Hallo meiden, nog even een vraagje wat is de beste tijd om menopur te spuiten?? in de ochtend of in de avond?? en rond welk tijdstip. het probleem is denk ik dat ik onregematig werk dus vandaaar dat iki het vraag.... groetjes joa
Hoi Joanita Veel zh willen het liefst dat je spuit aan het einde van de middag / begin van de avond. Zelf vind ik dat ook prettiger, zeker bij menopur. Je moet het namelijk eerst zelf mengen enzo en dat vind ik zelf niet fijn als ik net wakker ben. Als je onregelmatig werkt is het hoe dan ook lastig, maar aan het einde van de middag of begin van de avond kom je in elk geval niet net uit je bed. Je kan het trouwens ook al eerder mengen hoor, ik mocht het al zo'n 24 uur eerder klaarmaken. Alleen lastig om zo'n gevulde spuit mee te nemen. Ik weet niet hoe makkelijk jij 'te stimuleren' bent, maar zelf hoefde ik vaak maar 6/7 dagen te spuiten. Dan kan je misschien even vooruitkijken hoe je rooster is.
Hallo kanshebber, ik start al met 150EH, heb bij de eerste ICSI behandelingen bijna 4 weken gespoten maar dat kwam omdat ik toen met lagere dosis begon. en ik eindigde met bijna 225 eh toen spoot ik net voor ik naar bed ging.. maar was benieuwd hoe anderen het doe... dankjje wel
Hoi, Ik moest tussen 18.00-20.00 spuiten. Ik werk ook onregelmatig, maar omdat mijn collega's van het zkhuisgebeuren afweten, is het geen probleem dat ik hier ff tijd voor vrij maakt. Dus dat is wel handig geregeld..!!
Joa, zit je toevallig bij het VU? ik gebruik straks gonalF in plaats van menopur, en daarover hebben ze gezegd dat ze willen dat ik bij voorkeur tussen 3 en 7 spuit. Lastig voor je, zo lang spuiten. Ik hoop dat het deze keer meevalt!
Ik spuit 's avonds, na t eten, meestal tussen 19 en 21 uur. Ik spuit 1,5 ampul, dus 112,5 eenheden. Ik meng de ene dag 3 tabletten met 1 ampul water en ik spuit daarvan de helft. De rest gaat in de koelkast voor de dag erna. Blijft idd zo'n 24 uur goed. Ik wilde ook niet 's ochtends spuiten, daar heb ik dan echt geen tijd voor!
hoi, mij werd gezegd juist 's ochtends te spuiten. maar je moet wel binnen de 26 uur blijven met spuiten. stel dat je op maandag om 9 uur spuit. dan mag je de dinsdag niet later dan 11 uur te spuiten. maar er is eigenlijk niet bij gezegd waarom je dat 's ochtends moest doen. groetjes