hoe hoog de kachel in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hoe hoog hebben jullie de kachel in huis overdag en s'nachts en hebben jullie boven ook de verwarming aan.

Wij hebben de kachel overdag meestal (winter zoals nu ) op 17,5 /18,5 graad staan , we hebben groot deel van de dag de zon in huis als die schijnt daardoor erg snel lekker in huis.
    sávonds gaat die naar max 19,5
    s'nachts staat die op 15 graden

boven hebben we de radiatoren open staan op stand 1 en in de badkamer op 2

beneden hebben we trouwens een rolluik bij de achterkant die gaat sávonds dicht.

2. Chai

Chai Niet meer actief

Overdag op 22, en als ik er echt zin in heb nog de blaaskachel erbij aan ook nog. Snachts op 20 bij mijn dochter want als ik hem lager zet word het echt veelste koud. De kachels kunnen die kamer namelijk niet warmkrijgen met dit weer als ik het lager zet.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Hier overdag als we thuis zijn op 20 graden; als we niet thuis zijn, in de zomer en 's nachts staat hij op 15. Ik zou hem liever op 21 zetten, maar dat vind ik zonde dus liever een extra trui en een dekentje op de bank :)

Van een collega hoorde ik dat de verwarming op 28 staat :$ Ik denk dat ik me dan dood zou schrikken van de jaarafrekening.

4. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de kachel net op 22 graden gezet. Heb t koud!!! haha
    Normaal 20-21 graden wel hoor, zolang ik thuis ben.
    's nachts zetten we hem op 17 graden, maar de afgelopen 3 nachten hebben we hem op 18,5 gezet.

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier staat ie lekker op 22 graden! Brrrrrr ik heb het koud!
    Was vanmorgen vergeten de verwarming aan te zetten dus ik kwam net thuis van het winkelen (al helemaal verkleumd) en toe was het best fris in huis....vind ik dan!
    Als mij mannetje nu thuis zou komen zou hij zeggen ben je gek geworden....ik hou van warmte! ;)

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Wij hebben hem wel een tikkie hoger staan. Meestal is het rond de 20 graden hier in huis. Meestal staan boven de verwarmingen uitgedraaid maar we hebben ze gister aan gezet. In de nacht gaat hij geloof ik naar 18 graden. Op de kamers boven is het nu 20 graden zie ik net op de babyphone.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb geen thermostaat. Hier in de huiskamer staat ie op 5 aangezien hij niet goed werkt en niet goed verwarmd.

In de slaapkamers doet ie het ook niet goed dus daar staat ie uit en heb m nu in de keuken ook op 5 staan om het huis nog enigszins warm te krijgen. In de badkamer heb ik geen radiator.

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik krijg zo een hoofdpijn als de kachel s'nachts aanstaat, liefst nog het raam open (arme man );)

9. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Geen thermostaat helaas dus zou het niet weten maar niet al te warm of zo.
    Boven nooit wat aan omdat ze eigenlijk alleen maar beneden spelen en we slapen allemaal beter in een koude kamer.

We hebben wel in de badkamer 24 uur aan.

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Als we niet thuis zijn en s'nachts op 15 graden en als we thuis zijn op 21 graden

11. PiaH

PiaH Niet meer actief

Overdag op 22 's nachts 15

12. Leliana

Leliana Niet meer actief

Overdag : 18/19 graden
    's avonds : 20 graden
    's nachts: 17/18 graden

De verwarming staat nu door het hele huis aan, wat niet gewoonlijk is. Alleen in onze slaapkamer staat hij niet aan.

13. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    overdag met dit weer 22graden snachts op 18 anders krijgen de kids het koud

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Geen thermostaat hier.

Alle kamers hebben gelukkig centrale verwarming. En zet de meeste wel aan. Ook in de nacht.

Heb jaren een gaskachel gehad en had het vaak koud in de winter.

Ben in juli verhuist. En heb er nooit bij stil gestaan dat een hoek huis ook al heb je cv toch moeilijk op temperatuur te houden is:( Wel beneden buren en aan een kant naaste buren maar geen boven buren en een kant van het huis vogel vrij. Dus koud brrrr.

Maar wat ben ik blij met me cv eindelijk wel gewoon kamers die warm te houden zijn. ;)

15. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    bij ons overdag op 17 warm genoeg en savonds met dit weer op 18 en snachts 15

16. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hier staat de verwarming op5 op dit moment. In de babykamer staat hij op 4. In de rest van het huis hebben we geen verwarming aan. Ik slaap wel onder 2 dekbedden met deze kou. Kachel op de slaapkamer kan ik niet tegen dan krijg ik het spaansbenauwd. In de zomer hebben we alles uit staan dan vind ik het ook niet nodig.

17. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier een houtkachel en nu is het 24 graden in huis. Heerlijk warm.
    Toen we nog cv hadden was het overdag 19 graden en s'avonds 20.

18. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hier staat de kachel dag en nacht op 20C
    Al het opwarmen s'ochtends kost denk ik net zoveel als de hele dag een constante temp in huis ;)

de kachel in de badkamer gaat alleen aan vlak voordat we de badkamer ingaan en de rest van de dag is de kachel uit, raam open en deur dicht.
    Op de slaapkamer is hij alleen s'nachts aan, overdag uit en ook de ramen open.
    Op de 2 logeerkamers is hij standaard uit, behalve wanneer er bezoek komt;)

19. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Normaal staat tie op 17,5 graden overdag en dan slaat hij aan om 16;30u zodat het lekker warm is als we thuis komen ong. 21 graden en om half 10 slaat hij uit doordeweeks en gaat weer terug naar 17,5 graden...in de slaapkamer staat nooit de verwarming staat wel altijd een raam open..heerlijk!
    In het weekend draait onze thermostaat weekenddienst :) dan staat tie constant op 21 graden...is heerlijk op zaterdag uit je bed te stappen in een behaagelijk huisje...
    In de zomer staat tie eigenlijk altijd op 15 a 16 graden

20. tulip

tulip Niet meer actief

boven niet nee, soms een stukje open om de ergste kou weg te halen en beneden op 19 normaal, maar heb hem nu een graadje hoger gezet.

Deel Deze Pagina