Hé meiden, Ik had niet zoveel reacties verwacht! Erg leuk om van jullie te horen wie het wel en niet weet! Als ik zwanger mocht raken dan weet al gauw de hele wereld het hoor! Maar nu laat ik het even bij mijn moeder en vriendin. Eén andere vriendin heeft het er ook vaak over en ben soms weleens bang dat ik haar voor het hoofd stoot maar aan de andere kant is het straks voor haar een hele leuke verassing. Toen wij net getrouwd waren ging ik een weekendje weg met wat mensen en 1 iemand vroeg op de man af en? Nog ongesteld zoiets zou ik nou nooit doen. Maar ja! Sommige mensen moeten nog een hoop leren denk ik dan maar
paar van mijn fam weten het en me vriendin ...... maar mensen die het nog niet weten vragen ook allemaal jullie zijn al 3 jaar getrouwd word het niet tijd voor een kleine mijn antwoord erop is altijd : als de tijd rijp is komt het wel
Ik heb het aan m'n moeder verteld en aan twee goede vriendinnen. Heb er wel een klein beetje spijt van, aangezien het natuurlijk 't leukst is om je familie en vrienden uit het niets te verrassen met goed nieuws. Daarbij vraagt mijn beste vriendin nu bijna elke keer 'En? Heb je me al iets te vertellen?' Zo langzamerhand begin ik me daar een beetje aan te ergeren. Het is goed bedoeld, ik vind het fijn dat ze meeleeft, maar toch...het is tegelijkertijd ook een beetje irritant. Het maakt dat ik nu soms denk: had ik nog maar niks gezegd *zucht* Op het werk weten ze van niets, hoewel mensen het daar lijken aan te voelen. Of beter gezegd, het ligt in de lijn der verwachting: ik ben 28, heb een vaste relatie, vorig jaar een nieuw huis gekocht...De ogen zijn al een tijdje op mij gericht zullen we maar zeggen, haha.
3 collega's, 1 vriendin en 1 nichtje! Die laatste is zelf ook bezig om zwanger te worden (heeft helaas al een mk gehad) en nu kunnen we er samen over praten... mijn vader en een vriendin vroegen laatst wel of ik al met de pil gestopt was en toen zei ik nee nog niet... eerst nog op wintersport (volgende week haha) en sommige mensen vragen er wel naar, maar vindt dat nu genoeg mensen het weten en wil de rest graag verrassen als het zover is... zeker mijn ouders en schoonouders
Volgens mij weten al onze beste vrienden en ouders het wel. Ik kan echt niet liegen als men vraagt wanneer de tweede komt. Ook als ik straks eventueel zwanger ben kan ik dat echt geen 12 weken voor me houden, dat wil ik eigenlijk ook niet eens. Als het mis gaat wil ik dat ook kunnen delen.
alleen mijn zusje weet t..verder niemand..dat komt wel zodra ik zwanger ben en door de eerste 12weken heen..
Bij ons weet eigenlijk niemand het. Mijn moeder weet wel dat ik graag een kindje wil, maar ik denk niet dat ze denkt dat we er echt al voor gaan.
Aan mijn mama, broer, zusje, mijn beste vrienden en een collegaatje. Het houdt me zo bezig, dit is een van de mooiste momenten in mijn leven. Ik vind ook dat ze het mogen weten, mijn meest dierbaren mogen weten wat er zich in mijn leven afspeelt. Ben vrij open in de meeste dingen. En als het niet lukt om zwanger te vinden, ben ik blij dat ze het weten, want dan kunnen ze me steunen.
Alleen ik en me vriend en jullie dan en dat wil ik ff zo houden als ik al kijk naar me nichtje die is nu iets meer dan 2 jaar bezig en die vragen ze telkens en al zwanger nee ik vertel het pas als het zo ver is xxx
In het begin wilde we het niemand vertellen maar ik vond dat zo moeilijk... we krijgen ook heel vaak de vraag zeg maar. Ik heb het uiteindelijk mijn ouders verteld en daarna mijn man zijn ouders, dat vonden we wel zo eerlijk. Mijn moeder is als een vriendin van me en kan me het beste advies geven... dat is echt heel fijn!
mijn schoonfamilie, mn vader en zn vrouw, me zus (en die heeft het aan haar schoonfam verteld), mijn beste vriendin en haar vriend (en zijn ouders)... gelukkig vragen ze niet iedere keer als we elkaar zien en?en?en? maar wachten rustig af..... wel praten we er gewoon over zo van als het dit keer wel raak is wanneer horen we het dan? (als we hebben getest haha).... en wanneer zou je ongeveer moeten bevallen dan? maar ook heel erg lief met spulletjes aanbieden: wij hebben nog een kamer op zolder staan, of hier staat nog een bad-uitzet die jullie wel mogen hebben! in welke ronde zitten jullie? wij zitten nu in ronde 4..
Ik heb t aan 1 vriendin verteld via een hyves prive berichtje, want ik zie haar nooit meer 'live' zeg maar. En 1 vriendin weet dat mijn spiraaltje er dinsdag uit ging, maar tegen haar heb ik wel gezegd dat we nog even een paar maanden voorzichtig doen (is ook zo) en haar spreek en zie ik ook maar 1x in de maand of 2 maanden ofzo. Verder wist iedereen dat we er in Juni / Juli aan wilde beginnen, maar dat het nu vervroegt is hoeven ze nog even niet te weten Ze horen het wel als ik zwanger ben! Liefs
Alleen wat goede vrienden en mijn zusje.. de rest van de familie wil ik het pas vertellen als het zover is!
Bij ons weten heel veel mensen het. Onze kinderwens neemt ons behoorlijk in beslag, temeer omdat we met en donor werken en sinds kort genoodzaakt zijn om het via MMM te doen. Daarbij is de kinderwens op dit moment mijn grootste thema in mijn leven en zou ik het met geen mogelijkheid enkel voor mezelf kunnen houden. Mijn omgeving is trouwens over het algemeen heel steunend, wat dus voor ons heel fijn is. Ik wens iedereen veel succes toe!
Bij mij weet alleen mijn beste vriendin het, ook omdat ze zelf ook weer een kindje wil. Heel veel mesnen denken dat we geen kinderen willen, omdat ik altijd stellig heb gezegt dat ik geen kinderen wilde. Alleen nu op het moment vragen mensen wel weer wanneer gaan jullie er nu eens voor? Dat zeg ik van nu even niet! Terwijl ik in mijn gedacht heb van NU EVEN WEL!. Soms best vereveld als je het niet zegt, maar aan de andere kant heb ik zoiets van laat ik het maar mooi voor me houden dan kunnen ze me ook niet om de kop zeuren
Bij ons weet alleen 1 hele goede vriendin het. Onze ouders vermoeden het wel denk ik. Mijn moeder heeft er wel eens naar gevraagd in de trant van moet ik het wiegje al naar beneden halen? Heb toen geantwoord dat het nog wel even kan duren allemaal.. Ik vind het leuker als het een verassing is! Wel moeilijk om inderdaad je mond te houden maar goed des te blijer zijn ze als het 'raak' is. Heb wel met mijn man afgesproken dat mochten we in de MMM belanden we het dan wel tegen onze ouders zeggen. Maar goed ik hoop natuurlijk dat we daar nooit in terecht komen
Hoihoi, Wij hebben onze kinderwens uiteraard gedeeld met onze donor (we zijn 2 vrouwen..) En mijn schoonfamilie weet dat we graag kinderen willen maar weten niet hoever we er mee zijn (ronde 3 haha 8) ). Maar ik heb niet zown heel close contact meer met thuis door omstandigheden en ik heb ook niet zown behoefte om het daar te vertellen. Denk ook niet dat ze blij zullen zijn. Ze vinden mijn vrouw niet zo geschikt voor mij zegmaar en veeeel te oud natuurlijk voor mij (we schelen 14jr). We zijn nu 3jaar en 4 maanden samen waarvan 4 maanden getrouwd . Mijn vrouw moet er al 15jr op wachten en ik ben er ook klaar voor dus we hebben besloten een maand na ons huwelijk er voor te gaan. En mijn 2 directe collega's weten t, zijn ook vriendinnen, en daar kan ik lekker mee beppen (willen ook graag kinderen, maar 1 daar wil de vriend nog niet van en de ander is alleenstaand). en verder dan ja hier op het forum We vertellen t pas aan iedereen als we zwanger zijn. Op mn werk enz pas bij 12 weken maar aan familie denk ik eerder. Groetjes
Bij ons weet eigenlijk ook iedereen het wel. Mijn bedoeling was eigenlijk om het alleen aan (naaste) familie en goede vrienden te vertellen, maar mijn vriend is er zó vol van dat hij het zelfs aan kennissen van hem vertelt die voor mij nog volslagen vreemden zijn... De manier waarop vind ik soms niet zo fijn, en ik denk ook wel eens een beetje dat het ze helemaal niet aangaat, maar ik vind het aan de andere kant ook wel leuk om te zien hoe graag hij het ook wil. Ook als ik eenmaal zwanger ben zullen mijn ouders, broers, zussen, vrienden, collega's en werkgever het snel weten. Dit komt ook doordat op het werk bijv. we eigenlijk best close zijn (klein, informeel bedrijfje) en ik van iedereen weet dat ze niet elke maand gaan vragen (zeker niet als ik dat vervelend zou vinden, wat (nog) niet zo is). Ook mijn ouders wachten gewoon rustig af, en volgens mij is de verrassing dan nog (bijna) net zo groot, ze kunnen in elk geval meteen beginnen met 'blij zijn', in de zin dat ze niet eerst aan het idee hoeven 'te wennen'. Maarrrrr... ieder voor zich! Je moet vooral doen waar je jezelf het prettigst bij voelt en dat wel zo goed mogelijk met je partner afstemmen. Als jullie allebei er een heel ander idee over hebben wordt het wat lastiger, maar misschien weegt het toch voor de een iets zwaarder of is een compromis mogelijk.
bij ons weten ook veel mensen het. Mijn ouders wisten al dat er al lang een kinderwens is, maar dat het door bepaalde omstandigheden niet uit kwam om serieus aan de slag te gaan ervoor. Toen ik met de pil stopte hebben we het verteld. Ook mijn schoonmoeder weet het. Verder mijn directe collega's op het werk. Ook daar al een hele tijd de interesse om te weten wanneer we nu aan kinderen gingen denken, aangezien we al 10 jaar samen zijn. Omdat we op het werk erg goed met elkaar om gaan heb ik het verteld. Is wel leuk om er af en toe over te praten met anderen. Een collega van me is 2 jaar terug bevallen en daar kan ik zo af en toe eens wat aan vragen. Ik trek wel een duidelijke grens. Ik werk in een maatschappelijke opvang en heb ook wel eens clienten die er naar vragen. Die hebben er natuurlijk voorlopig niets mee te maken! Toch is het lastig erover te liegen. Ik denk dat mensen toch vrij snel een vermoeden hebben wanneer je er mee bezig bent...