Dag Dames, Ik zit met een aantal vragen, die mij een hoofdpijn bezorgen. Wij zijn al ouders van een heerlijk jong, die in Nov 2 jaar word. Mn man en ik hebben besloten om voor een tweede te gaan. Bij de eerste was het meteen vuurwerk, dus ik hoop nu ook Na de bevalling heb ik een spiraal genomen, ik kreeg netjes maandelijks mijn 6-daagse menstruatie als altijd. Wat ik wel fijn vond. 15 sept, heb ik hem laten verwijderen, de avond ervoor hebben we nog gemeenschap gehad. 17 sept kreeg ik mijn regels 6 dagen als altijd, en 22 sep was mijn laatste dag. 26, 29 en 30 sept zijn de dagen waar ik zkr van weet dat we gemeenschap hebben gehad. Daarna ook zkr, maar wanneer? 9 oktober, ging ik naar de toilet voor ik naar bed ging en bij het afvegen had ik rood/rozige bloed. Ik baalde dat ik ongi werd, althans dat dacht ik. Volgende ochtend was er niets aan de hand, en o pmn werk bij het afvegen was t wat bruinig niet meer als een druppel. En sindsdien heb ik niks meer gezien. Sinds vorige week, heb ik steken in mn linkse en rechter zij, erge hoofdpijn, en ook wat misselijk erbij vooral in de avond maar niet heel heftig. En mijn arme man is de dupe van alles, ik reageer alles op hem ben zo chago als het maar kan. Het probleem is dus, ik ben erachter gekomen dat ik altijd mijn cyclus verkeer berekende, ging uit van 3 weken, zonder de 6 dagen erbij gerekend. Naar mijn gevoel kwam het ook zo uit. Ok voor ik mijn spiraal verwijderde d8 ik dat weekend ongi te worden en werd het ook, maar goed. Ik weet nu niet hoe ik dit moet oplossen, ik heb afgelopen vrijdag een test gedaan en was negatief. Ik denk dat ik effe deze week afwacht en maar weer ga testen. Wat denk jij?
Als jij de 17e ongesteld bent geworden en je hebt mét die 6 dagen erbij gerekend een cyclus van zo'n 27/28 dagen, ben je technisch gezien al overtijd. Als jij je ei rond de 14e zou hebben, heb je goed geklusd. Enige wat écht zekerheid zal geven, is toch die test. Haal er eentje bij kruidvat, 2 voor 5 euro. Die geven vaak al vroeg goede resultaten en je hebt er eentje om late rnog eens te testen. Nogmaals: als jij een "gewone"28-daagse cyclus hebt, ben je al overtijd ik hoor het wel..
Ey hellen bedankt voor je reactie. Ja, ik wacht het nog effe af. Van het weekend zal ik de test halen en gaan testen, hopelijk dat ik tot die tijd niet mijn regels krijg. En alsnog een positieve test krijg.
Ik begrijp je bericht niet helemaal. Komt het niet uit dat je zwanger bent? Jullie willen toch een 2e? Of begrijp ik de tekst verkeerd?
Dat kan volgens mij ja... Je hoort dit wel vaker dat men bloed bij het afvegen heeft, lichtroze/ rood van kleur en maar een klein beetje.
Hahaha, Neee we willen dol graag een tweede. Alleen ik weet totaal niet wat mijn cyclus ongeveer is. Heb blijkbaar altijd verkeerd gerekend. Ik weet dus niet of ik nu overtijd ben, of gewoon laat ben met de menstruatie.
Ok, begreep het al niet... Dit komt omdat je een bij de zwangerschapstest had staan. Ik dacht al! Nou, hopen dan toch dat je zwanger bent!!
Ja, ik hoop het ook! Voor jouw is het ook nu spannend ofniet? Ik betrap mezelf dat ik contstant naar de toilet ga, om te kijken of het niet zover is.