Hallo dames! Graag even jullie mening : Wij zijn enorm druk met het bedenken van een naam voor onze kleine man. Het wil maar niet echt lukken. Nu zijn we allebei van mening dat we Luuk een super naam vinden, 1 probleem.. Mijn neefje heet Luc! Natuurlijk hebben we wel meer namen bedacht maar blijven hangen op Luuk. Wat zouden jullie doen? Liefs!
Tja, zou ik persoonlijk niet doen. Als je die naam al in gedachten had toen hun kindje geboren werd, vind ik het nog wat anders, maar zelf zou ik het niet doen.
Hier zelfde situatie. Wij hadden drie namen in gedachten. Eén naam( eigenlijk onze favoriet) was dezelfde als mijn vriend zijn nicht haar zoontje. Diezelfde nicht is opnieuw zwanger en moet enkele maanden na mij bevallen. Nu melde ze enkele weken geleden al welke naam ze haar kindje wou geven. Heel stom toeval maar... blijkbaar hebben we dezelfde smaak en koos ze één van de andere twee namen die wij in gedachten hadden. Wij besloten uiteindelijk om geen van de twee namen te gebruiken. Natuurlijk ligt het bij ons wel anders omdat we nog een naam hadden die we allebei graag hoorden. Maar als Luuk bij jullie steeds terugkomt en jullie neits anders vinden dan zou ik het er gewoon eens over hebben met die persoon. Vragen als zij er bezwaar tegen hebben dat je jullie kindje ook zo willen heten. Zeg dat ze vrij is om te zeggen als ze bezwaar heeft en dat jullie daar dan ook rekening mee zullen houden. Zo komen er volgens mij het minst problemen van!
Tja... moeilijk als je het echt je eerste keus is.... want tja om dan "tevreden" te zijn met een andere naam... Ikzelf heb hier geen namen die "bestaan"... zelf verzonnen dus... omdat ikzelf echt een hekel heb aan namen die tig in een dozijn voorkomen.... in jouw geval zou ik mn oren en ogen echt goed open houden, misschien kom je nog een naam tegen waarvan je denkt DAT wordt hem.... en anders tja.. volg je gevoel!
Ja ik heb mn tante er in het begin al eens naar gevraagd en toen zei ze dat ze er niks op tegen had als we die naam zouden gebruiken, ze wou wel dat we het dan anders zouden schrijven... maar toch... Mijn vriend vind hem helemaal geweldig en ik heb er toch een raar gevoel bij als we dat zouden doen. Gelukkig hebben we nog eventjes en hoop ik dat we nog op een andere naam komen. Dus als je je geroepen voelt, alles is welkom! Graag wel Nederlands en het liefst kort
als je tante er geen probleem mee heeft als je het enkel maar anders schrijft nou ja wat maakt t dan uit en zie je hun veel? want dan kan het nog wel eens lastig zijn met roepen komen er 2 luukjes) tsja verder ben ik zeer makkelijk er zijn meer hondjes die fikkie heten en als jullie die naam HELEMAAL geweldig vinden... nouja waarom niet... en als da OOK je tante het niet erg vind... dan zie ik geen problemen meer hoor alleen als je ze wekelijks ziet en je roept luuk dat er dan 2 aanwandelen... maar dat is op te lossen met koosnaampjes ^^
Ik lees nu in je laatste bericht dat het je neefje is in de vorm de zoon van je tante, dan zou ik het gewoon doen, maar als het nu je neefje was in de vorm van de kleine van je zus of schoonzus dan zou ik het niet doen. Zo heb ik altijd geroepen dat als ik een zoon krijg hij joost zou heten, de 2de zoon van mijn stiefbroer heeft die naam ook gekregen, mijn schoonzus gaf aan het prima te vinden als wij ooit een zoon zouden krijgen dat we de naam joost gewoon mochten gebruiken, maar dat wil ik zelf niet. Gelukkig hebben we voor onze aankomende zoon een hele mooie leuke andere naam gevonden Succes met beslissen
hoi hoi lastig he.. maar als jullie Luuk een mooie naam vinden ( wat ik ook een erg mooie naam vind ) en je tante het niet erg vind ... Wij vinden Rick een hele mooie naam, alleen mijn neef heet ook Rick, maar die heb ik in geen 20 jaar meer gesproken dus dat vind ik wat anders ... toi toi toi met je keuze iig
wij hadden een naam en dat is ook de naam van de man van het nichtje van mijn man. Waar we dus regelmatig contact mee hebben en we komen op elkaars verjaardag. (mijn man is haar oom). En we hebben het niet gedaan! maar vonden eht moeilijk een andere naam te vinden. gr brenda
Ik zou serieus op zoek gaan naar een andere naam. Mocht je er écht niet uitkomen voor bijv week 35, kun je altijd nog besluiten om hem Luuk te noemen.
wij zitten ook met een soort gelijk probleem alleen gaat het over het kindje van mijn neef. ik heb ook lang getwijfeld maar we gaan het toch doen als het een jongen is
Nee ik zou het niet doen, wij hadden het ook met onze 1e naam, dus hebben we een andere verzonnen (en daarna nog 3 keer, maar dat is een ander verhaal, zoveel pech zal je wel niet hebben ).
Lastig indd maar als je tante het echt niet erg vind dat zou ik er gewoon voor gaan! Wij hebben ook een naam in onze gedachten en hoorden laatst dat iemand die we kennen ook zo hun kindje hebben genoemd,Ik had zo iets daar ga ik niet naar kijken want dan blijf je bezig met veranderen. Maar indd als het om familie of hele goeie vrienden gaat is het wel lastiger....maar zoals ik al zei als hun het niet erg vinden zou ik er voor gaan! Enne tja het is ook een hele leuke naam!
Wat moeilijk.. ik denk dat wanneer je een naam met stip op nummer 1 hebt staan, hier moeilijk meer vanaf komt. Je moet dan toch tevreden gaan zijn met een "mindere" naam. Ik zou het denk ik wel doen, ook omdat het niet een kindje is van broer/zus, maar van je tante. Dat staat naar mijn idee weer wat verder van je af. Het zou er ook aan liggen hoeveel contact je er mee hebt. Ik heb bijvoorbeeld geen contact met tantes, dus dat zou het makkelijk maken... Succes!
Jeetje wat lastig. Ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen. In eerste instantie zou ik denken, ik ga voor een andere naam. Maar als het voor jullie echt DE naam is en je hebt nergens zo'n goed gevoel bij, dan zou ik het misschien toch wel doen. Misschien is Loek een optie?
Bij een kind van mijn tante zou ik het wel doen. Luc en Luuk worden dan dus achterneven. Hoe oud is Luc? Maakt ook wel verschil. Ik heb aan een kant van de familie 2 neven die Bart heten en 2 die Thijs heten. Ik zou er denk ik niet zoon probleem van maken.
Inderdaad, leeftijd van Luc lijkt me ook belangrijk. Een nicht van mijn vriend haar zoontje heet Wout. Vind je misschien wel iets? Anders veel succes met je beslissing.