Op bezoek bij oma, richting speelgoedwinkel

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Moedertjevj, May 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,351
    97
    48
    Bediende
    Hallo dames,

Dit weekend was het weer zover, we komen toe bij mijn moeder en stiefvader en hup, ze nemen mijn zoon mee naar de speelgoedwinkel, en dat is al elke keer zo geweest, hij wordt het echt wel gewend en ik word er gek van.

Ik heb het haar gezegd dit weekend dat ik dat niet wil en dat hij niet altijd iets moet krijgen en zij antwoordde me: "Voor de keren dat hij hier is", en hup, ze waren weg, ik stond daar.

Ik erger mij kapot daaraan, wat kan ik nog meer doen dan er iets van te zeggen?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Tja lastig....
    Aan de ene kant is het belangrijk dat ze jou als moeder met bepaalde regels accepteren.
    Aan de andere kant....wordt je zoontje er zoveel slechter van als hij lekker door hun verwend wordt?

Ik vindt dat zelf ook niet echt nodig hoor, maar mijn moeder koopt ook regelmatig nieuwe dingetjes voor Iris en ze zijn er beiden erg gelukkig mee. :) Het is trouwens ook niet zo dat Iris dat soort dingen van mij verwacht dus dat scheelt...

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zie er niet zoveel kwaad in, als oma dat nou leuk vindt en het speelgoed is ook voor z`n leeftijd geschikt waarom niet. Hij kijkt jou er niet op aan en verwacht het thuis ook niet. Wel zal hij oma eraan herinneren als ze het een keertje niet doet (mijn dochter wel in elk geval die is wel zo bijdehantejuf) en dan mag oma het mooi oplossen. Hier gebeuren ook dingen bij mijn schoonmoeder die thuis absoluut niet gebeuren, dochter weet dat prima. Dingen puur op het gebied van verwennen, want dingen over slapen/vervoer/etc dan luistert oma wel naar.

4. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,351
    97
    48
    Bediende
    Oma luistert naar niks, ze doet enkel haar eigen zin, en ik vind altijd speelgoed niet nodig.

Toen ik indertijd met iets thuiskwam van mijn oma, was ze altijd kwaad en moest ik het maar delen met mijn broer, terwijl ze niet eens zijn oma was.

En nu zegt ze dat kleinkinderen moeten verwend worden, ikzelf vind het niet nodig, zijn speelgoedbakken puilen nu al uit.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn moeder doet hetzelfde..

laatste nog, waren we even bij de afhaalchinees, en mijn jochie was een beetje onrustig. Dus ze loopt even met hem naar buiten.. 10 minuten later heb ik ze uit de speelgoedwinkel ernaast geplukt ;)

Zolang het cadeautjes voor bij hun thuis zijn, vind ik het prima. De meeste dingen staan dus gewoon bij mijn ouders. Voor mijn zoontje en de kids van mijn zusje.

Maar af en toe zit er ook wel iets bij dat hij mag meenemen. Maar aangezien we er eens per maand komen (ver weg), en het niet elke keer is, doe ik er niet zo moeilijk over.. Het is hun geld..

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als ik zo lees zit er ook nog wat oud zeer van vroeger. In mijn geval is het mijn schoonmoeder en heeft ze mij nooit iets misdaan. Ik zou het maar gewoon zo laten en oma haar gang laten gaan. Oma is dus een dominante vrouw die niet naar jou wilt luisteren, ik vind het te onbelangrijk om er ruzie over te maken, maar anders laat je het toch daar onder het mom van thuis heeft ie genoeg. Dan kun je er bij oma mee spelen! Of je zet het op mp en zegt dat tegen oma (hoewel ik dat niet zou kunnen).

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik zou het gewoon zo laten.
    Het is immers lief bedoeld toch! Mijn ene oma deed dat ook altijd en mijn andere niet, ik vond de cadeautjes oma er niet liever om hoor!

8. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    en een spaarpot daar neer zetten, dat als oma wat wil kopen ,dan ipv wat kopen het geld in de spaarpot te doen zodat je het op de bankrekening van je zoon kan storten (als hij die heeft) of dat ze 1x per aantal maanden wat groters koopt voor hem wat ze dan gespaart heeft.

9. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ik snap je punt wel.
    Dalijk gaat je kleine knul opa en oma zien als de mensen die kadotjes kopen ipv de mensen die zijn opa en oma zijn.
    Of ik wil naar opa en oma want ik krijg daar altijd kadotjes.
    Iets waar mijn nekharen van overeind gaan staan want een kind koop je niet door spullen.

Vraag eventueel aan je moeder of ze niet elke keer met hem naar de winkel wil gaan,ivm de link die hij dan kan gaan leggen en de keer dat ze niet gaan bijvoorbeeld wat kleine centjes doen in een "aparte"spaarpot(1tje waarin de centjes rollen vinden ze vaak leuk).Als ze het zo nodig vind om hem wat te geven.

10. lillybit

lillybit Actief lid

Sep 18, 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ben ik het mee eens,
    Mijn moeder koopt altijd wat,soms neem ik het mee.
    Maar het meeste laat ik bij mijn moeder staan.
    En ik vind het helemaal niet erg, daar is ze oma voor.
    Ik werd ook altijd erg verwend door mijn oma en minder bij mijn moeder.
    En heb er niks aan overgehouden hoor;).
    Het is omdat ze van die kleintjes houden.

11. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    Ohoh, die oma's, ze zijn ook allemaal hetzelfde. Nou ja, in mijn geval is het dan de opa. Mijn vader heeft twee kleinzonen van mij gekregen en die ziet nu eindelijk z'n kans schoon om allemaal jongensspeelgoed te kopen (zelf heeft hij alleen maar dochters). Dus elke week zijn er wel nieuwe autootjes en duplodingen. Eerst mochten ze dat allemaal mee naar huis nemen, maar ik heb nu gezegd dat ze het maar bij opa en oma moeten laten staan, ik had hier op een gegeven moment wel 100 dinky-toys liggen van opa, haha. Ach, ik vind het wel lief, kan me voorstellen dat die man na al die jaren van barbies en little ponies blij is dat hij met auto's en treintjes aan de slag kan.

Share This Page