oh help, moet om 2 uur op voor mijn rijexamen en ik ben heel erg zenuwachtig. Iemand tips ervoor want ik mag niets innemen ivm mijn zwangerschap, eerder nam ik altijd valdisper, maar dat mag ik nu ook niet hebben
ik heb geen tips,.maar wens je al wel heeel veel suc6 je kan het! laat je wel ff weten als je geslaagd bent?
ten 1e heel veel suc6! En ten 2e...ik heb hier op het forum een paar keer iets gelezen over een of 2 bananen eten......dat schijnt je rustiger te maken...weet niet of het waar is, maar ja, it's worth the shot. Suc6 he!
bananen hihi nog nooit van gehoord, maar idd. zal het proberen, het geeft in ieder geval energie. thanks
Sja, ik wist het ook niet en misschien is het wel kolder hoor haha, maar dat ben ik nu een paar keer tegengekomen op het forum
Ooo die zenuwen ken ik! Helaas ben ik 2 keer door de zenuwen gezakt (dit is misschien niet het antwoord waar je op zat te wachten ,maar dit kwam mede doordat ik het aan iedereen vertel had, dat ik examen moest doen. Kreeg allemaal smsjes en telefoon met " wel slagen he!", waardoor de druk erg groot was. 3de keer heb ik het niemand (behalve mijn vriend) verteld en toen was ik al een stuk rustiger en reed ik de sterren van de hemel Geslaagd dus! Dit is misschien een tip die heeel veel te laat komt, maar ik hoop echt dat je je zenuwen onder controle kan houden en dat je lekker ontspannen de weg op gaa straks! En dat de rijexaminator na de hand je feliciteerd met het behalen van je rijbewijs! SUCCES! Laat je het nog wel even weten hoe het gegaan is?
Ga er zometeen eens lekker voor zitten, diepe buikademhaling om rustig te worden en ga je dan eens levendig voorstellen (fantaseren) hoe het is/voelt/eruit ziet wanneer je vanmiddag gefeliciteerd wordt door je rijinstructeur/-instructrice. Doe dit een aantal keren en maak het zo levendig mogelijk voor je. Met kleuren, geluiden (wat zegt hij/zij tegen je?) en vooral hoe opgelucht en blij jij je voelt. Geloof me, je gaat een stuk zekerder je rijexamen in. En dan niet gek opkijken als je voorstelling en de realiteit sterke gelijkenissen vertonen he? Geloof in jezelf. Als je niet zou kunnen rijden, niet goed genoeg zou zijn, dan had je echt nog niet op examen mogen gaan.
Heel veel succes, en inderdaad een paar bananen eten. Probeer je voor ogen te houden dat je het kan! Anders laten ze je echt niet examen doen hoor. Goed ademhalen en als je een foutje maakt is dat helemaal niet erg, gewoon even diep ademen en weer verder.
denk dat er alleen maar op zit rustig blijven en door je neus in en mond uit ademen en gewoon laten zien dat je het kan! laat je even weten dat je geslaagd ben kunnen we je feliciteren
sorry meiden ben gezakt, het was een zeer irritante examinator, hij liet mij extra langer rijden zodat hij iets kon vinden waar hij mij op kon laten zakken, dus balen
hey loesje wat balen zeg je hebt er jammer genoeg van die irri examinators tussen was dit je eerste keer?
Meid wat jammer! Soms zoeken ze inderdaad dingen om iemand te kunnen laten zakken.. Volgende keer beter!.. Ik heb morgen mijn theorie examen.. Ik ben nu steeds via internet cbr, anwb examens aan het afleggen en ik zak steeds met 10 tot 17 vragen! Ik zit er dus behoorlijk tegenop om morgen examen af te leggen...
Jammer voor je hoopte echt dat je het zou halen,.,. Maar niet bij pakken neer zetten en gewoon doorgaan gaat jeheus wel lukken!
Ik heb eind oktober mijn rijbewijs gehaald...ook zwanger, dus ik mocht ook geen medicijnen gebruiken om rustig van te worden. Maar wat ik wel heb gebruikt zijn Rescuedruppels van Bach. Dit zijn homeopatische druppeltjes die je bij de reformwinkel kunt kopen. Volgens mijn VK kon het geen kwaad, als ik ze maar niet maanden achter elkaar zou gebruiken. Ik heb ze maar 1 dag genomen, dus dat moet kunnen denk ik. Verder slikte ik valdispert pilletjes. Wat ik verder als tips kan geven: - bananen eten, daar word je scherp en rustig van. - zorg dat je genoeg slaap hebt gekregen de avond ervoor. - zeg tegen zo min mogelijk mensen dat je examen moet doen, want anderen leggen met hun succes-wensen onbedoeld een grote druk op jou om te slagen. - in de dagen voor het examen moet je je geest programmeren met positiviteit. Zeg een paar keer per dag tegen jezelf (desnoods hardop): ik ga dat examen halen...ik ga dat examen halen! Ik geloof dat zo'n positieve gedachte op dezelfde manier werkt als negatieve gedachten. Als je steeds denkt dat je iets niet kan, kun je het ook niet. Dus waarom zou het andersom ook niet zo werken? - en de belangrijkste, die mij het meest heeft geholpen: zie het examen als een 'gewoon ritje' waar deze keer toevallig een examinator bij zit. Ga niet ineens heel anders of krampachtig netjes rijden, omdat hij naast je zit. Dat werkt averechts. Je gewone rijstijl is goed genoeg, anders had je instructeur je niet op examen laten gaan. Succes voor de volgende keer!