9 augustus naar gyneacoloog geweest...wie heeft ervaring???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mamavanJ&D, 24 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey hallo allemaal,

gisteren (9 augustus) ben ik samen met Andres naar de gyneacoloog geweest.
    Ik ben namelijk vorig jaar oktober gestopt met de prikpil en ben nu vanaf eind mei alleen nog maar ongesteld geweest met 2x een tussenpoos van 1 week en 1x een tussenpoos van 1 weekend.
    Op dit moment heb ik ook al 2 dagen niks gehad.

De artsassistente (had ook een co-assistente bij zich) ging eerst allemaal vragen stellen en toen wilde ze me even onderzoeken.

Eerst ging ze er met een eendebek in om de boel even open te zetten, zodat ze goed naar binnen kon kijken. Het zag er allemaal goed uit. Nadat ze gekeken had, heeft ze gelijk ook even een uitstrijkje gemaakt.
    Daarna mocht de eendebek eruit (gelukkig) en ging ze van binnen voelen. Het ging echt van links naar recht en ze zat met de andere hand aan de buitenkant te voelen. Dat was zo niet prettig. Maarja, het moest even, ondanks dat het toch wel een beetje gevoelig was.
    Toen ze hiermee klaar was, gingen we een echo van mijn baarmoeder maken.
    Ze had al een staaf klaargelegd met een soort condoom er omheen en daar ging ze mee naar binnen. Ik wist niet dat er ook zulke echo's waren, ik dacht bij een echo met zo'n ding aan de buitenkant.
    Maar toen ze daarmee naar binnen was gegaan, kon je de baarmoeder zien. (ze moest wel even zeggen waar het zat, want ik zag alleen maar vlekken, hihihi) Toen ging ze naar rechts met dat ding en kon je een eierstok zien, en vervolgens ook naar de linkerkant. Nu bleek er wat op/in mijn rechter eierstok te zitten. Dit kon een follikel zijn, dus dat ik tegen een eisprong aanzit, maar het kon ook een kleine cyste zijn.
    Het groede nieuws was in iedergeval dat ik geen vleesboom heb.

Ik ben nu 2 weken aan een pil (Provera) en daarna moet ik op mijn 3e menstruatiedag weer terug naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Dit moet ik laten doen omdat ze zo mijn hormonenhuishouding na kunnen kijken. Zo kunnen ze ook zien of ik wel eisprongen heb.
    Andres werd gevraagd of hij een probleem had om zijn kwakkie in te leveren, zodat ze dat ook gelijk kunnen nakijken. (het werd natuurlijk wel anders gevraagd, maar weet zo de naam niet meer hoe ze dat zei)
    De gynaecoloog had dit voorgesteld, zodat we als we terugkomen alle uitslagen gelijk al hebben, zodat we niet eerst moeten wachten op mijn uitslagen en daarna ook nog eens op de uitslagen van Andres.

Het is dus op dit moment nog even afwachten voordat we weten of alles goed is bij mij.

De arts-assistente was in ieder geval heel erg aardig en ze legde alles ook heel erg goed uit.

Zijn er soms ook mensen hier op de site die hier ook ervaring mee hebben?

Heel veel liefs en een dikke kus

Patricia

P.S.: heb dit berichtje even gekopieerd van een andere site.
    Heb inmiddels al bloedgeprikt (afgelopen dinsdag), want ik was
    afgelopen zaterdag ongesteld geworden en ik was nog niet eens
    klaar met "de pil" !!!! Ik moest nog 2 dagen slikken.
    Iemand een idee hoe dit kan????

2. Jaydah

Jaydah Lid

6 feb 2006
    14
    0
    0
    Hey iloveandres,

Ik ben vandaag voor het eerst naar de Gynaecoloog geweest, wij zijn al anderhalf jaar bezig, en sinds november 2004 ben ik gestopt met de pil.
    2 weken geleden had ik een inwendige onderzoek laten doen bij mijn huisart + wat slijm ( :oops: sorry) afgenomen en laten onderzoeken voor
    chalmydia, en een andere ziekten, maar alles was dik in orde :D :D

Ik heb het als erg prettig ervaart onze eerste bezoek aan de Gynaecoloog. We moesten heel wat vragen doornemen en met geluk kon ik ook meteen een echo laten maken. Inwendig met een staaf. Ik kreeg er ook een foto van mee.

Ja tijdens mijn menstruatie moet ik ook bloedprikken, dat zal volgende week gebeuren. En daarna volgt er een zaadtest bij mijn vriend. In Oktober krijgen we de uitslag van de bloedtest en het zaadonderzoek. Mocht dit in orde zijn dan krijgen we van de Gynaecoloog 6 maanden de tijd, mocht er geen bevruchting plaats vinden dan gaan we weer een stap verder.

We zitten zo'n beetje in het zelfde schuitje. Ik wens je ook veel succes/sterkte met alles wat jullie staan te wachten.

Liefs Jaydah

Deel Deze Pagina