Waar gaat dit heen? PCOS?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Ram1986, Mar 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ram1986

Ram1986 Lid

Jun 28, 2011
    92
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Ik hou nu 1,5 cycli mijn temp bij. Vorige cyclus was best prima, alleen deze cyclus is het helemaal niets...

Mijn zus heeft PCOS en mijn huisarts heeft een licht vermoeden dat ik het ook wel eens kan hebben. Wat denken jullie, past deze cyclus bij PCOS?
    Mijn temperatuurkaartje

Een echoscopiste heeft wel eens tegen mij gezegd: zolang je met enige regelmaat je menstruatie krijgt, is de kans erg klein dat je PCOS hebt. Ik heb geen overgewicht (BMI = 20,27) en geen overbeharing.

Maar met deze cyclus weet ik het niet meer...

2. Slim dat je bent gaan tempen. Overduidelijk iig dat je geen eisprong hebt gehad deze maand, vorige maand wel. Kan op PCOS duiden inderdaad. Het kan ook erfelijk zijn, dus als je zus het heeft, kan jij het ook hebben. Maar je komt er alleen achter als je echo's krijgt en je bloed wordt geprikt op hormonen in meerdere cyclussen. Dus wel verstandig om een gyn te raadplegen. Want je kunt gewoon ongesteld worden zonder een eisprong gehad te hebben, dus die opmerking van de echoscopiste ben ik het niet mee eens.

3. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik heb ook PCO en heb ook een tijdje moeten temperaturen.
    Lijkt veel op jou kaartje, geen pijl op te trekken. Was bij mij ook geen eisprong op terug te vinden.

Ik heb overigens ook geen overgewicht of overbeharing.
    Als je twijfelt zou ik contact opnemen met je huisarts en eventueel vragen om een doorverwijzing.

4. Ram1986

Ram1986 Lid

Jun 28, 2011
    92
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    @ Babyengel: ik vraag me inderdaad ook nog af of ik deze cyclus überhaupt nog een eisprong ga krijgen...
    Ik weet dat PCOS erfelijk kan zijn. Ik heb 1,5 jaar geleden nog een echo gehad en toen was er niets te zien wat kan wijzen op PCOS.

@ jada08: ging jouw temperatuur ook zo op en neer? Mijn cycli zijn altijd al onregelmatig, maar nog nooit zo erg als nu. En helaas kan ik niet zeggen dat ik mijn eisprong kan voelen i.v.m. een spastische darm.

Ik heb een doorverwijzing van de huisarts en de afspraak bij de gynacoloog is volgende week. Dus ik ben benieuwd wat die zal zeggen...

Share This Page