Hi dames, Even een vraagje; ik heb een vrij stabiele cyclus (altijd 28-31 dagen lang). Ik ben sinds kort ovulatietesten maar deze duiden nooit positief aan. Ik test iedere ochtend (1x per dag dus). Nog iemand die dit ooit meegemaakt heeft?
Lopen ze wel op? Wellicht hebben je gevoeligere ovulatietesten nodig en 2x per dag testen. Doe je aan temperaturen? Hiermee kan je goed je eisprong vinden
Test je met eerste urine of later op de ochtend? Ovulatietesten moet je nooit met eerste urine doen en het liefste 2 keer per dag. Ook ik heb mijn echte piek altijd s avonds.
Oh dat van die ochtendurine wist ik niet. Doe het altijd met de eerste urine van de dag. Vanaf nu dus 2 x testen en niet met ochtendurine. Bedankt voor de tips!
Hoi! Mijn gyn raadt altijd aan rond 12u in de middag te testen omdat je LH gedurende de dag z'n piek bereikt op de middag..Gewoon een klein tipje!
Ik ben nu nog aan het testen. Wel pas vanaf gisteren 2x per dag. Eisprong was normaal vorige week vrijdag. Weet niet of het dan nog zin heeft?
Het is de eerste keer dat ik een ovulatietest gebruik. Voor mij is het dus echt nog zoeken. Wanneer testen jullie? Dan kan ik hier een volgende ronde rekening mee houden.
Ik heb een cyclus rond de 28 dagen en ik start vaak met testen op dag 11. Vaak worden ze rond dag 13 wat donkerder en dan begin ik met 2x daags testen. En vaak is op dag 14 m'n test in de avond positief.
De ovulatietesten van clearblue moet je toch wel met de eerste urine doen? Dat staat in de bijsluiter?
Dames, mijn ovulatietesten zijn op dus ik wil sowieso nieuwe bestellen voor de volgende ronde. Is er een test die jullie aanraden? Bestaat er zoiets als extra gevoelige tests?