Zou het kunnen? Stelling is: als je moeder de oudste is en jij bent ook de oudste dochter van je moeder, heb je dan net als je moeder de zelfde volgorde van geslacht ? bijv 1 jongen moeder ook jongen 2 meisje je moeder ook een meisje gr jmm
Uhmmmm Ik kan die laatste zin totaal niet volgen.....hoe kan een moeder nou een jongen zijn ? Kan je het even nog een keer uitleggen ?
nou dat is niet helemaal waar dat de man bepaald. het ei is op sommige tijden toegankelijker voor x zaad dat is bewezen aan de universiteit ik geloof maastricht
Zou het kunnen? Stelling is: als je moeder de oudste is en jij bent ook de oudste van je moeder, heb je dan net als je moeder de zelfde volgorde van geslacht of geslachten? bijv 1 je moeder heeft als eerste een jongen gekregen en daarna een meisje net als jij dus precies dezelfde volgorde ?? gr jmm[/QUOTE]
mijn ene tante heeft eerst een meisje gekregen daarna een jongen, mijn nicht (haar dochter dus) die heeft 2 meiden gekregen. mijn andere tante heeft twee jongens gekregen, 1 van die jongens is nu vader van 2 meiden.. dus denk niet dat je je daar echt aan kan houden, al zou het dat wel makkelijker maken qua kleding enzo haha
maar die tante, is die dan ook de oudste van haar moeder ? want als ik het goed begrijp gaat het anders niet op...
Mijn overgrootmoeder was een vrouw.. haar oudste kind was een dochter. Dat is mijn oma. Mijn oma's oudste kind was een dochter... en dat is toevallig mijn mama! En ik ben dus de oudste dochter van mijn moeder
de eerste tante die ik noemde was inderdaad ook de eerste van mijn oma, maar ik bedoelde dus ook dat het verhaal niet op gaat, aangezien zij allebei wat anders hebben gekregen dan hun eigen kinderen.. was misschien niet helemaal duidelijk haha maar inderdaad, de mannen bepalen voornamelijk het geslacht, het enige wat volgens mij ietwat verschil zou kunnen maken is dat jongetjeszaad korter overleeft dan meisjeszaad..dus dan zou je het misschien kunnen bepalen door wanneer je klust..om het zo maar even te zeggen maar volgens mij is dat zelfs niet eens 100% garantie
Het blijft een samenwerking tussen man en vrouw om het geslacht te bepalen. Mannelijke zaadjes zwemmen sneller maar leven minder lang, vrouwelijke zaadjes zwemmen trager maar leven langer, dus afhankelijk van wanneer je klust en wanneer je eisprong is, kan je het geslacht bepalen.
Dieet Nieuws: Volgens onderzoekers van de University of Pretoria in Zuid-Afrika (gepubliceerd in The New Scientist) zou het dieet vlak voor en in de eerste dagen van de zwangerschap een invloed hebben op het geslacht van de baby. Hoe meer eiwitten en dierlijke vetten, hoe groter de kans op een jongen, voor een meisje geldt, hoe meer suikers hoe groter de kans.Dat blijkt uit onderzoek bij muizen waarbij de bloedsuikergehaltes in het bloed werden gemanipuleerd. Hoe hoger hun bloedsuiker, hoe meer mannelijke nakomelingen, hoe lager de bloedsuiker, hoe meer vrouwelijke muizen. Bron: Voeding bepaalt geslacht baby | Dieet Nieuws Ik begrijp ineens waarom mijn vriend steeds eiwitten naar binnen zit te werken... de stoutert !! Maar volgens mij, zijn er nog genoeg onderzoeken te doen.... tot nu toe lijkt inderdaad de man het geslacht te bepalen.. maar we zijn er nog niet! Zou mij niets verbazen als beiden geslachten het bepalen Maar ik denk nog steeds na over deze stelling! Ben ook mensen aan het vragen in mijn omgeving, hoe dat precies met hun zit! Best leuk om hier op te letten, ongeacht of het waar is of niet... ik heb nog steeds geen definitieve ja of nee, het zou best weleens iets kunnen zeggen al is het maar in de meerderheid het geval! Zou grappig zijn.
Ik ben de oudste dochter van mijn moeder. Zij kreeg uiteindelijk twee meiden. Ik ben nu ook zwanger van meisje nr 2. Mijn moeder was alleen wel de jongste van 6 kids
haha grappig. Wel eens over nagedacht. Bij ons is dat wel zo namelijk. Mijn oma kreeg mijn moeder als eerst. Mijn moeder kreeg mij als eerst. De zus van mijn moeder kreeg ook als eerst een meisje. En.....ik kreeg ook een meisje. Toeval? Ik denk het wel!
Dat kan nooit kloppen! Sowieso bepalen mannen het geslacht (wij hebben XX chromosomen en mannen XY) Dat een mannelijke spermacel minder lang overleeft dan een vrouwelijke klopt wel, maar het enige wat je er mee kunt is mss manipuleren wat het wordt door voor of tijdens je ei te vrijen. Dit heeft niets met je moeder te maken. Mijn moeder is de oudste en ik ook en zij heeft meisje, meisje, jongetje en wij krijgen nu onze tweede knul