Wie had de grootste invloed op keuze van de naam?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Dot, 20 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Nadat we er maar niet uitkwamen zei mijn vriend: kies maar wat jij het mooist vind. Op die en die naam na.
    Nu was ik eerst superblij:), maar nu vind ik het een beetje sneu voor hem.
    Onze smaken liggen zo ver uiteen dat ik zeker weet dat hij deze naam, mijn keus, niet zou kiezen, maar voor mij toestemt.

Toch zei pas iemand dat de vrouw wel vaker de naam bepaald en het helemaal niet zo gek is.

Wie bepaalde bij jullie de naam voor het kindje?
    Echt helemaal 50/50 of had toch ook wel de vrouw het meeste aandeel? Of de man??????

2. lykkelig

lykkelig Niet meer actief

Bij onze beide kindjes kwam ik uiteindelijk met de naam en manlief was er gelijk happy mee :)
    Hij heeft uiteindelijk de 2e en 3e naam gekozen en daar was ik het bij de eerste mee eens.
    Bij de tweede moet ik er nog even goed overnadenken..

3. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

De naam die wij hebben wil ik al heel lang. Dat wist hij, zelfs voor de zwangerschap. Eerst wilde hij het niet echt, hij vond hem wel leuk maar veel voorkomen maar bij ons in de omgeving juist niet.

Wij dus allemaal andere namen zoeken en verzinnen en op een avond zei hij uit het niets: hoe is het met mama en kleine .....

Ik zeg huh?! Toen zeidie ja zo gaat onze kleine jongen toch heten ;)

De naam dus die ik al zolang wilde :D

4. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Mijn man heeft de naam van onze dochter gekozen, waar ik mee akkoord ging. Nu heb ik de naam gekozen, hoewel ik wel geschipperd heb want het was niet mijn favoriete naam (en ook niet de nummer 2 op mn lijstje ;)).

5. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ja dat lijkt een beetje op onze situatie. Wel lief...

6. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier hadden we beiden de grootste invloed. :p
    Onze smaken lagen niet heel erg uiteen, we houden beiden niet van Emma, Anna enz. Wij houden meer van iets aparter.
    Maar mijn man had af en toe wel wat té aparte namen, die ik echt niks vond. Uiteindelijk kwam hij met Kenji op de proppen, en ik was er meteen weg van. :D En aangezien dat ook de enige jongensnaam was die we beiden mooi vonden, was de keuze niet zo reuze. :p

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    We hebben allebei evenveel inspraak, maar ik ben altijd degene die namen voorstelt en dan zegt hij ja of nee ;).

Al heeft ie deze keer wel de knoop doorgehakt omdat ik niet kon kiezen. Maar dat moest ie van mij :D

8. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik heb de meeste namen voorgesteld, en dan zei mijn man wat hij wel en niet mooi vond. Toen hebben we uit de overgebleven namen samen een keuze gemaakt.

9. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Wij hebben gelukkig een redelijk overeenkomende smaak, keuze zal voor een heel eind 50/50 zijn. Als er echt een finishing touch moet worden gedaan denk ik wel dat ik dat zal mogen zijn, hihi ;)

10. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb hier meerdere namen genoemd, en hij zei dan wat hij mooi vind en niet.. Ook heel duidelijk niet dus, wanneer hij een naam niet leuk vond..

We hadden een naam, eigenlijk maanden lang. Een keer versproken en binnen no-time wisten heel veel mensen deze naam. Hij wilde nog graag deze naam houden, maar toen bleek het dochtertje van mijn nichtje ook zo te heten (zie ik wel nooit) en is het ook nog eens een top 3 naam..

Toen ben ik toch gaan kijken naar andere namen, veel vond hij niet leuk en altijd die andere mooier. Tot ik met haar daadwerkelijke naam aankwam, deze vond hij erg mooi.. We zijn echt super blij met deze naam, blijer dan ik had kunnen worden van een andere naam denk ik! ;)

11. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    samen! ik ga geen naam nemen waar hij niet achterstaat en andersom.

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier was het denk ik 60/40, ik had iets meer invloed. Maar de namen die ik echt graag wilde, kreeg ik er niet door bij hem.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij beiden heb ik de uiteindelijke spelling gekozen - bij de jongste zelfs een beetje 'geeist' :p - bij de jongste had hij de meeste invloed op de naam, omdat ik mijn voorkeur naam, maar moeilijk los kon laten en hij vond dat echt niets.
    Bij de oudste was het redelijk 50/50 - ook qua spelling - we vonden beiden elkaar spelling niets.. dus mijn idee van optie 3 werd oke gevonden uiteindelijk ;)

14. Ellaa

Ellaa Fanatiek lid

19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    bij ons was 50/50, en ik zou het persoonlijk ook niet anders willen.
    Ik ben er wel veel meer mee bezig geweest als hij, maar dat is misschien iets mannelijks.. ;).

15. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Manlief heeft hier de naam bedacht. heel veel wat ik leuk vond vond hij niet leuk.

ha ha dus tja

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb de namen aangedragen en manlief was daar gelijk weg van. Easy dus

17. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    398
    83
    vriend kwam met de naam alleen vond ik de spelling niks dus ik heb de spelling gekozen

dus beide even veel inspraak

18. Bri

Bri Niet meer actief

Voor beide heeft vriendlief de jongensnaam bedacht (en ik vond 'm leuk! 2e naam van oudste, en 2e+3e naam die we voor jongste hadden bedacht zijn weer echt van ons samen); en de meisjesnaam komt van mijn lijstje (haar 2e en 3e naam zijn dan weer door vriend bedacht, en de spelling was zijn idee).

Redelijk 50/50 dus, hier, met iets meer inbreng van vriend dan van mij.

19. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Ik kwam met de namen en mijn vriend zei dan duidelijk leuk of niet leuk.

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn schoonzusje kwam met DE naam aan, heel fijn, want we kwamen er samen niet uit en de naam die zij noemde vonden we allebei meteen heel erg mooi. Dus dat is hem geworden :).

Deel Deze Pagina