Wij worden er gek en moordlustig van! Vliegen!

Discussie in 'De lounge' gestart door sydneys, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Al wekenlang hebben wij in huis veel last van vliegen! De hele dag van s'ochtends tot s'avonds!!!
    Elke dag maken we vliegen dood. Gisteren zeker een stuk of 10 en nu zie ik weer 5-tal vliegen en dit al wekenlangz,
    De ene dag 3 de dag erna 10, gek word je er van!

Alle maten, klein en groot, enkele dagen veel kleintjes die niet passen tussen die dingen van die elektrische mepper, nu van die dikke grote dus ik hoop dst dat die kleine mormels zijn wat volwassen zijn als dat zo snel gaat.

We hebben geen idee hoe ze binnenkomen! Alles nagekeken, niks te vinden.
    Ze kunnen toch niet allemaal langs de deur glippen als we snel naar buiten gaan? Achter hebben we een vliegenraam.

We hebben in de keuken en toilet een roostertje en in de berging een putje dus ik vermoed van daar? Ik heb verschillende keren gekeken naar ik zie er niks raar maar ik kan me niks anders inbeelden?

In het begin liet ik ze naar buiten vliegen als ze bij het raam zaten maar nu niet meer, ze moeten dood! Geroosterd worden! Ik ben ze helemaal beu!
    Ik dood ze zelfs vaak op een oneerlijke manier, dus als ze op het plafond slapen, een beetje vals maar het moet maar zo

We hebben zo een vliegenvanger gekocht met plakspul en in de berging gehangen maar daar komen ze niet op af.

Gelukkig zijn we wel alleen beneden dus niet op de slaapkamers.

De enige die die mormels interessant vinds is Dylan, die kijkt er heel geinterreseerd naar en wij zijn er zo gek van dat wij het slechte voorbeeld geven, vooral mn vriend. Die zegt de hele tijd "dieeeee mother***** dieee"
    Tja we kunnen niet meer vriendelijk zijn :p

Heeft iemand tips?

Zo blij dat ik mn verhaal kwijt ben :p

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bakjes water neerzetten met kruidnagels erin, vliegen hebben een hekel aan die geur. Bij ons waren ze in wen dag bijna allemaal weg.

3. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Hier hetzelfde, wij hebben een varkensboer in het dorp dus altijd veel vliegen. Ik maak er ongeveer 8 a 10 per dag dood en dan is het wel te doen. Maar het blijft vervelend..

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Bedankt, ik heb geen kruidnagels maar ik ga vandaag naar mn ouders dus ik vraag er daar wel een stuk of 100 :D, ook boven neerzetten om te voorkomen dat ze naar boven gaan?

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Gisteravond was ik het zo beu dat ik ze maar half half roosterde en dan naar buiten gooiden, ik had zoiets van "laat ze maar lijden"
    Beetje sadistisch dus daarmee vraag ik nu maar hier tips voordat ik helemaal doordraai

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Mep ze ook altijd wonen op platteland en tegen bos hier ook heeeeeeeeel veeeeeeel je hebt wel spray maar dag later zijn ze zo trug. Buiten hebben we ook veel last van ze je kunt slecht buiten eten nu.

7. chila

chila Niet meer actief

Oh hier ook die rotdingen!
    Ik heb alles al nagekeken waar ze toch vandaan komen maar er is/ligt hier niets waar ze op af kunnen komen. Maar ik hoor het van meerdere mensen dus het zal wel echt zon tijd zijn nu.

Ik heb wel zo'n plakding opgehangen en bij ons komen ze daar wel op af. Ik ben dr gelukkig al een hele zooi kwijt!

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij hebben nog nooit zoveel last gehad van vliegen, wat ik nu in 2 dagen kapot maak hebben we andere jaren in een ganse zomer binnen

9. chila

chila Niet meer actief

Wij ook haha. Vandaar dat ik dacht dat er iets lag ofzo. Maar iedereen schijnt er last van te hebben.

10. senta

senta Niet meer actief

Ik hoor het overal ook wij hebben erg veel last van vliegen helaas, maar eigenlijk iedereen klaagt erover dat er zoveel meer zijn dan andere jaren.
    Wij hebben ook 2 van die stroken met plakspul hangen gewoon midden in de kamer, boeit mij niet meer, ze gaan in ieder geval weg.

Verder als het koeler wordt worden het er steeds minder.

11. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hier vooral last van fruitvliegjes, gister al een valletje neer gezet.

12. Illiana

Illiana Lid

26 okt 2010
    92
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik kan de stofzuiger van harte aanbevelen! Niet meer moeillijk doen om die krengen van het plafond af te meppen (en daarna het zwarte lijk netjes van je witte plafond af proberen te krijgen), gewoon de stofzuiger erop en hopla! Wel een beetje gemeen, maar je bent er wel vanaf. ;)

13. MMMarian

MMMarian Bekend lid

12 mei 2013
    515
    0
    0
    En dan vliegen ze er niet meer uit? hihi..

Hier ook veel last ervan.. elke 10 seconde wapperen we hier met armen en benen omdat er van die iritante kriebelvliegen op zitten.. Ik gebruik ook zo'n electronische mepper, en plakstrips.. hier staan de terrasdeuren heel de dag open dus is dweilen met de kraan open.. rotbeestjes.. bah!

14. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het overal neergezet, het ruikt lekker en beter voorkomen dan genezen denk ik dan maar;)

15. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Hier ook enorm veel last, zowel vieze zwarte als fruitvliegjes. mijn zoontje van 5 is echter druk met de elektrische mepper, de sadist vindt het prachtig hoe ze vonken en knetteren . alleen hierom kijk ik al uit naar de herfst.

16. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hebben een elektrische vliegenmepper, en zakje met water hangen bij de deur.

17. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    zakje met water bij de deur hangen helpt hier helemaal niks! Ze gaan er gewoon opzitten:x

We hebben zelf een agrarisch bedrijf en elk jaar wel veel vliegen, maar deze zomer is het helemaal bar! En ik wordt er ook heel kriegel van! Jammer dat die dingen zoveel plezier vergallen, net als wespen.

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Hier worden we ook gek van de vliegen. We doden er gerust 10 tot 20 per dag. Het schijnt trouwens ook dat vliegen op dode vliegen afkomen. Wij gooien de vliegenlijkjes dus in het aquarium, zijn de vissen ook blij. Als je geen aquarium hebt is het verstandiger om ze door de wc oid te spoelen dan dat je ze in de prullenbak gooit.

19. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Wij hebben er dus ook veel last van. Heb een vliegengordijn wat niet werkt en 3 katten die te lui zijn. Ik haar die smerige zoembeesten die tegen mn ramen knallen,bah!

Deel Deze Pagina