De verloskundige heeft mij geadviseerd niet meer 's avonds te werken, ik krijg vanaf een uur of zes hoofdpijn en om acht uur ben ik hartstikke misselijk. Nu zijn mijn werktijden normaal van 14.00-22.00 of van 14.00 tot de volgende ochtend 10.00. Volgens mijn leidinggevende ben ik niet ziek en zij vind dus dat ik niet in de ziektewet hoef. Ik kan me daar wel in vinden. Ook dat ik mijn uren overdag moet gaan werken kan ik me ook wel in vinden. Het probleem is alleen dat mijn leidinggevende vind dat het een teamprobleem is om alle diensten in te vullen, wat betekend dat collega's de andere helft van mijn dienst (van 18.00-22.00 of van 18.00-volgende ochtend 10.00) moeten werken. Zij worden hier dus extra in belast. Wie kan mij vertellen hoe dit zit en in hoeverre dit mag?
Hoi Sukkie, Volgens mij heb je vanaf 16 weken zwangerschap rechten om geen nachten meer te werken. Je zou dan even je CAO moeten nakijken. Groetjes, Elvira
Heel makkelijk meid, als je verloskundige dit adviseert, dan moet je werkgever niet zo raar doen en gewoon meewerken. Laat je verloskundige het anders op papier zetten en bespreek het met de arbodienst van je werk. Als jij ziek bent, krijgt je werkgever ook gewoon alles uitbetaald van het UWV, dus ze lijden er niets mee. Laat je dat vervelende gevoel dus ook niet aanpraten! Succes! Josien