Hoelang zwelling en pijn bij botbreuk

Discussie in 'De lounge' gestart door jada08, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Gisteren is mijn zoontje gevallen in het het zwembad, hierdoor heeft hij zijn bovenbeentje gebroken. Gisteren is er eerst gips om heen gezet, en vandaag moesten we terug komen voor een gipsbroek.
    De chirurg vond dat de breuk te hoog zat voor gips en heeft er dus niks om heen gedaan, nadat het oude gips verwijderd was. Onze kleine vent heeft echt enorm veel pijn, heeft al 36 uur niet geslapen en heeft een bovenbeen die 3x zo dik is als anders. Hij had diclofenac, alleen de chirurg vond hem er toch te klein voor en daarom mogen we alleen paracetemol geven.

Weet iemand hoelang de pijn kan aanhouden, en wanneer de zwelling begint te zakken. Als de zwelling begint te zakken dan word de pijn vaak ook wat minder. Het is zo sneu, hij is echt helemaal kapot van vermoeidheid, en iedere keer dat hij bijna in slaap valt krijgt hij schok van de pijn. Hierdoor heeft hij vannacht dus niet kunnen slapen. En helaas merken we dat de schokken nu ook weer beginnen.

2. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Geen tips maar ik heb wel ontzéttend met je kleintje te doen!
    Wat wil je de pijn dan graag overnemen he..:(
    Heel veel sterkte en hopelijk voelt ie zich snel weer wat beter.

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Geen gips?
    Dan krijgt het toch ook geen rust?
    En heelt het bot dan wel mooi, of is het wel gespalkt?

Ik heb geen tips, maar als hij echt zoveel pijn heeft zou ik de dokterspost bellen om te vragen of je toch diclofenac mag geven.

Sterkte, het lijkt me verschrikkelijk om je kleintje zo hulpeloos te zien en pijn te zien hebben terwijl je er zelf niets aan kunt doen!

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dank je voor je lieve berichtje. Ja wil de pijn heel graag overnemen. Vanmiddag hebben we samen een flink potje gehuild. Het gaat me zo aan het hart. Ik voel me zo machteloos op het moment. Nu hoor ik hem steeds weer even huilen op de babyfoon dus ik weet wel zeker dat hij weer die schokken heeft. We hebben een 1 persoonsbed in de kamer gezet, en anders ga ik daar weer met hem op liggen zodat hij zich niet alleen voelt.

5. tanja8

tanja8 Niet meer actief

wat gek dat ze ern iets om doen. Je zou toch zeggen dat als het gebroken is en je doet er niets om de botten 'los' zitten. wat extra pijnlijk is! Gips geeft juist steun zou je zeggen.
    Maaar ik zou bellen voor sterkere pijnstiling. Veel sterkte .. arm mannetje :(

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nee ind geen gips, ik was ook erg verbaasd. Aan de ene kant snap ik het wel, de breuk zit namelijk erg hoog, op een kwart afstand van zijn lies zeg maar. Dus als ze er gips om heen doen, steunt het niet voldoende en daardoor kan hij meer pijn hebben. Vannacht nog gebeld met de SEH, om te vragen of die schokken normaal waren. De arts gaf aan dat hij meer pijn kan hebben van het gips. Ik mocht vannacht al komen om het er af te laten halen. Maar durfde dit niet echt omdat ik bang was dat het verder kapot zou gaan. Maar de chirug vandaag vertelde dat ze dit vaker doen.

Ik heb nog 1 diclofenac liggen, als hij met een uurtje nog niet slaapt geef ik hem die wel. Nachtrust zal hem ook goed doen lijkt mij

7. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wat erg dat hij zoveel pijn heeft. Ik heb geen tips voor je maar wil jou en je zoontje wel veel sterkte wensen....en als het echt niet gaat gewoon weer bellen hoor!

8. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Lijkt mij niet goed, weinig slaap bevorderd de genezing ook niet ten goede. Ik zou bellen naar het ziekenhuis en om een advies vragen waar je ook echt wat aan hebt. Het kan toch niet zo zijn dat ze je zoontje zoveel pijn laten hebben..

Veel sterkte hoor! Er is niks ergens dan je kind pijn te zien hebben en er zelf niks aan kunnen doen :(.

9. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte met je zoontje.
    Heb erg met hem te doen.
    Zelf heb ik mijn bovenbeen ook eens gebroken en heeft ook niet in het gips gezeten.
    Maar hebben ze wel een pen in geplaatst.
    Hebben ze dat dan ook niet gedaan bij je zoontje.
    En ik heb toen 12 dagen in het ziekenhuis gelegen (9 jaar geleden) waarvan toch wel een week op bed, omdat ik mijn been niet mocht belasten.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat zielig! Veel beterschap!

Ik zou toch nog even contact opnemen met de hap of morgen met de arts of ze echt niet een andere pijnstiller kunnen geven, want anders is het toch ook geen doen?

11. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    oow wat vreselijk sneu!

kun jeniet vragen of ze hem op willen nemen ofzo zodat hij wat rustgevends kan krijgen? dit is toch niet te doen voort ventje??

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik heb gisteravond nog gebeld met de SEH. We hebben hem namelijk wel die diclofenac gegeven. Maar hij bleef maar huilen. Ik vroeg of ze iets rustgevends konden geven. Helaas hadden ze dat niet. Wel een soort hoestdrankje, maar deed ze liever niet. Valium was hij te klein voor en kunnen ze niet goed doseren. En qua pijnstilling zat hij op zijn maximum. Ik ben om half 11 op bed gegaan en om 3 uur kwam mijn man bij me, of we konden ruilen want hij kon niet slapen op het bed beneden en hij was ook helemaal kapot. Ons mannetje sliep nog niet toen ik beneden kwam. Hij is nu pas rond kwart over 6 in slaap gevallen. Ik zal mijn man zo wakker maken zodat hij naast hem kan liggen want ik moet zo werken. Maar denk dat ik straks maar even overleg of ik ook naar huis kan. We zijn allemaal doodop.

13. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Ik zou idd lekker naar huis gaan of je werk afbellen, je kleine mannetje heeft je nu veel harder nodig. Dit zijn juist de momenten die t m doen he als ouder zijnde.
    Hopelijk pakt ie nu wat slaap, het arme ding zal wel uitgeput zijn.
    Jullie ook sterkte en succes vandaag.

14. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Meid blijf lekker thuis bij je zoontje dat is voor jou fijner en ook voor je ventje, he bah heb het met julie allemaal te doen:(
    Zo'n kleintje met zoveel pijn en niks kunnen doen,Hoop dat de pijn snel beter word!

15. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Moest nog aan jullie denken, hoe gaat het nu met t kleine ventje?

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Lief dat je er naar vraagt. Het is niet goed, gisteren ochtend zijn we terug gegaan naar de SEH, hij bleef maar huilen. Er zijn opnieuw foto's gemaakt. Hieruit bleek dat het bot dus nu helemaal door is.
    Hij hangt nu in tractie, of weet niet precies hoe je dat schrijft. Maar in ieder geval voor de komende 3 weken met zijn benen omhoog in de beugels. Die arme stakker. Vannacht heeft hij valium gekregen en gelukkig goed geslapen. Hij was vandaag gelukkig erg vrolijk. De pijn is nu minder nu hij daar in hangt

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou gelukkig maar!

Heel veel sterkte met jullie man, die beugels zijn niet fijn maar liever dan maar zo als dat hij zoveel pijn heeft, beterschap!

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    dank je wel. We merkten het gisteren al, hij hing er net 10 minuten in en toen viel hij al lekker in slaap. Dus de pijn was toen al minder.

19. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    sjee gelukkig dat je zoontje zich nu wat beter voelt... is hij wel thuis dan (geen verstand van verder.. ;))

ook lullig dat ze m daarmee hebben rond laten lopen en het is nog erger geworden ook! nou meid ik hoop dat hij er snel vanaf is.. iig fijn dat hij lekker kan slapen nu!

20. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nee hij moet zo'n beetje 3 weken in het ziekenhuis liggen. Er hangt een hele stellage boven zijn bedje. Met 2 beugels er in,en daar zitten zijn voeten in vast. Hij ligt alleen met zijn rugje op het bedje en de rest hangt zeg maar.

Deel Deze Pagina