Het blijft moeilijk om een naam te vinden voor ons meisje maar sinds kort zit de naam Mane/Maane in ons hoofd en die geraakt er niet meer uit! We willen hem uitspreken als Maane, maar als jullie de schrijfwijze "Mane" zien, zouden jullie hem dan zo uitspreken of misschien op z'n Engels ("Meejn")? Want dat is namelijk niet de bedoeling. Bedankt voor jullie hulp!!
Mane vind ik niet helemaal af, mist iets, en inderdaad de Engelse uitspraak.. Maanne een optie? Ziet er voor mij wat meer uit als een naam zeg maar. (Net als Fenne, leanne etc)
Mane zou ik uitspreken als maa-ne, van in de maneschijn. Als je de uitspraak meen wilt, dan zou ik Maine schrijven, zoals de Amerikaanse staat. Oeps, ik lees dat je die uitspraak niet wilt, maar juist Maa-ne. Dus dan is Mane prima wmb. Ik vind het overigens geen naam, maar dat is slechts mijn mening.
Dit Mahne zou ook nog kunnen maar daar wordt het dan weer zo Duits van Maane en Maanne vind ik eruit zien als een spelfout. Dus ik zou gewoon voor Mane gaan
Ik vind Maane er wel meer af uit zien op de een of andere manier. Mane kan ook wel, uitspraak vind ik wel duidelijk in ieder geval, alleen het staat niet zo mooi in mijn ogen
Bedankt allemaal!! Of is Máne misschien een idee? Wat vinden jullie, maakt dat de uitspraak duidelijker?
Máne kan inderdaad! Vind het een leuke naam ook. Maanne zou ik echt nooit doen. Dubbele medeklinker komt nooit na een lange klank.. Staat echt heel vreemd
Ik vind Maanne inderdaad zelf ook raar. Mahne vind ik ook nog een goede optie, maar klinkt inderdaad vrij Duits. Dan vind ik Máne wat exotischer. Meer reacties zijn altijd welkom!
Ik zou voor Mane gaan. Al zal je een hoop mensen moeten verbeteren met de uitspraak. Maanne vind ik er trouwens heel gek uitzien
Mane klinkt als een Nederlandse naam. Dan zou ik voor de spelling ook de Nederlandse taalregels aanhouden. Maane of Maanne klopt dan niet, dus ik zou gewoon voor Mane gaan.
Mahne zou ik anders uitspreken (als 'mannuh'). Ik zou voor Mane of Maane gaan (ook al is het laatste minder logisch, ik vind het eigenlijk wel mooi staan).
Ik zou voor Mane gaan, de Engelse versie kwam absoluut niet in mij op en ik sprak hem meteen uit als 'maane'.