Wie weet hoe dit zit?

Discussie in 'Corona forum' gestart door cowgirl80, 26 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zou met een kennis wat gaan drinken vanavond. Nu appte ze me net dat ze verkouden is en dat ze de ggd al gebeld heeft, maar dat die zeiden dat haar klachtenpatroon geen aanleiding geeft tot testen en dat ze gewoon overal heen kan.
    Nu vind ik dit echt een vreemd verhaal, ik heb het nog niet eerder gehoord en ik twijfel een beetje wat ik er mee moet. Ze zegt dus dat ze gewoon mee kan, maar voor mij voelt het niet heel veilig. En ook omdat je in de horeca toch moet verklaren dat je geen klachten hebt? Wat zouden jullie doen?
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Voor zover ik weet is het advies nog altijd thuisblijven bij verkoudheidsklachten, hoe licht ook. Ik zou zelf dus niet met haar gaan.
     
    Sylva en cowgirl80 vinden dit leuk.
  3. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Beetje raar inderdaad. Ik zou denk ik niet gaan.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. Dagda

    Dagda Fanatiek lid

    8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Onzin verhaal. Alle (lichte) verkoudheidsklachten betekend thuis blijven en laten testen. Na testen en uitslag mag je weer naar buiten.
     
    Wellesnietes, Sylva en cowgirl80 vinden dit leuk.
  5. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Raar verhaal, bij de GGD zouden ze zoiets echt niet zeggen. Het advies is inderdaad thuis blijven en je laten testen, dus mijn advies is niet gaan.
     
    HappyRabbits en cowgirl80 vinden dit leuk.
  6. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Eerlijk? Ik denk dat ze geen zin heeft om te testen en nu een kulverhaal ophangt omdat ze wél zin heeft in dat uitje.
     
    Maslov, Neuzeke, merah en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Natuurlijk kan dat niet. Als dit het advies zou zijn geweest was het voor heeeeel veel nederlanders makkelijker geweest.
     
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Dat was mijn gevoel ook... maar ik wou niet meteen het slechtste denken.. maar als hier ook iedereen zegt dat ze af zouden zeggen dan ga ik dat ook lekker doen! Bedankt allemaal dames!
     
    bosi333 en HappyRabbits vinden dit leuk.
  9. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Precies dit dus!
     
  10. Artemis88

    Artemis88 Niet meer actief

    Als ze pas net verkouden is én zo snel al de ggd telefonisch te pakken had kunnen krijgen zou ik überhaupt al twijfelen aan de echtheid van haar verhaal:roflmao:

    Het advies is binnenblijven.
     
    Fuddey, owly, Mvm2018 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.412
    4.733
    113
    Precies mijn gedachte haha. Ik zou zeker niet afspreken!
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  12. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Verkouden is thuisblijven dan wel testen. Dus nee, als ze echt verkouden is moet ze thuis blijven.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  13. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Kijk als ze vaak hooikoorts of allergie of loopneus heeft ofzo dan zou ik nog kunnen denken dat hoort wellicht bij haar. Maar als ze het GGD ervoor heeft gebeld zijn het blijkbaar klachten die ze niet vaker heeft.

    Ik heb bijv al 10 jaar snel een verstopte neus. Of eigenlijk bijna altijd (iets net versmalling) daarmee ga ik dus wel naar buiten. Maar als ik wel loopneus of andere verkoudheidsklachten erbij zou krijgen blijf ik thuis of ga ik testen.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  14. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Dit is echt niet wat de GGD zou zeggen.. en als dit wél gezegd is zouden ze diegene wel ontslaan.
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Betekent verkouden in Nederland al meteen thuisblijven? Dat is toch bijna niet haalbaar met de winter voor de deur?
     
    Neuzeke, Zara75 en tuc vinden dit leuk.
  16. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Ja helaas..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dat klopt als een bus. Totaal niet haalbaar.
     
    Shakes vindt dit leuk.
  18. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan kan ik maar beter meteen mijn job opgeven, want zit ik sowieso tot mei thuis met twee kinderen. In België is koorts de graadmeter.
     
    tuc vindt dit leuk.
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dat hoop ik hier al maanden, maar helaas. Het blijft hier bij die stomme verkoudheid, enkel hier in NL. Inmiddels mogen ze onder de 13 wel naar school verkouden, maar verder mag je helemaal niks met een snotneus.
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  20. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.413
    3.964
    113
    noord holland
    Jup, dat is dus de reden waarom het zo verschrikkelijk gesteld is met de testcapaciteit in Nederland :cry:. Ze maken er van dat teveel mensen zich onnodig laten testen. Maar daar geloof ik echt niets van. Een enkeling is misschien zo gek om dat te doen (maar dan nog vraag ik me af waarom je dat vrijwillig zonder reden zou doen?). Ik denk dat er gewoon altijd een groot gedeelte van de bevolking verkouden wordt in deze maanden en dat ze zich daarin erg vergist hebben. Normaal bespreken we onze verkoudheden natuurlijk ook niet, het boeide totaal niet als we verkouden waren, maar nu ineens moet je thuisblijven en testen en valt pas op hoeveel mensen verkouden zijn.
    Nederland is één van de weinige landen die alleen neusverkoudheid als een van de belangrijkste coronaklachten heeft.
    Aan de andere kant worden er nog steeds mensen met een simpele milde neusverkoudheid positief op corona getest dus het zal ergens best kloppen, ookal is het procentueel gezien een lage kans.
     
    Wellesnietes en Zara75 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina