Hoi, Al een tijdje ben ik erover na aan het denken om een eigen webshop te beginnen. Zijn er mensen hier op het forum die hier ook mee zijn begonnen? Wat verkopen jullie zoal? En hoe begin je daarmee? Moet je je inschrijven bij de kamer van koophandel of kan het ook op een andere manier? Ik ben nog druk aan het nadenken over wat ik zou willen gaan verkopen. Babyspulletjes en kleding verkopen lijkt me leuk, maar daar zijn er al zoveel van.. Kan iemand mij tips en informatie geven. (ik ben ook op internet aan het kijken, maar ik dacht laat ik het hier eens vragen)
Leuk topic. Ga het zeker even volgen, zit er zelf ook aan te denken namelijk. Zodra je een winkel begint moet je je zeker inschrijven bij de kvk, dat is dan wel wat ik weet. Heel veel succes alvast.
heb wel met het idee rondgelopen maar er zijn inmiddels al zoveel van die kleine webshopjes dat je echt al iets heel goeds en origineels moet verkopen wil het aanslaan. en ik denk dat verder niemand zijn of haar "geheim"prijs gaat geven wat goed loopt. uiteraard moet je je inschrijven bij de kvk anders werk je zwart dus illegaal.
Ik heb het gedaan maar is best nog wel lastig hoor. Ik had gebeld naar de belasting en kamer van koophandel en kreeg toen te horen je kan het beter eerst als hobby doen.. Blablabla.. Kwam er later dus achter dat je het toch echt aan moet geven bij de belasting.. Als je een beetje een leuke webshop wil ben je ongeveer 50 euro p.m kwijt, je kan wel beginnen met een gratis site maar dan kan je je bezoekers niet laten betalen met ideal e.d. En bij de meeste groothandels heb je een kvk nummer nodig en ook heb je een zakelijke rekening nodig.. Dus je moet je dan toch echt inschrijven. De eerste maanden ben je er meer geld aan kwijt dan dat je er iets aan verdient. Ik verkocht sieraden, tassen, kleding e.d. Je moet heel goed nadenken en gewoon alles van te voren uitzoeken. Want de meeste betaalde site's zit je minimaal een jaar aan vast, dus loopt het niet moet je dat door blijven betalen, en als ej ermee stopt krijg je einde van het jaar alsnog een belasting aanslag. Succes!!
Ja sorry, ik dacht al wel dat je je verplicht in moest laten schrijven bij kvk Maar ik zie af en toe van die webshopjes voorbij komen op facebook en dacht 'gaat dat zo makkelijk ofzo?' En ik zit ook echt na te denken over wat ik zou willen gaan verkopen. Het moet idd wel een beetje goed verkocht worden en het moet ook niet zo zijn dat er al veel shops van zijn... Oh en ik hoef ook geen 'geheimen' te weten hoor haha.. maar misschien wel een beetje meer informatie.
En als je stopt en je hebt dus lekker veel ingekocht, moet je ook nog belasting betalen over alles waar je mee blijft zitten.. en dan rekenen ze dus de VERKOOP prijs en niet de goedkope inkoop prijs waar jij het voor gekocht heb. En veel dingen bij de groothandel gaan per 100. Of je moet minimaal 100 euro uitgeven. Ook moet je rekening houden met de verzendkosten. Het is deze tijd moeilijk om je echt te onderscheiden in iets Er zijn zoveel webshops waarbij je de artikelen de volgende dag al in huis heb of die goedkoper zijn als de prijs waarvoor jij het misschien aan wil bieden.
Dank je voor je reactie! Wat verdien je ongeveer per maand als ik vragen mag? (als het een beetje begint te lopen zeg maar) Ik hoef er echt niet veel mee te verdienen, maar het moet ook niet zo zijn dat ik het voor niks doe
Ik ben er dus mee gestopt omdat ik er dus zowat niks meer aan verdiende. De belasting eraf, maandpakket van je zakelijke pas, kosten van je webshop.. Maar er zijn vast zat mensen die het wel goed kunnen hahahah misschien bak ik er gewoon niks van.
Haha Nou mijn man heeft wel verstand van alle zaken eromheen, maar ik ben ook wel bang dat als ik begin en er een hoop geld in stop dat het dan niet loopt.. Vandaar dat ik ook hier wat meer erover wil lezen. (ervaringen van anderen e.d.) Jammer dat het bij jou niet zo werkte..
hou er rekening mee dat t inderdaad in begin vrijwel niks oplevert je zult hard moeten netwerken voor het zijn vruchten afwerpt. ik kan zeggen dag bij mij het pas constanter druk werd na 1 jaar.. in begin soms meerdere bestellingen op n dag soms een aantal dagen niks.. ook waren het in begin kleinere bedragen meestal.. nu zonder dat ik er wat voor doe elke dag bestellingen en t gem bedrag is ook veel hoger.. groeit nog elke maand.. kan nu eindelijk mn tong uitsteken en zegge zie je wel haaha
Het is niet nodig om een zakelijke rekening te hebben. Wij hebben gewoon een rekening bij de bank als particulier die we gebruiken voor onze webshop. Verder hebben wij ideal op de website dit gaat via targetpay als ik het goed heb en dan betaal je per transactie zo'n 30 cent. Wij versturen de pakketten via myparcel die kan het goedkoper aanbieden en het voordeel is je kan het etiket gelijk uitprinten op de doos plakken en naar het postkantoor brengen. Hoef je het alleen af te geven en klaar. Verder hebben wij onze website zelf gebouwd dus betalen de domeinnaam. Maar het is wel handig als je eerst weet wat je precies wilt verkopen.
idd ik heb t eerste jaar ook een normale rekening gehad.. moet wel zeggen dat sinds ik zakelijk heb en ideal erbij (meteen na openen zakelijke rekening) het echt veeel drukker is.. of het nou daardoor komt of toevallig samenloopt geen idee maar minimaal de helft van mn order worden betaalt met ideal.. soms zelfs order van 1 euro ondanks de ideal kosten...
Wij hebben ideal niet lopen via de bank dat is duurder. Wij hebben gekozen voor targetpay scheelt zo'n 50 cent per transactie met een bank. Toevallig vorige week allemaal nog uitgezocht. En we hebben beide ons gewone werk er nog naast dus onze webshop is puur voor de hobby.
Ik heb ook een webshop. Het is zeker niet iets voor 'erbij'. Ik ben er elke dag mee bezig. Vooral het werken aan bekendheid! Je moet er zeker rekening mee houden dat je het eerste jaar, of twee jaar niks verdient. Dat ligt ook wel wat aan je branche. Bijkomende kosten zijn ook nog het HBD. Dat zou afgeschaft worden, maar ik heb net een rekening van 110 euro in de deur gehad... Ik heb geen last van veel inkoop, omdat ik kaarten verkoop. Die worden pas gedrukt na de geboorte en meteen verzonden. Wel verpakkingsmateriaal op voorraad natuurlijk! Maar zeker niet veel. Het is ontzettend leuk en KvK en belastingdienst zijn echt verplicht!
Neehoor, nergens voor nodig. Alleen een bedrijfsnaam en wát en waar je wilt verkopen zijn nodig. (pand of geen pand, alleen webshop, wel of niet afhalen, etc). Ik maak namelijk websites/webshops en daar begin ik pas aan als de KVK e.d. in orde zijn. Mijn laatste klant regelde eerst een kvk inschrijving en bedrijfsnaam alvorens ik aan de slag ging.
O oké dat wist ik niet. Voordat ik begon moest ik hem helemaal af hebben voor ik mij kon inschrijven.
ik heb ideal via mollie.. goedkoopste optie bij deze webshop geloof ik maar ben er heel tevreden mee.. kan elke werkdag uitbetaald worden indien er min 25,00 aan saldo is gebeurt dat ook.. anders schuift het een dagje door .. ideaal vind ik..
Kijk dit soort reacties daar heb ik wel wat aan bedankt allemaal! Ik ga het verder uitzoeken. Het is ook op het moment niet iets wat ik 'erbij' wil doen, want ik heb verder geen ander werk meer.. Dus ik kan er wel mijn volle aandacht aan de webshop besteden.. Ben nog wel erg aan het twijfelen omdat je de kans hebt dat het niet loopt en dat je er alleen maar op achteruit gaat.
Ik heb er in eerste instantie best veel geld in moeten investeren en het duurde erg lang voordat ik er uberhaupt iets aan verdiende. Hou daar echt rekening mee.