Bij mijn dochter had ik zon leuk gedichtje in haar geboorte kaartje, nu zoek ik er eentje voor als onze zoon geboren is. Wie heeft er leuke ideeën??
Wij hadden in eerste instantie ook een grappig gedicht, maar het kaartje die we nu hebben uitgezocht is best klassiek, waardoor we dit gedicht niet meer passend vonden en hebben nu ook voor een ander gedichtje gekozen. geboren in mijn blote kont 48 cm en 6 pond mijn vingertjes, teentjes, handjes zo klein maar groot genoeg om paps en mams prinsesje te zijn. 'prinsesje' kun je in allerlei andere benamingen veranderen.
Over wat grappig is verschillen de meningen natuurlijk maar ik kreeg laatst een kaartje met deze: Na veel gefrummel en gefriemel, hebben we er nu 1 met een piemel!
WIj zetten in het geboortekaartje een gedichtje namens onze zoon: Kijk nu eens even, aan wie ik mijn bedje heb gegeven, Jullie mogen het allemaal horen, want mijn broertje / zusje is geboren WElke ik ook leuk vind is: Allemaal zijn we blij want we hebben er een kindje bij maar ik heb de grootste schik want de oudste dat blijf ik
In deze categorie kregen wij ooit een kaartje waarvan het gedichtje begon met: Er waren eens een eitje en een zaadje, en de gevolgen, ja, die raad je... Zelf houdt ik er niet zo van (iedereen weet toch wel hoe een kindje ontstaat?) Maar meningen verschillen hierover...
opzij, opzij, want ik wil er nu wel eens bij .... is mijn naam had je hem nog niet op je kalender staan, zet hem er dan maar bij, op (datum) is er nog een plaatsje vrij --- Ik lijk op mijn vader maar de dokter zegt dat het goed komt --- met grote vreugde delen wij de verhoging van onze kinderbijslag mee --- Mode kan je kopen, maar met 'style' word je geboren --- Mama heeft een baby in haar buik,heeft papa gezegt. Hoe die daar kwam heeft hij niet uitgelegd. Het duurde zoooooooooo lang,wij dachten die heeft het zeker mis.Maar nu kunnen wij eindelijk vertellen dat XXXXXX op -------2011 geboren is. --- Op een dag kon mama niet slapen en papa was ook niet moe. Pas vele uurtjes later vielen hun oogjes toe. 9 maanden later ben ik dan gekomen als antwoord op hun mooiste dromen --- Ik lag bij mama te dromen van een ooievaar die nog moest komen, toen 't beestje niet kwam ben ik met heel veel tam tam maar zelf op de wereld gekomen! Na bijna 9 maanden mijn mama schoppen, Heb ik besloten hiermee te stoppen. Nu ga ik met wat kreten slaken, leuk mijn papa wakker maken. Eerst moest ik heel snel zwemmen dan een eicel temmen daarna begon ik te groeien en in mama's buik te stoeien al gauw was het er te klein en werd het tijd om ook bij papa te zijn... Wat een lol, wat een lol, vandaag (geboortedatum) was mijn eerste luier vol. Ik weet dat er nog vele zullen komen, die mogen mijn pa en ma zeker gaan verschonen Olleke bolleke knol Vandaag was mijn eerste luier vol Vanaf vandaag beslis ik tot hoe laat er wordt uitgeslapen Hallo, Wie ben jij? Waarom huil je? Wat ben je klein Jij bent zeker mijn (broertje/zusje)? wil je met me fietsen? oh, je gaat slapen Je ligt in mijn bedje! mag wel hoor want ik ben al groot Hé (broertje/zusje) hoe heet je? (deze hadden wij op het kaartje van de 2e)
Ik heb op t kaartje staan : Omdat mijn zusje nog niet kan praten en ik het kwebbelen niet kan laten mag ik hierbij laten weten hoe mijn zusje gaat heten Ik vond m toepasselijk omdat mijn zoontje echt een kletskous is...
Oh wat geweldig allemaal. Ik lees dit met veel plezier mee (zit ook te peizen over ons geboorte kaartje) Die van: ik lijk veel op mijn papa, de dokter zegt dat dat wel goed komt, vind ik echt helemaal te gek. Niet dat ik het zou gebruiken, maar mijn man en ik hebben er heel hartelijk om gelachen.
Ik heb op t kaartje staan Ik was hun eerste wonder Nu hebben papa en mama een tweede donder Ik mag je ook nog laten weten Dat mijn zusje ......... gaat heten Kusjes..............
het maffe is, nu hou ik helemaal niet meer van dat soort gedichtjes... wel op een ander kaartje hoor maar niet bij onszelf. Bij de jongste twee hadden we de betekenis van de naam erin gezet, denk dat we dat bij nr 5 niet doen