Ontpillen / eisprong voelen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Billie4, Oct 26, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Billie4

Billie4 Niet meer actief

Enkele maanden terug dit jaar ben ik gestopt met de pil. Ik heb een hele tijd moeten 'ontpillen'. Allemaal vage en verschillende klachten gehad. Waaronder ook een menstruatie die op zich liet wachten. Een kleine drie maanden later kreeg ik terug eindelijk mijn menstruatie. Ook de tweede cyclus na de pil duurde een hele tijd. De derde cyclus was dan weer een aantal dagen korten en valt nu binnen de termen van een 'normale' cyclus duur.
    Maar wat mij opviel is dat ik die eerste twee cyclussen telkens mijn eisprong kon voelen, of de aanloop naar de eisprong dan toch.
    De derde cyclus en nu halverwege de vierde voel ik dit niet meer... Dat maakt mij natuurlijk weer onzeker of dat alles wel oké zit. Zijn er nog die eerst hun eisprong voelde en nu plots niet meer?

2. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    2,039
    1,744
    113
    Ja ik voel hem meestal ook wel, maar vorige maand ineens niks gevoeld, maar zag aan mijn temp dat hij wel was geweest. En volgens mij kun je ook je eisprong voelen (laatste groeispurt van de follikel) en dat hij uiteindelijk toch niet springt. Dus er is eigenlijk niks van te zeggen of je hem wel of niet voelt en of er dan een eisprong heeft plaatsgevonden.

3. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

Apr 5, 2017
    4,847
    2,845
    113
    Hier ook de eerste maanden vreselijk veel pijn van het groeien van m'n ei en het lijkt wel alsof m'n lichaam er wat aan gewend raakt en voel het nu nog lichtjes...

4. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Ik heb toen we voor de eerste gingen nooit mijn eisprong gevoeld. Toen ik stopte met de pil voor nummer 2 de eerste 2 rondes behoorlijk pijn gehad dagenlang voor de eisprong, de 2 rondes erna heb ik het niet gevoeld

Share This Page