Ik heb nog een heel goede tip voor als het echt niet kan gaan. Dat je bij wijze met een stop zit. Het is een heel oud middeltje. Bruin zeep oplossen in warm water en dan dat m'n een peertje (rubber bolletje) opspuiten. De stop komt meteen los. Ik heb ook vaak last van constipatie sinds ik zwanger ben. En dit helpt bij mij meteen. Ik had ook al vanalles geprobeerd. Fruitsap drinken, microlax,... Maar niets hielp.
drinken! heel veel drinken! helpt bij mij tenminste prima! bv rooibosthee, venkelthee, appelsap, roosvicee etc.
Bananen zijn idd meestal stoppend. Ik zag dat het al gelukt was. Ik krijg er last van als ik volkorenbruinbrood eet. (Allergie). Mijn oplossingen zijn - flink balen - gebroken lijnzaadjes vermengd met Herofruitontbijt of een ander vruchtensapje (denk wel aan voldoende water drinken, anders werkt lijnzaad juist stoppend) - en op doktersadvies Roosvicee Lacto
Ik heb laatst ergens gelezen dat ze daarop teruggekomen zijn. Zitten namelijk wel veel vezels in... Bananen constiperen !? Het is niet waar dat bananen stoppend werken! Bananen zijn uitstekend voor de spijsvertering. Ze bevatten pectine. Dat zijn vezels die vocht binden, waardoor we kunnen denken dat bananen stoppend werken. In combinatie met voldoende vocht zorgen ze integendeel voor een goede darmwerking, en gaan ze verstopping juist tegen. http://www.kellogs.be/vezels/faq.htm