Hallo allemaal, Ik ben Alice en 36 jaar. Wij gaan voor een eerste kindje van ons samen. Ik heb de afgelopen maanden mijn cyclus bij gehouden en deze waren de afgelopen maanden 29, 27, 26 en 26 dagen. Moet ik nu een gemiddelde van 27 dagen aanhouden? Ik ben 23 sept ongi geworden en donderdag 7 okt. enkel ovutest gedaan en deze was posief (cb). weet nu niet of ik woensdag 6 okt. ook postief zou zijn want ik heb maar 1x getest... hebben 3 dagen voor 7 okt. en de dag ervoor geklust. weet iemand iets? groetjes Alice
ja ik zou de 27 dagen aan gaan houden. Ik test zelf niet, maar ik heb me laten vertellen dat je ei binne 48 uur na een positieve test springt. Je kunt ook 14 dgn na 8-10 aan gaan houden. Dan kom je op een nod van 22-10
dank je wel voor je snelle reactie 8-10 was de ovutest nega inderdaad. ik houd 22-10 voor nod. Groetjes Aliki
Als je een paar keer ovutesten gebruikt (hopelijk niet nodig natuurlijk ) weet je ook hoeveel dagen daarna je ongesteld wordt. Gemiddeld is dat 14 dagen na je eisprong, dus 14-16 dagen na je eerste positieve ovutest. En tot die tijd het gemiddelde van de afgelopen 6 maanden aanhouden als cycluslengte.