Ik was even in shock dat meneer van dale verleden tijd was en voelde me oud, maar na herstel doe ik de voorstel om de zin in een vraag te veranderen bij afwezigheid van haakjes wacht meneer van dale op antwoord? Ja mag dit, wie is er een wiskunde-wizard hier? ps ik stem ook voor 7
Het ligt er denk ik aan hoe je hem leest of niet? Ik zeg namelijk 4!! 2+ 2x2 =6 + 2 =8 : 2 = 4 Mjaa ik heb geen wiskundeknobbel haha
Ik zeg ook 4! Als er geen haakjes in een som staan gaan vermenigvuldigen en delen voor optellen en aftrekken. ...sprak een wiskunde-nerd
2 + 2 x 2 + 2 : 2 als je eerst 2x2 doet, dat is 4 2+4 = 6 + 2 = 8 : 2 = 4 dus op zich niet raar dat sommige aan 4 komen
Hoop toch dat de smiley hier betekent dat je juist geen wiskunde-nerd bent... Als je echt een wiskunde-nerd was, zou je namelijk toch echt op 7 uitkomen
7 ! 2 + 2 x 2 + 2 : 2 - Vermenigvuldigen en delen gaan voor optellen en aftrekken 2 + (2x2) + (2:2) 2 + (4) + (1) = 7 Helder?
2 gedeeld door 2 is toch geen 0 maar 1 Ik kom ook uit op 7 (eerst vermenigvuldigen, delen en dan optellen)