Ervaringen met sterilisatie vrouwen

Discussion in 'Anticonceptie' started by mamma chan, Aug 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    3,024
    242
    63
    Female
    Zit in de zorg
    overijssel
    Hallo dames

ik wil me laten steriliseren, dit omdat ik 35 ben en al 2 mooie kids heb, ik moet volgend jaar een nieuwe spiraal dus ik ben me aan het oriënteren, vind de hormonen ook niet meer prettig in mijn lichaam

tips of iemand ervaringen??

2. Anjou

Anjou Niet meer actief

Nee hier geen tips. Wel dezelfde vraag. Tot eind van het jaar proberen voor een tweede kindje. Daarna stoppen en steriliseren. Ben me wel aan het verdiepen naar de verschillende methodes die er zijn.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik heb me laten steriliseren middels de essure methode. Dan plaatsen ze een veertje in je eileider en dat groeit dan dicht. Voordeel is dat deze methode vrij makkelijk is en er geen naalden, messen of bloed bij komt kijken. Er wordt een soort scope ingebracht via de vagina en baarmoedermond en dan plaatsen ze de veertjes. Nadeel is dat je 3 maanden moet wachten voor het effectief is, het moet immers dichtgroeien. Je hebt dan nog een echo om te controleren of alles goed zit.

4. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

Feb 13, 2012
    2,787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Wij laten dat ook doen na deze zwangerschap, want anticonceptie met hormonen is geen optie en om nu nog ons hele leven een condoom te gebruiken zien we ook niet zitten.

maar ik ben er nog niet over uit. Ik wil namelijk niet dat er iets ingebracht wordt en wat in mijn lichaam blijft zitten.

5. Trotsemama31

Trotsemama31 Niet meer actief

Lieve dames ik heb het ook gedaan. Maar spijt als alle haren op mijn hoofd. Het is allemaal prima verlopen tijdens ks. Ik ben gebrand en heb clipjes. (Dubbel dus) maar het gevoel en afscheid nemen van het "nooit" meer zwanger worden vind ik heel verdrietig. Denk er goed overna meiden.

6. mamma chan

mamma chan Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    3,024
    242
    63
    Female
    Zit in de zorg
    overijssel
    Weet je ook of dit vergoed wordt?
    ik ben bij de dokter geweest en idd deze methode is wel iets voor mij

7. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Sterilisatie zit volgens mij in de aanvullende verzekering. Bij mij werd het wel vergoed in elk geval.

8. Demie1983

Demie1983 Actief lid

Jan 5, 2010
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor een sterilisatie moet je aanvullend verzekerd zijn, dit zit niet meer in de basisverzekering. Ik laat het volgende week doen via essure

9. Anjou

Anjou Niet meer actief

Het zit inderdaad voor een deel in de aanvullende verzekering. Vraag dus even goed na hoe duur het is.

Trotsemama31 heb je verhaal gelezen en hier is dat geen issue gelukkig. Ben nu 41 dus vind het dan eind dec ook echt goed geweest. Zal me dan juist ook een stukje rust geven. Dan is het gewoon zo.

De essure twijfel ik over. Wil liever ook niks in mijn lijf wat er niet hoort. Je leest ook heel tegenstrijdige verhalen erover (positief en negatief). Er zit Nikkel in en het schijnt dat veel vrouwen daar toch raar op reageren

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    In welke zin raar op reageren? VInd ik wel interessant om te weten aangezien het ook in mijn lijf zit :) Voor mijn gevoel heb ik er geen last van trouwens.
    Ik had na de ingreep wat last van kramp, maar dat was met een kruik en paracetamol goed op te lossen. Daarna nooit last van gehad.

11. Anjou

Anjou Niet meer actief

Dat vrouwen vage klachten kregen en dan het daaraan wijten. Het is lastig hoor want ja wat is waarheid waar het weg komt?

klachten door essure methode

12. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Hmm de klachten die in dat forum worden beschreven heb ik gelukkig geen last van. Bij mij was de ingreep ook helemaal niet pijnlijk. Niet fijn natuurlijk, maar zeker geen pijn gevoeld.

Share This Page