20wk echo???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Calimero, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik hoor iedereen hier over een 20 weken echo maar krijg je die dan verplicht?
    want mijn vk zei dat ik geen echos kreeg alleen met mediche redenen!
    dus als ik dan een echo wou moest ik maar een afspraak maken voor een 3d echo dus dat heb ik nu gedaan
    ik heb ook al gehoord dat een 20 weken echo zelfs in je basispakket zit!

2. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    20 weken echo zit volgens mij sinds begin dit jaar in het basispakket, maar het gaat dan om een screeningsecho om te kijken of er bepaalde afwijkingen te zien zijn, wil je dit niet weten krijg je volgens mij ook de echo niet, maar ik kan me vergissen, ik heb mezelf er eerlijk gezegd ook niet in verdiept omdat ik bij de gyn. onder controle loop en zowiezo regelmatig echo's zal krijgen.

3. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    bij mijn man in de familie zit wel een afwijking vind het dus best wel vreemd!

4. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    De 20-weken-echo is inderdaad een medische echo waarbij gekeken wordt of o.a. de organen goed lijken te functioneren.

Mijn gynaecoloog wilde tijdens deze echo ook niet kijken of het een jongen of meisje wordt omdat dat geen medisch iets is en dus niet van toepassing op deze echo. Wilde ik dat weten, moest ik maar een pretecho laten maken.

Tijdens onze 20 weken echo is een deels voorliggende placenta aan het licht gekomen waardoor ik met 30 weken weer terug moet komen om te zien of het nog veranderd is.
    Voor ons is die 20 weken echo dus wel nuttig geweest. Het kindje lijkt in elk geval helemaal in orde te zijn.

5. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ik heb ook geen 20 weken echo gehad. Simpel weg omdat mijn verzekering dat niet vergoedde zonder medische indicatie

6. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Wat ik van de verzekering begreep is dat het nog niet in het pakket zit. (Komt er wel aan!) Je kan het beste je verzekering ff bellen om dat na te vragen.
    Bij mij wordt ie wel vergoed. (izz)

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    nee, het is dus niet verplicht. Wij hebben ervoor gekozen om het niet te doen. Om dezelfde redenen dat we geen prenatale diagnostiek hebben laten doen.

En hij zit ook nog (?) niet in je basispakket.

8. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    idd zou ik ook ff doen en daarbij je vk/gyn ff vragen of hij/zij het weet van jouw verz maatschappij, bij mijn verz. (trias) zeiden ze in eerste instantie nl dat het niet inbegrepen was. dus daar ben ik vanuit gegaan maar nu kwam ik met 20 wkn bij de vk en die vroeg toevallig of ik mijn 20 wkn echo al had gehad. waarna ik aangaf dat ik had begrepen van de verz. maatschappij dat het niet in het pakket zat. maar dit is dus niet zo het zit er idd sinds begin dit jaar in bij ons dan hè. maar volgens mij willen sommige maatsch. liever nee zeggen dan ja ;) scheelt hun weer hè ;) .

gewoon ff dubbel navragen dus.

gr saskia

ps bij onze kleine zag ook alles er goed en gemiddeld uit trouwens

9. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Het verschilt per verzekering. Het schijnt dat de overheid wel heeft beslist dat het in het basispakket zit maar er nog geen voorwaarden aan heeft verbonden, daarom dat sommige verzekeraars het nog niet vergoeden. Bij mij werdt het gewoon wel vergoed.

Knuf: Beetje flauw hoor van je Gyn. Ik wilde het zelf niet weten maar mijn VK heeft het voor haarzelf bekeken. Dus als ik het alsnog wil weten hoef ik maar te bellen.

10. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Wij hadden al het idee dat hij misschien zelf in de avonduren een echografie-praktijkje erbij heeft waar hij wat centjes bij verdient.
    Maar goed, misschien horen we het alsnog bij de 30-weken echo.
    En anders zien we het wel tegen de tijd dat het geboren wordt.

Univé vergoed de 20 weken echo in elk geval wel, las ik laatst.

11. teigetje80

teigetje80 Actief lid

27 jan 2006
    188
    0
    0
    zwolle
    heb de rekening naar verzekering toegestuurd 20weken echo
    en heb wel uitbetaald gekregen zit bij Groene land

12. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb nog steeds geen rekening gezien dus denk dat ze hem gelijk naar de verzekering hebben gestuurd.

13. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Ik hoor iedere keer mensen over het betalen van je echo´s, maar ik heb er intussen al 3 gehad en mijn volgende afspraak is de 20-weken echo maar heb echt nog nooit gehoord dat ik die zelf zou moeten betalen! Weet ook wel zeker dat ik dat niet hoef want anders was mijn VK er wel over begonnen..de combinatietest die wij ook hebben gedaan gaf hij het namelijk bij aan dat die niet vergoed wordt. Wat vreemd allemaal...misshien komt het omdat mijn VK zelf een echo-apparaat heeft staan en ik er niet speciaal voor naar het ziekenhuis hoef te gaan ofzo?

Deel Deze Pagina