risico voor werken?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door LadyIngrid, 7 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Ik werk nu 4 dagen in de week als verzorgende. Dit is lichamelijk een zwaar beroep. Veel lopen en als het tegenzit veel tillen.
    Mijn vriend en ik willen nu een kindje krijgen, maar kan dit wel met dit werk?

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ik werk fulltime in een verpleeghuis. Tot nu toe red ik het prima hoor. Sinds dat ik 22 weken ben, ben ik 6 uur per dag gaan werken i.p.v. 8.

Als het te zwaar wordt moet je met je teamleider overleggen dat je wat lichtere werkzaamheden gaat doen.

3. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Bedankt voor je antwoord. Ik was er een beetje ongerust over.
    Dus de eerste maanden kan ook helemaal geen kwaad?

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    nee hoor, ik heb ook tot week 18 nog nacht en avonddiensten gedaan.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb ook lichamelijk best zwaar werk, geen moment zitten, alleen maar lopen, rennen, tillen enz.

tot 2 weken geleden is dit echt geen enkel punt geweest. ik voelde me prima en kon makkelijk werken.
    nu heb ik last van mijn bekken en begint het wel zwaar te worden, ik rust als ik niet werk zoveel mogelijk uit en ga naar een fysio binnenkort, maar vraag me wel af hoe dat nog 15 weken moet. (incl. vakantie stop ik met 33 weken)

je kunt er geen peil optrekken, misschien ben je heel ziek de eerste 12 weken of zelfs de hele zwangerschap, misschien heb je nergens last van en misschien begint het pas later, zoals bij mij.

6. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi Marieke,
    Dat is erg vervelend om te horen.
    Natuurlijk is iedereen anders dus ik denk dat ik maar gewoon af moet wachten hoe het bij mij gaat..

Sterkte!

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik werk op een verpleegafdeling en ben nu net zwanger ik merk zelf dat het best vermoeiend is en dat als ik teveel doe ik enorm last van mijn buik krijg! maar in principe is het goed te doen tot nu toe!

Deel Deze Pagina