wie weet er meer van decapeptyl

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door yasmine1974, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Na hoeveel keer was het raak met IVF?
    -3e poging. Bij iedere poging hebben we 2 embryo's terug laten plaatsen.

Weet je ik moet echt toegeven dat ik er een beetje bang van heb, dat ik wel sterk genoeg zou zijn om 2 babietjes in mijn buik te dragen. Hoe was je zwangerschap verlopen?
    -Mijn zwangerschap was erg zwaar, maar dat komt omdat ik reuma heb. Ik mocht tijdens de zwangerschap geen medicijnen gebruiken.

Ben je al een beetje bekomen?
    -Mijn mannetjes zijn zo mooi :) Dus dan gaat het al snel een stuk beter met je. Inmiddels slapen ze zo goed als door, dus de rust begint nu wel te komen.

Hoe is het met je buik?
    -Mijn buik... tja... het is nog te voreg voor een bikini in ieder geval :p Gaat het verder wel goed mee, heb wel op mijn onderbuik redelijk wat strepen, maar dat vind ik niet zo erg, als hij straks weer redelijk plat wordt, ben ik al blij. (en zelfs als dat niet gebeurd... ik weet waarom ik dan een beetje een buikje heb en dat is het meer dan waard)

En teveel vragen kan niet hè. Dus als je er nog meer hebt, gewoon stellen!

2. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    Dan heb ik nog een vraagje. Wat waren de meest voorkomende bijwerkingen waar je last van van de medicijnen die je toegediend kreeg. Het is misschien een rare vraag, maar dan kan ik me emotioneel een beetje voorbereiden.

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Van de decapeptyl kreeg ik wat hoofdpijn, maar het meest opvallende was wel het huilen om niets... Ik was nooit zo huilerig bij tv programma's etc, maar sinds die hormoonspuiten dus echt wel. Ook echt om dingen waar ik dan zelf ook van dacht van "moet dat nou..."

Van de Puregon had ik niet echt bijwerkingen en van Pregnyl eigenlijk ook niet.

Van de utrogestan (progestan voor de innesteling) kreeg ik pijnlijke borsten en was ik een beetje misselijk.

4. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Hey Angelbaby, bedankt voor je reactie.

Had je ook last van een opgezwollen onderbuik? Ik ben nu pas begonnen sinds een week, maar ondanks dat ik op mijn eten let en sport, ben ik toch heel langzaam aan het bijkomen en vooral mijn buik lijkt opgezwollen.

En ik weet niet of het van de deca is maar ik ben constant moe. Zo moe dat ik soms gewoon in slaap val op de zetel.

5. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Constant moe hoort erbij helaas, dat is een bijwerking, daar had ik trouwens ook last van.

Van deca kom je niet aan en zou je dus ook geen opgezwollen onderbuik moeten krijgen...

6. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Okay..misschien is het iets anders dan dat mijn buik doet zwellen...

Moe zijn ben ik wel niet gewoon, meestal kan ik de dag heel goed aan, nu vlucht ik snel naar huis om dan in de zetel achter de laptop te gaan rusten...ben zelfs te moe voor sex, eigenlijk helemaal geen zin in sex..
    Ochareme mijn ventje, voor de eerst keer zijn de rollen omgedraaid..lol

7. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    hoi hoi, ik ben een beetje ongerust, is het normaal om een tussentijdse bloeding te krijgen als je decapeptyl neemt? :(

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Ik werd tijdens de decapeptyl altijd nog een keer ongesteld. Dat was bij ons ook de bedoeling.

Op welke cyclusdag ben je begonnen met spuiten en op welke cyclusdag ben je nu?

9. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Angelbaby, altijd daar om me gerust te stellen...:)

Ik ben cyclus dag 2 begonnen met decapeptyl. Heb dit spuitje gekregen op 9 november, dat is netgeteld 3 weken geleden. Ik heb dus gebloed op cyclus dag 23.
    De bloeding heeft maar een uurtje geduurd en heb heel de nacht maandverband aangehouden maar had geen bloedverlies meer.

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

je bent nog niet met andere hormonen begonnen? Alleen nog deca, of ook al iets erbij?

11. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    neen, niets erbij...het is long-lasting decapeptyl, dus kreeg maar 1 prikje en dat zou dan een heel maand moeten werken.

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

dan is een tussentijdse bloeding normaal. Je zou zelfs ongesteld kunnen worden.

Deel Deze Pagina