Helaas is mijn man´s contract in januari niet verlengd maar heeft toch een nieuwe baan gevonden. Nadeel is wel deze is voor 24 uur en zijn oude baan voor 40 uur. Nu betaald het uwv de 16uur uit als zw omdat mijn man ziek uit dienst is gegaan ivm knie en nog geen volledige 40 uur kan werken. Nu belde ik het uwv wanneer ze toch eens gaan uitbetalen want de rekeningen die lopen ook door. Er werd gezegd dat er gisteren een betaling weg is gedaan en dat dit wel 3 dagen kan duren eer je het op de rekening hebt. Klopt dit? Duurd dit dan altijd zolang? Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft?
Afhankelijk van welke bank je hebt kan het idd nog weleens 3 dagen duren.... Sommige banken houden het geld namelijk even vast voor de rente!
Ja klopt. Dat kan.. Na overmaken kan het 3 tot 5 werkdagen duren voordat het geld op je eigen rekening staat!! Dat is afhankelijk welke bank je hebt. En ook hoe groot het bedrag is. Als het een vrij groot bedrag is, dan willen banken het nog net ff een dagje langer vasthouden. Toen ik zw had, werd het op maandag overemaakt, had ik het woensdag op de rekening. Nu heb ik WW, en dat wordt dinsdags overgemaakt, en staat het vrijdags op de rekening!
Bedankt voor jullie info meiden. Ik wist dit niet omdat dit de allereerste keer is dat we een zw ontvangen via de uwv. We wachten het af.
De banken mogen wettelijk gezien, geld niet langer meer vasthouden sindskort. Maar van een giro-bank en vice vcersa duurt het 4 werkdagen en bank-bank 3 werkdagen en als het nu de Rabo is staat het zelfs er dezelfde dag op.
Wij kregen het altijd elke week op woensdag maar sinds vorige week is het ineens op vrijdag. Dus waarschijnlijk morgne
Ook wij hebben de rabobank. Het uwv vertelde mij dat het op 2 maart de deur uit is gegaan maar ik moest wel rekening houden dat het een dag of 3 kon duren voordat we het ontvangen. We wachten het dus maar af ik ga ervan uit dat dit dan ook daad werkelijk is gebeurt. ps ligt het nu aan mij of heeft het uwv nu ineens vaak last van onderhoudt?