Hoi meiden, Ons zoontje heeft veel last van de bijwerkingen van die mexc griepprik:x. Gisteravond ook koorts 39 nu niet meer allen wat verhoging. Gisteren heeft hij al heel weinig gedronken over de hele dag 290cc. Vannacht om 2 uur wilde hij ook geen fles maar hij had wel honger dus heel fruitpotje op, zit ook vocht in dus ik allang blij dat hij dat wel wilde. Vanaf vanochtend 6 uur is hij wakker en hij weigert gewoon te drinken, dus dan ook echt helemaal niets. Hoelang moet ik dit aankijken en wanneer is het verstandig de huisarts te bellen? Die assistente is niet zo leuk dus ben alweer bang dat zij mij de indruk geeft dat ik voor niets bel. Graag jullie tips want ben beetje radeloos en maak me zorgen om uitdroging. liefs en bedankt
Vaak is het minimum 4a500cc per dag. Met 290 en een heel fruitpotje (van 200gram?, mag je bijna helemaal aan vocht rekenen) zit je daar wel op. Maar als hij nu helemaal niet drinkt, moet je even goed op de plasluiers letten. Daar moet hij wel 3 goede van hebben per dag. En je moet gewoon bellen als je je zorgen maakt. Moeders intuitie is belangrijk. Mijn assistente is ook wel eens chagerijnig. Maar dan is ze maar kortaf, ik wil gewoon goed advies over de zorg van mijn kleintje..
Ik zou als ik jou was weer even wat fruit proberen; heeft hij in ieder geval iets binnen! En ik zou gewoon de huisarts bellen hoor. Ik heb geen idee hoeveel een kindje minimaal aan vocht binnen moet krijgen.. sterkte!!!
Ik heb hetzelfde gehad met Fenna, wat een toestand! De huisartsen konden niets vinden, het enige wat ze konden doen is een nachtje opnemen in het WKZ (Dit wou ik niet!!) of dr een zetpilletje geven en zoveel mogelijk drinken te geven. En om de 2 uurtjes kleine beetje geven, in plaats van een grote fles ineens. Daarna ging het langzaamaan weer beter.
prrrsam ja zeker een toestand fijn dat het met jou meisje weer beter is bedankt meiden voor de reacties. Ik wist ook niet dat fruit/yoghurt meetelde aan vochtgehalte, dat is mooi! Net had ik nog even ggd infolijn gebeld voor mijn eigen gerustheid en die vertelde hetzelfde. Net stukje beneden gegeten alles wat hij binnen krijgt is mooi meegenomen! Ben alleen vergeten te vragen of je dan vitamine d moet gaan even?
Ik lees hier net dat Finn nog niet beter is, wat zielig voor hem! Als je niet gerust bent, toch de huisarts bellen, die assistente kan dan maar even de boom in! Hopelijk knapt hij snel op!
Ja de artsen kunnen niet zoveel doen, pas als hij met een zetpilletje ook niets wilt drinken, zou ik toch maar naar de HA gaan. Je kan het doen, extra vit. D geven. En bewaar vooral je rust, niet stressen dat hij niets wilt drinken als hij de fles krijgt! Dat voelt hij en drinkt dan helemaal niets meer. Die fout heb ik ook gemaakt.
Ik zou nog geen D bijgeven. In theorie moet je onder de 300cc flesvoeding VitD bij gaan geven (of 500 bij sommige Cb's). Maar voor een paar daagjes wat minder is niet zo erg hoor. Er wordt ook wel wat opgeslagen in vetweefsel, en echt direct tekort heb je niet na een dagje. Dat is meer als je over langere tijd te weinig VitD binnenkrijgt.
zolang je kindje nog minimaal 2 goede plasluiers heeft, huilt met tranen en event een snotneusje heeft is hij niet aan het uitdrogen. Event. kun je proberen met een spuitje wat ors in zijn wangzak te spuiten. Waterijsje kun je ook proberen
Nou gistermiddag nog naar huisarts geweest en hij heeft antibioticakuur gekregen. Hij is daar zeker van opgeknapt eet goed, maar weigert iets te drinken. Dit is vandaag zijn schema: 7 uur 60cc melk 10 uur halve mango 13.00 broodje 1 hele 15.00 voor narigheid zuivelhapje van olvarit 150gram 17.30 heel potje groente, aardappel en tonijn en met moeite minie slokjes diksap. 20.00 naar bed Morgen maar weer huisarts bellen. Is dit echt te weinig vocht?? En zou jij in dit geval weer huisarts bellen?? Erbij zeggen dat gister precies hetzelfde is gegaan
Fijn dat je toch bent heen gegaan! Als je het niet vertrouwd bellen!!!! En dan maar een chagarijnig mens aan de telefoon! Daar zijn ze toch voor om ons te helpen? Laatst met Marin twijfelde ik ook en heb ik gebeld omdat ze de hele nacht alles bij elkaar krijste.. De huisarts deed nogal belachelijk! En ik moest he tmaar aankijken en einde van de dag dan maar weer bellen. Mijn moeder zei toen: je belt maar weer en dan maar een boze man! het gaat om je kind! En ik heb weer gebeld en toen mocht ik komen.. En bij vragen gewoon bellen! En anders kun je ook nog altijd de lijn van het CB bellen, die weten ook wel een beetje wat de richtlijnen zijn..
moeilijk hoor, het is krap wat hij binnenkrijgt, dus nu moet je op de eerder genoemde symptomen gaan letten. Huilt je kindje nog traantjes, is het onderlipje nog nat/vochtig. . Verder zou ik proberen de dingen die hij eet, wat te verdunnen met water of melk. Potjes kun je vrijgemakkelijk wat water bij gieten. Zijn maar kleine beetjes, maar alles helpt. Dat geld ook voor kwark - wat extra water kan gemakkelijk en als je kindje daar dan 'intrapt' is het toch weer meegenomen. Heb je ook al geprobeerd op een andere manier te laten drinken? Andere beker, rietje, gewoon iets nieuws, wat dan weer leuk of interessant is voor je kindje.
Ik heb begrepen dat wanneer ze ziek zijn, ze 50cc per kg lichaamsgewicht per dag móeten drinken. Je kindje is ruim 8 kilo, dus ik zou hem proberen wat meer dan 400 cc per dag te geven. Onze huisarts zei ook dat je beter wat vaker een klein beetje kan geven dan ineens de hele fles, want dat lusten ze dan toch niet. En dat hij natuurlijk gewoon fruit eet is hartstikke fijn. Beterschap ermee.
Ik heb nog geen kindje, dus misschien zeg ik iets heel stoms. Maar kun je hem geen pap proberen te geven? Daar zit ook vocht in.
Ik heb het ook eens gehad dat ik belde, en toen ging de assistente overleggen en die vergat het knopje of zoiets om te zetten, dus ik hoorde alles Dat het belachelijk was dat ik belde voor een kind wat 38 koorts had, en dat dit de derde dag pas was, maar uiteindelijk zei de huisarts, laat haar maar langskomen,op dat moment zei hij oo dat is griep uiteindelijk na nog 2 dagen hoge koorts en het aankijken bleek het een een longontsteking Dus ze kunnen wat mij betreft de boom in, als ik denk dat er iets bijzonders aan de hand is, bel ik als het moet 10 x per dag de huisarts
is het misschien een idee om je kind een waterijsje of zo op te laten sabbelen, dat is lekker zoet en ook een hoop vocht
Bij de fruithapjes, avondeten en toetje wat extra water er door doen? En indd waterijsjes geven. Af en toe gewoon met een theelepeltje sap of water aankomen en voor je eigen gemoedsrust al die theelepeltjes die naar binnen gaan tellen en dan einde van de dag deze vullen met water in een flesje en kijken hoeveel het in totaal was. Succes
Naar de huisarts, hup! Gelijk! Laat je niet afpoederen door een 'kijk het maar aan'. Je hebt het verdorie al aangekeken en nu moet er iets gebeuren. Als de huisarts je niet wilt ontvangen, ga je maar naar de huisartsenpost of desnoods naar de poli op het WKZ (of een ander kinderziekenhuis)! Daar zijn ze een stuk aardiger. Ik vind dat zo'n kutopmerking, kijk het maar even aan, dat zeg je tegen een bejaarde die bij elk wissewasje naar de huisarts gaat. Dit is een baby die niet kan zeggen hoe hij zich voelt. Baby's drinken niet voor niets slecht, het is een oerinstinct van een baby om te eten, als hij niet drinkt dan zal dat een reden hebben. Maar misschien gaat het ondertussen al beter?
Vanochtend weer langs huisarts geweest omdat hij weer niet wilde drinken. En ook vannacht zo aan het huilen was hij heeft alles bij elkaar denk ik 4 uurtjes geslapen en wij dus ook. En als hij dan zo huilt denk ik maar er zal toch wel iets zijn. Dokter heeft hem helemaal nagekeken kon niets vinden. Hij vermoedt iets met zijn oor maar kan het niet duidelijk zien. Antibiotica had hij dinsdag al gekregen dus kan dan ook eventueel voor oorontsteking helpen (mocht hij dat hebben). Verder zei hij dat hij wel een alerte indruk maakte en omdat hij nog plastte wij ons geen zorgen moesten maken. Natuurlijk wel goed in de gaten houden en na weekend moet er verbetering zijn. Zijn eetschema bestaat dus voornamelijk uit fruit, paar hapjes yoghurt, broodje en groente. Dus op die manier komt hij in ieder geval wel aan vocht toe