 uur lang, dus bijna de hele vlucht.
    Dat ging dus perfect, een hele opluchting :D
    De terugweg vlogen we rond een uur of 1, gewoon weer een papfles gegeven , beetje raar tijdstip maar mijn zoontje drinkt niks anders, en weer viel hij in slaap , dit keer wel iets korter, hij heeft daarna gewoon om beurt bij ons op schoot gezeten, gespeeld en gestaan, aandacht vragen van de mensen achter ons.
    Hij is geen stilzitter, dus dit waren wel een lange 1,5 uur, maar het ging allemaal best goed.

Dit was mijn ervaring, ik denk dat wij moeders ons drukker maken dan nodig is, haha

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wat mij altijd helpt is bedenken wat nou het ergste kan zijn wat er kan gebeuren?
    Dat is al je kindje de hele vlucht moet huilen; gelukkig zie je die mensen in het vliegtuig nooit meer van je leven dus dat is dan heel jammer voor de anderen maar dat overleven ze ook wel weer.

Zoals ik het tot nu toe heb meegemaakt is er bijna nog noioit een kindje geweest dat de hele vlucht moest huilen, dus bij jullie zal het vast ook goedkomen.

Het mooie aan vakantie is dat je verplicht ineens een andere structuur aanhoudt en dan merkt dat kinderen flexibeler zijn dan je denkt

Ik denk altijd dat het moeite zou kosten om bij thuiskomst weer het eigen vertrouwde ritme te krijgen maar dat gaat ook weer sneller dan verwacht

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben 3 keer met ons dochtertje gevlogen, en ja de laatste keer heeft ze het hele vliegtuig bij elkaar gekrijst bij het opstijgen omdat ze moest blijven zitten (ze was toen 19 maanden)....leuk is anders maar er is helemaal niets aan te doen :) . En dat is de enige keer geweest van 6 vluchten (heen en terug) dat ze echt zo overstuur was. Overigens is ze na die driftbui in slaap gevallen en heeft ze de hele vlucht geslapen dus dat was aan de andere kant wel weer prima :)

Ik moet zeggen dat ik rond een jaar wel een lastigere leeftijd vond om te vliegen, omdat ze dan zichzelf nog niet kunnen vermaken met boekjes of wat anders maar zeker overdag ook niet meer veel slapen. Maar het komt echt wel goed. Het is mega interessant allemaal, probeer als het even kan een rij voor jullie zelf te krijgen zodat je kindje niet alleen maar op schoot hoeft te zitten en neem wat nieuw speelgoed/boekjes mee en voldoende eten/drinken, is ook weer tijdverdrijf (lang leve rozijntjes ;) )

5. versace cristal

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Bedankt voor jullie reactie's ;)
    Wel fijn om te lezen..alles moet de eerste keer zijn immers...Ik vind vliegen zelf wel leuk eigenlijks maar ik heb ook wel s in een vliegtuig gezeten dat er een kindje begon te huilen voor ongeveer een uur dat ik wel even kon denken van: shut up!! dus miss ben ik bang dat mensen dat dan ook gaan denken..maarja wat je zegt..dan denken ze dat maar..ik zie ze toch niet weer en wat is nog 3 uur op levensbasis...
    Hoe zat t met de druk in de oortjes dan?? ik heb zelf altijd last van het dalen..en dat vind ik een behoorlijk vervelend gevoel...ik ga dan ook noooit met mijn hoofd onder water tijdens vakantie...
    T zal ook allemaal wel goed komen...de drempels zijn er om overheen te gaan toch??

super bedankt voor jullie tijd en moeite!! ;)

6. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    onze zoon was 12 maanden toen we gingen vliegen naar thessaloniki en dit is helemaal goed gegaan. ook wij hebben gewacht met de fles tot in het vliegtuig. ondanks dat hij geen speen gebruikte hadden we er een mee die we gebruikten bij het stijgen en dalen. en dit werkte voor hem heel goed. totaal geen last gehad. enigste minpunt was het stilzitten. hij had die vakantie leren lopen dus vooral op de terugreis was dit een ramp. dus wij hebben aardig wat op en neer gelopen op het gangpad tot grote lol van de medereizigers. hij was nogal een flirt nl.

7. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Wij zijn net terug met onze dochter (3mnd) uit spanje 2,5 uur vliegen. Fles bij opstijgen en landen. Ze slapen best vaak in het ziekenhuis en als ze onrustig zijn gewoon lekker hobbelen met ze door het vliegtuig. Mensen hebben liever een baby die steeds langsloopt op de arm van papa of mama dan een krijsend kind.
    Als het kind geen eigen stoel(betaald) heeft telt de luiertas als handbagage hebben we gemerkt...heel irritant.

8. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vliegen onder het eerste levensjaar is volgens mij heel niet best voor het onderontwikkelde binnenoor...

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    is dat zo? Ik lees heel wat sinds de meiden er zijn, maar dit heb ik nog nooit gehoord?

Als de druk opgeheven wordt is er toch geen probleem of wel?

@ts: Wij zijn zelf in 2009 , toen onze oudste 11 maanden was naar zakynthos geweest :) . De vlucht ging prima - zowel de heen als de terugweg heeft ze de helft van de vlucht geslapen.
    Verder heeft ze op het vliegveld veel in de buggy gezeten. Wat nieuwe speeltjes mee voor in het vliegtuig- ik vond het niet tegenvallen. Alleen de terugweg was was zwaarder omdat ik toen niet zo fit was en dochterlief alleen bij mij wilde zitten/liggen/slapen. Maar ik zou het zo weer doen. Zakynthos is ook wel een afstand die prima te doen is.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ben vorig jaar met Tycho naar Oostenrijk gevlogen met Tycho (5kwartier) zat hij nog in de mc. Fles gegeven met opstijgen en meneer viel in slaap hahaha, zijn eerste vliegreis nog wel. Hele tijd geslapen zelfs met landing (auw mijn oren klapten zowat) en de terugreis was hij alle tijd wakker maar dat ging ook perfect in de MC.
    Afgelopen december weer met Tycho naar Oostenrijk gevlogen (op een tijd dat hij normaal slaapt ook nog) en ik had gepland om hem daarvoor in bed te doen maar daar trapte hij niet in. Ondanks dat hij dus doodmoe was hij ongelooflijk lief en heeft al die tijd bij mij op schoot gezeten en hebben we een boekje gelezen en fruit gegeten. maar goed hier was de vlucht zo kort dat we na 1 boekje, 1banaan (langzaam pellen) en 1 mandarijn (ook langzaam gepeld en opegegten) alweer gingen landen.
    Toen in de auto onderweg naar appartement (1,5uur) viel hij vrijwel direct in slaap. Overigens zaten er in het vliegtuig nog meer kindjes en sommigen indd die huilde heel erg (oren deden zeer) maar het deed Tycho allemaal niks.

Ik zou gewoon zorgen dat je wat fruit/snoepjes ed bij je hebt en wat speelgoed/boekjes (nieuw/onbekend voor haar) en wat te drinken voor het zuigen of speen (als ze die gebruikt) en dan denk ik dat het wel goed komt. xx

11. versace cristal

24 jan 2011
    184
    0
    16
    drenthe
    Dank jullie wel..ik ga zeker de tips meenemen...dit maakt mijn keuze over vliegen wel iets makkelijker...
    Lange vlucht wil ik zowiezo niet...ik wil absoluut niet langer dan 3 uur...

Bedankt meiden ;)

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben inmiddels vier vliegvakanties met kinderen gemaakt.
    - Tenerife (zoon was 3 maanden)
    - Marokko (zoon was 2 jr, dochter 4 maanden)
    - Siciliƫ (zoon was 2,5 jr, dochter 1 jaar)
    - Verenigde Staten (zoon was 3 jr en dochter 1,5 jaar)

Verschillende vluchten dus (VS ook nog een binnenlandse vlucht) en allemaal prima verlopen. Het is een kwestie van goed voorbereiden en vooral... je weinig aantrekken van anderen ;)

- extra kleding mee
    - extra fopspeen mee (indien van toepassing)
    - extra luiers mee
    - geef drinken tijdens stijgen en dalen
    - voldoende speeltjes
    - stel je in op weinig rust voor jezelf
    - wissel goed af met je partner
    - kijk of je gunstige tijden kunt boeken
    - paraplu buggy mag mee tot aan het vliegtuig
    - draagzak kan handig zijn
    - koude pannenkoek met spinazie als avondeten mee nemen (ze kunnen het zelfs voor je opwarmen)
    - boek een extra stoel als je je dit kunt veroorloven
    - lange vlucht: neem auto stoel / maxicosi mee en boek een stoel

Heb maling aan je omgeving... soms lastig maar toch doen :D

13. Soofje

Soofje Actief lid

6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    hier tot nu toe 2 keer gevlogen met stijn, en beide keren helemaal goed gegaan!
    hij vond alles reuze intressant.
    ik maakte me van te voren ook best druk, vooral omdat we om 1 uur snachts uit huis vertrokken.
    achteraf bleek het allemaal niet nodig te zijn, en ging het vanzelf.
    ook nadat we in het hotel, door en fout van het hotel nog lang moesten wachten op onze kamers en koffers.

dus niet te druk maken, komt allemaal goed en vooral genieten!

14. SDonya

SDonya Niet meer actief

Toen mijn dochter vier maanden was zijn we naar Dubai geweest. Dit was ongeveer 6 uur vliegen. Bij het opstijgen en landen hebben we haar een fles gegeven. De rest van de vlucht heeft ze lekker geslapen! Wij hadden de maxicosi ook mee en dat was heel fijn! Het is toch best vermoeiend als je zo'n kleintje een paar uur op de schoot moet houden..

Deel Deze Pagina