vriendin bijna dezelfde naam?

Discussion in 'Babynamen' started by tweeling, Oct 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik ben bang dat een nichtje + vriendin van ons bijna dezelfde naam heeft voor een jongen...

nu bevalt zij eerder en ik een paar maanden erna
    ik had deze naam al bij de eerste
    nu hebben we net bijde de eerste letter verklapt
    ik denk dat het dezelfde namen zijn met een andere voor letter
    net als bea en tea haha (heb pottekijkers vandaar niet de echte namen)

wat nou als de naam dus bijna hetzelfde is wat zouden jullie dan doen als ik erachter kom dat die van ons ook een jongen is?

baal echt als dat zo is!

2. Koetje

Koetje Fanatiek lid

Jul 22, 2008
    1,237
    0
    36
    Sjonge das lastig... Ik ken het probleem...

Het ligt er aan welke namen het zijn. Ookal zijn ze 'bijna' hetzelfde, het kunnen nog 2 totaal verschillende namen zijn. Bijv. Jim en Tim.
    Dan zou ik er niet te moeilijk over doen. Als dit toch echt jullie naam is!
    Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral nu jullie kindjes maar een paar maanden schelen (zou anders zijn als er een paar jaar tussen zat vind ik).
    Wacht anders eerst hun kindje af, misschien zit je er helemaal naast (kan ook nog toch?).
    Succes met jullie keuze!

3. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Gewoon de naam doen!
    Jammer dan hoor, anders krijgt je zoontje straks een naam die jullie als 2e op de lijst hadden staan.
    Vind ik ook jammer!

4. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    gewoon doen inderdaad!

5. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

Aug 3, 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Onze meiden naam lijkt erveel op de naam van de kleine van mijn Broer.we hebben wel overwogen of we het wel deden maar we vinden het gewoon de mooiste naam en vandaar dat we hebben besloten dat we het gewoon doen.

Een paar weken geleden is een kennis van mij bevallen van een meid en deze heet Robin, dat was onze 1e naam die we wilden voor ons.En deze willen we niet want da vind ik dan zo nageaapt!Dus vandaar de 2e keus, dus we doen deze gewoon anders kun je wel aan de gang blijven met namen zoeken!

6. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik zou nooit een naam doen die veel lijkt op die van of een broer zus of beste vriendin
    daar zou ik mezelf echt niet prettig bij voelen.

7. Moniq

Moniq Actief lid

Nov 18, 2007
    387
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn dochter(4jr) heet Tyani en nu is pas een oude schoolvriendin bevallen van een zoon met de naam Dyani.

8. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

Aug 3, 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Helemaal mee eens!

9. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    Ligt eraan hoeveel ze op elkaar lijken.
    Bijv Chris en Kris zou ik niet doen, spreek je hetzelfde uit. Maar als het bijvoorbeeld Simon en Timon is of Bas en Cas ofzo dan zou ik het gewoon doen.
    En... als jullie toch zo open zijn over de geslachten en namen, kan je het dan niet gewoon met haar bespreken?

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou het ook gewoon met haar bespreken. En bovendien ... is het echt zo erg? Mijn zus had dit ook maar haar beste vriendin. En ze bevielen ook nog eens rond dezelfde tijd ... En nu heten hun dochters ongeveer hetzelfde (scheelt maar 1 letter).

11. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik zie het verschil niet ;)

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Je hebt die naam zoals ik begrijp al een hele tijd in je hoofd. Dat zegt genoeg. Gewoon de naam nemen.

13. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    lastig.. toch zou ik de naam houden als je die al zo lang op 1 hebt staan.
    je weet niet of het contact met je vriendin eeuwig blijft; en de naam van je beeb is wel voor altijd!

toch snap ik dat je baalt; er zijn bij ons in de vriendenkring 3! sophies geboren in een half jaar tijd, en ze balen allemaal....

14. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Maar wat vinden jullie dan van een Julia en een Julian in dezelfde vriendengroep.
    Kan dat?
    (sorry tweeling dat ik je topic even kom vervuilen ;) )

15. klingel

klingel VIP lid

Feb 15, 2008
    16,318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    als dat echt jouw 1e naam is: gewoon doen.
    je weet nogmaals nooit hoelang je de julia/julian in de vriendengroep blijft kennen en wel dat je je kind altijd blijft kennnen!

moet wel zeggen dat sophie, al stond hij niet in onze top5, wel zou afvallen ook als ie op 1 zou staan wegens al 3 sophies in half jaar tijd.

maar dan omdat ik de naam gewoon te gewoon zou vinden geworden zegmaar

(lekkere zin was dat hehehehh)

;)

16. SeRa24

SeRa24 Actief lid

Oct 10, 2008
    248
    0
    0
    Als het eengoeie vriendin is dan zou ik het ook gewoon bespreken, dan heb je in ieder geval zekerheid en de tijd om nog even verder te kijken om iets met de naam te doen, eenandere optie of zo

17. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Mijn zoon heet Tijm, en ik vond al dat mijn vriendin wat lauw reageerde. Later bleek waarom, ze was vlak daarna zwanger, en na een half jaar ofzo belde ze me op. Ze vertelde dat ze al heel lang de naam Tijn op nr 1 hadden staan. Ze hadden hun best gedaan een andere te zoeken, maar het lukte niet. Ze vroeg toen of ik het erg vond dat ze hem toch zo noemde. Ik heb gezegd van niet, als je een naam echt graag wilt moet je hem gewoon gebruiken. Ik vond het wel fijn dat ze het gevraagd heeft.
    Kortom: bespreek het gewoon, dan krijg je achteraf geen scheve gezichten!

PS het is trouwens best onhandig. we zijn net samen op vakantie geweest en het klinkt echt heel erg hetzelfde! maar ik zou in haar plaats hetzelfde gedaan hebben, het is al moeilijk genoeg toch!

18. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    oke maar wat als ze het wel vervelend vinden?
    das best rot want je bepaald altijd nog zelf natuurlijk, maar dan word het er niet beter op als hun het liever niet hebben :(

Share This Page