Iets van zeggen of .. ?

Discussion in 'De lounge' started by Yummy, Oct 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Ik ben even benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat jullie zouden doen.

Ongeveer een maand geleden kregen wij het bericht dat er een plekje was bij de zwemschool waar onze zoon stond ingeschreven voor zwemles.
    Het zou gaan om de zaterdag om 17.30 en er werd specifiek gevraagd of deze tijd voor ons akkoord was. Oké niet ideaal, maar met wat passen en meten zou het ons net lukken. Akkoord dus.

Twee weken geleden was zijn eerste les. Na deze les zei de zweminstructeur ineens dat de week erna de les om 16 uur zou zijn en of wij als ouders er problemen mee zouden hebben als de les voortaan altijd om die tijd zou zijn. Van de zes ouders waren er 3 die meteen aangaven (waaronder ik/wij) dat het voor 1x niet erg was, maar dat het structureel niet ging lukken omdat er andere verplichtingen waren enz.
    Zweminstructeur liet doorschemeren dat hij eigenlijk vond dat we dan maar opa's/oma's moesten regelen (die wonen gelukkig slechts op 3, 5 uur bij ons vandaan;) ) en uiteindelijk zou de les (dacht ik) gewoon om 17.30 zijn.

Nu zie ik echter bij het online volgsysteem ineens staan dat de lestijden zijn aangepast en dat we om 16.00 moeten zwemmen.
    Tja dat wordt een probleem want dan hebben we dus écht andere verplichtingen.

Probleem is alleen dat de zwemschool erg druk is en dat het maanden kan duren voordat er een plekje op een andere dag/tijd is. Maar dit is toch niet netjes? Je maakt een afspraak met mensen voor een specifieke tijd, zonder ook maar ergens te noemen dat dit tijdstip bijv onder voorbehoud is, je verplaatst vervolgens de les terwijl je weet dat het voor de helft van de ouders niet uitkomt en verwacht dat ouders het maar oplossen?
    De reden dat hij de les wilde verplaatsen was trouwens dat hij anders zijn werkdag te lang vond worden. Dat had hij zich toch ook kunnen bedenken vóór hij de afspraak van 17.30 maakte?

Nu zit ik met een jongetje dat zwemles super leuk vindt, maar die ik toch écht moet vertellen dat hij niet heen kan zolang er geen andere plek is.

Zouden jullie dit aankaarten bij de zwemschool?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    zeker aankaarten.

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zeker aankaarten! Belachelijk!

4. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Ja dat zou ik zeker aankaarten. Je maakt een afspraak en ik vind dat dat niet zomaar kan/mag veranderen omdat dat de zwemleraar beter uitkomt.

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,253
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik zou dit wel bespreken. Of het helpt is een tweede. Maar misschien zijn ze zo netjes om jullie voorrang te geven bij een andere groep. (Aangezien er nu in jullie groep een plekje vrij komt.)

6. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ik zou het aankaarten.

7. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Ik vind het niet netjes van de zwemschool. Ik zal hier ook wat van zeggen.

8. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Hmm laat me raden... Iets met R.... en sport ofzo? Komt me in iedere geval erg bekent voor. Zomaar de tijden veranderen e.d....

9. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Absoluut aankaarten en anders een andere zwemschool??

10. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Nee die niet ;)
    Het is een redelijk nieuwe zwemschool.

Ik snap wel dat die instructeur het niet ideaal vindt om op zaterdag tot 18.15 zwemles te moeten geven, maar dan had hij dit tijdstip niet af moeten spreken. Had 16.00 uur namelijk in de eerste email en de overeenkomst gestaan dan had ik ervoor bedankt en gewacht op een ander plekje. Nu voel ik me min of meer verplicht om hiermee akkoord te gaan.

Ik heb het idee dat aankaarten weinig nut heeft (de insteek vanuit de zwemschool is meer dat we allang blij mogen zijn dat we überhaupt mogen zwemmen ;) )
    We zijn verder super tevreden over de zwemlessen en willen ook écht niet naar een andere zwemschool. Maar ik vind dit gewoon niet netjes!
    Nu hoorde ik laatst iemand zeggen dat tijden van zwemles nooit uitkomen en dat het een kwestie van schikken is en dat snap ik ook wel, maar ik vind wel dat je je afspraken gewoon na hoort te komen en niet zomaar dingen veranderen. We betalen er genoeg voor!

11. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Absoluut wat van zeggen! Omdat z'n werkdag anders te lang wordt, pfff wat een vent..

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zou er zeker wat van zeggen.

Hij hoorde al dat er gezegd was dat het niet uitkwam toen hij het zei bij de zwemles toch? En dan nog zet hij het door?

Belachelijk ook dat ze maar zo makkelijk denken over anderen inzetten om de kinderen te halen/brengen.

Zou niet blij zijn met hun insteek dat je blij mag zijn dat je er al mag zwemmen.

Denk dat zo'n zwembad het niet lang volhoud als er ook andere keuzes aan zwembaden zijn in jullie plaats.

13. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Nou iedereen is juist lyrisch want het is echt een goede zwemschool en veel leerlingen van andere zwemscholen zijn ook overgestapt.
    Ze hebben het nu alleen heel druk en er wordt straks waarschijnlijk ook op zondag les gegeven. Ik denk ook dat daar het probleem zit, ze hebben op dit moment niet genoeg personeel en een lange wachtlijst. Doordat ze kleine groepen hebben is het gewoon lastig om aan die enorme vraag te voldoen.

Net gebeld en we kunnen vandaag om 17.30 zwemmen. Ze gaan kijken hoe ze dit op kunnen lossen. Ben benieuwd!

14. maranka

maranka VIP lid

Mar 27, 2007
    10,842
    0
    36
    Fijn dat ze toch willen meedenken voor een oplossing. Als ze slim zijn regelen ze dan ook iets goeds voor je. Juist nu het goed loopt wil je natuurlijk geen negatieve publiciteit toch?

15. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

Sep 29, 2013
    1,043
    0
    0
    Niet netjes en zou het zeker aankaarten ! Dan maar met spoed een plek die JULLIE uitkomt!

16. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Bij onze zwemschool ga je van het ene naar het andere groepje en dan krijg je ook een nieuwe tijd. Eigenlijk niet meer dan logisch. Zo begin je op zaterdagochtend om 8.30 uur en als je goede vorderingen maakt ga je naar een nieuw groepje dat een uurtje later zwemt. Zo kan er in het beginnersgroepje weer iemand instromen. Uiteindelijk zit je aan zaterdagochtend half 12 en dan kom je in de buurt van het afzwemmen.

17. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik heb hier destijds hetzelfde aan de hand gehad, maar we hebben als ouders één front gevormd dat we tenslotte expliciet voor déze tijd (vrijdag van 19.00- 19.30 uur) hadden gekozen.
    Als ik een uur eerder moest komen, kon ik dat niet halen met het eten en dan was mijn man nog niet thuis om bij de jongste te blijven.
    Anders waren we naar een andere zwemschool gegaan.
    We vonden juist die vrijdagavond zo ideaal.
    Uiteindelijk hebben ze ons gelijk gegeven.
    Ik hoop dat het jullie ook lukt.:)

Share This Page