Hallo allemaal, Ik krijg vanavond eters, en heb gister vol enthousiasme marsmousse gemaakt. (slagroom verwarmen, brokken mars erin, cacao erbij, beetje af laten koelen en daarna geslagen eiwit erbij) Maar... Nu is hij niet opgesteven. En hij is ook niet zo luchtig. Kan ik hem nog "repareren"? En wat heb ik verkeerd gedaan?
ik neem aan dat je em in de koelkast gezet hebt? anders zou ik het zo snel niet weten, mss toch te hard de eieren erdoorheen geschept waardoor deze niet meer luchtig waren?
Ja, hij heeft de hele nacht in de koelkast gestaan. Misschien idd de eiwitten te hard er doorheen geslagen. Kan ik dat nu nog fixen met nieuwe eiwitten oid?
Sorry, ik ben niet zo handig in de keuken dus kan je niet helpen.. Maar wil even zeggen dat het erg lekker klinkt Gebruik je dat alleen als nagerecht of doe je er nog wat bij?? Hoop dat je het nog kan redden.. ennee smul ze
kan je de mars 'in bad met marie' verwarmen en dan de slagroom niet verwarmen maar wel kloppend toevoegen? maar voor nu, misschien slagroom opkloppen en weer erdoor scheppen, of met klopfix opkloppen en doorscheppen?
ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat je hem niet meer kan fixen. dus of - serveren als creme - opnieuw maken
Ik dacht misschien eiwit of gelatine? Eiwit zorgt volgens mij voor het luchtige? Maar met gelatine moet het iig wel opstijven (als het dan maar niet te zwaar wordt.
denk dat meer eiwit erdoorheen niet echt lekkerder wordt. ik zou em als crème serveren met mss want van die cattuchini koekjes erbij oid?
Zo, ik heb hem denk ik redelijk kunnen redden. Gelatine opgelost in koffie, dat erdoor, en wat opgeklopte slagroom om hem iets luchtiger te krijgen. Hij staat nu (hoop ik) op te stijven in de koelkast. Cattuchini koekjes had ik al gehaald, die gaan er idd bij. en op reserve ook nog een bak vanille ijs, dus het komt wel goed. Ohhhh. ik hoop zo dat hij nu wel wat op gaat stijven.
Anders in de vriezer zettenb, dan maak je er mars ijsjes van. (heb ik hier ooit gedaan met een niet te mislukken chocoladetaart van j. oliver. Bleek achteraf dat ik het ei vergeten was ; ) Is dus een ijstaart geworden.
Is het echt een soepje gebleven of nog een beetje stijf? In het laatste geval misschien cupcakes bakken/halen en er dan een toef opspuiten. Eventueel versieren met wat pareltjes/sprinkles/chocofiguurtjes/o.i.d en dan serveren bij de koffie of thee na het eten?
Nou, het is niet stijf geworden. Helaas pindakaas. Het is wel erg dik en lobbig hoor, dus kan prima gegeten worden. Recept ga ik niet geven hoor. Dan hebben jullie straks allemaal van die creme. Hahahaha.
Haha, sorry , daar moest ik ff om lachen. Je kan het eventueel nog als ijs serveren. In vriezer zetten en om de 10 minuten even omroeren, anders wordt het één harde brok waar je met een mes niet eens doorheen komt.